SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jak budować "dobre" wideo? 7 zasad Darena Poole'a

Każdego dnia użytkownicy internetu są zalewani wieloma przekazami reklamowymi. Jak dotrzeć do nich ze swoją reklamą, przyciągać i zatrzymać ich uwagę? Kilka wskazówek zaprezentował w czasie swojej wizyty w Polsce Daren Poole, global creative domain lead, insights w Kantar.

Daren Poole, global creative domain lead, insights w KantarDaren Poole, global creative domain lead, insights w Kantar

- Polska jest online - powiedział Daren Poole, global creative domain lead, insights w Kantar. Według danych Kantara, w ubiegłym roku na reklamę w digitalu wydano w naszym kraju 2,93 mld dolarów. Polacy spędzają w internecie 5,3 godziny dziennie, z czego 46 proc. na urządzeniach mobilnych.  

- Musimy zdawać sobie sprawę, że jesteśmy zawsze online. Jednak to, co do nas dociera przez internet, często jest ignorowane. Dwie trzecie Polaków stale omija reklamy, 58 proc. ma zainstalowane adblocki. To skomplikowana kwestia - z jednej strony jesteśmy stale podłączeni do sieci, z drugiej nie chcemy w niej reklam. To ogromne wyzwanie dla twórców reklamy online - muszą docierać z właściwą reklamą, dobrym, a nie złym wideo - mówił Daren Poole.

Ekspert powiedział, że tylko użytkownicy klikają zaledwie w 0,3 proc. wszystkich reklam, jakie pojawiają sie internecie. - Należy zrozumieć, czym jest efektywna reklama, nie patrzeć jedynie na liczby - stwierdził Poole.

Specjalista Kantara zaprezentował również siedem zasad tworzenia skutecznej reklamy wideo w internecie.

- Postaw na uczucia. Należy sprawić, by ludzie, którzy z zasady negatywnie reagują na reklamy w sieci, nasz komunikat odebrali z ciepłymi uczuciami. - Im więcej pozytywnych emocji wywołuje reklama, tym większy jest jej potencjał i wpływ na decyzje zakupowe. Nie ma uniwersalnego sposobu na stworzenie takiej reklamy, ale warto postawić na humor i muzykę - to one wzbudzają ciepłe uczucia - mówił Daren Poole.

- Wyróżnij się już na starcie. Z badań wynika, że użytkownicy na YouTube pomijają reklamę średnio po 5 sekundach. Reklama w tym serwisie musi zatrzymywać ludzką uwagę na dłużej niż pięć sekund, odwrotnie niż na Facebooku, gdzie reklama na tylko przyciągnąć użytkownika na moment. - Potraktuj wideo online jak pierwszą randkę - zaskocz, zadziw czymś drugiego człowieka - konkludował Poole.

- Po pierwsze branding. Kluczowym wskaźnikiem efektywności reklamy jest lokowanie marki - zarówno w digitalu, jak i w telewizji. Markę trzeba pokazać w reklamie internetowej już na początku, a łącznie musi się pojawić 6-7 razy w jednym spocie.

- Dopasuj długość reklamy. Reklama wideo w internecie nie może być za długa, ponieważ ludzie mają i tak bardzo ograniczoną percepcję. W digitalu możemy postawić na przykład na teasery, reklamy echo, które potem będą rozwijane w telewizji. - Pamiętajmy, że w digitalu nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie , czy dobra reklama musi być bezwzględnie krótka - mówił Daren Poole.

- Zostaw trwałe wrażenie. Ludzie są bombardowani komunikatami reklamowymi, dlatego zapadają im w pamięć mocne przekazy reklamowe. Wybierają marki ze względu na to, jakie mają dla nich znaczenie. Postaraj się, by twoja reklama zrobiła trwałe wrażenie na odbiorcy.

- Weź pod uwagę kontekst. Przy budowaniu reklam wideo w internecie bardzo ważne jest, w jakim kontekście jest osadzona. - To nie musi być rocket science, wykaż się po prostu kreatywnością - uważa Daren Poole.

- Ucz się na przyszłość już dziś. Testuj różne formaty, długości, konwencje. Z każdego filmu wyciągaj wnioski, na co najlepiej reagują odbiorcy.

Patronem medialnym konferencji "Dobre wideo / Złe wideo. Jak wzmacniać siłę komunikacji wielokanałowej", organizowanej przez Kantar Millward Brown, był portal Wirtualnemedia.pl. 

Dołącz do dyskusji: Jak budować "dobre" wideo? 7 zasad Darena Poole'a

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jj
"- Polska jest online - powiedział Daren Poole" - świetnie powiedziane. Geniusz ;)
odpowiedź
User
kreatywny
dosyć mocno bazowe obserwacje; ‚insighty’ z poziomu ,treści powinny być powiązane z marką oraz dopasowane do kontekstu’ można porównać do porad typu ‚lepiej, żeby ubrania były wygodne i dopasowane do okazji niż nie’
odpowiedź