Jan Śpiewak musi ukryć posty na temat Janusza Palikota

Sąd okręgowy w ramach zabezpieczenia nakazał Janowi Śpiewakowi ukrycie jego obraźliwych - zdaniem Palikota - postów na Twitterze, Facebooku i Instagramie do czasu rozstrzygnięcia sprawy o zniesławienie. "Krytyka i obelgi to nie to samo, o czym donosiciel Śpiewak zbyt często zapomina” - komentuje Palikot. Pełnomocnik Śpiewaka w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zapowiada  złożenie wniosku o zmianę postanowienia.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Jan Śpiewak musi ukryć posty na temat Janusza Palikota
Jan Śpiewak (screen: YouTube/Jan Śpiewak)

Sąd Okręgowy w Warszawie (IV Wydział Cywilny) 23 maja wydał postanowienie w sprawie z powództwa Janusza Palikota przeciwko Janowi Śpiewakowi, udzielając Palikotowi zabezpieczenia jego roszczenia niemajątkowego o zaniechanie naruszania jego dóbr osobistych.

Jak poinformował w komunikacie Browar Tenczynek (należący do Palikota), sąd nakazał Śpiewakowi zablokowanie dostępu, do czasu prawomocnego zakończenia rozstrzygnięcia sprawy, do jego obraźliwych wobec Janusza Palikota wpisów na Twitterze, Facebooku i Instagramie. Śpiewak ma na to 24 godziny od momentu otrzymania postanowienia. Sąd zasądził ponadto od Jana Śpiewaka koszty postępowania i zwrot kosztów zastępstwa procesowego.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/szeryf-jan-spiewak-antyalkoholowa-krucjata-jest-barwna-postacia-polskiego-internetu,7169651745584769a ##

„Zapewne, jak zwykle w zwyczaju ma Jan Śpiewak w takich przypadkach, zarządzi zbiórkę na stronie Patronite i poprosi o pieniądze innych. Może lepiej przestać obrażać ludzi? Krytyka i obelgi to nie to samo, o czym donosiciel Śpiewak zbyt często zapomina. Czekam na ostateczny wyrok w sprawie. Liczę, że Prezydent Andrzej Duda tym razem nie ułaskawi donosiciela Jana Śpiewaka i oszczerca poniesie konsekwencje swoich haniebnych słów” - mówi cytowany w komunikacie Browaru Tenczynek Janusz Palikot.

Palikot domaga się od Śpiewaka 100 tys. zł na rzecz organizacji pożytku publicznego za zniesławienie.

Brak technicznej możliwości ukrycia postów

- Zabezpieczenie zostało udzielone na skutek zażalenia pełnomocnika Janusza Palikota i sąd tej samej instancji, okręgowy w jednoosobowym składzie, uwzględnił je częściowo. Nakazał Janowi Śpiewakowi poukrywanie części jego wpisów na Twitterze, Facebooku, Instagramie z sierpnia 2022 roku – zaznacza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl pełnomocnik Śpiewaka mec. Krzysztof Nowiński. - To nie zostanie wykonane o tyle, że nie jest możliwe do wykonania w większości przypadków. Na Twitterze i Facebooku nie ma technicznie możliwości ukrycia tych postów, jest możliwość ich usunięcia. W tym zakresie złożymy wniosek do sądu, żeby to postanowienie uległo zmianie. Niestety, z uwagi na to, że to postanowienie drugoinstancyjne, nie przysługuje Janowi Śpiewakowi zażalenie – dodaje.

- Nie mamy wątpliwości, że tezy postawione przez Janusza Palikota i jego pełnomocnika w pozwie nie ostaną się i Jan Śpiewak nie odpowie cywilnie za naruszenie dobrego imienia Janusza Palikota – podkreśla Nowiński.

Palikot, Wojewódzki i Czechowski wnieśli sprzeciw do wyroku nakazowego

Niedawno Prokuratura Rejonowa w Warszawie postawiła Januszowi Palikotowi, Kubie Wojewódzkiemu i Tomaszowi Czechowskiemu zarzuty. Według śledczych celebryci złamali prawo, reklamując napoje alkoholowe w internecie. Zawiadomienie do prokuratury złożył Śpiewak.

Niedawno zapadł wyrok nakazowy (wydany na posiedzeniu bez udziału stron) w tej sprawie. „Oskarżonego Janusza Palikota uznaje się za winnego i wymierza karę 80 tys. zł grzywny. Jakuba Wojewódzkiego uznaje się za winnego i wymierza mu karę 70 tys. zł grzywny. Tomasza Czechowskiego uznaje się za winnego i wymierza mu karę 70 tys. zł grzywny” - zdecydował sąd. Janusz Palikot, Kuba Wojewódzki i Tomasz Czechowski wnieśli jednak sprzeciw do wyroku nakazowego, co oznacza, że odbędzie się normalny proces w tej sprawie.

Wojewódzki, Palikot i Czechowski marki należące do ich firmy Manufaktura Piwa Wódki i Wina promują przede wszystkim na Facebooku i Instagramie. Kuba Wojewódzki na profilu facebookowym ma 925 tys. followersów, a na instagramowym - 2 mln. Janusza Palikota na tych platformach obserwuje odpowiednio 238 i 119 tys. użytkowników.

W ofercie Manufaktury Piwa Wódki i Wina jest szereg marek mocnych alkoholi, m.in. wódki Wyjebongo (jej kolejny wariant pojawił się pod koniec ub.r.), Palikot Wódka Kraftowa i Czysta Wódka Wybuhowa, a także wina R (ich ambasadorką reklamową została Magda Gessler). Tomasz Czechowicz jest prezesem wielu spółek zależnych grupy Manufaktura Piwa Wódki i Wina. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem