SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jedynka i RMF FM mocno zwiększyły wpływy reklamowe

W maju najbardziej wzrosły w skali rok do roku cennikowe wpływy reklamowe Programu I Polskiego Radia i RMF FM. Cały rynek zwiększył się o jedną piątą.

Jedynka i RMF FM mocno zwiększyły wpływy reklamowe

Polskie stacje radiowe w maju bieżącego roku cennikowo zarobiły na reklamach (bez rabatów) 214,5 mln zł, czyli o 21,2 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Oznacza to przełamanie stagnacji z kwietnia, kiedy całościowe wpływy reklamowe rozgłośni nie zmieniły się w porównaniu do ubiegłego roku (więcej). Rynek reklamy radiowej powrócił do wzrostów z I kwartału, kiedy zwiększył się rok do roku o 15 proc. (więcej).

Liderem pod względem cennikowych wpływów reklamowych pozostaje RMF FM, które w maju zarobiło z reklam 62,5 mln zł, czyli 24,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Taki sam wzrost wpływów reklamowych zanotowała Eska Warszawa, która zyskała w ten sposób 4,5 mln zł. Natomiast aż o 34,5 proc. więcej niż rok wcześniej zarobił w maju z reklam Program I Polskiego Radia.

Zajmujące drugie miejsce w tym zestawieniu Radio ZET zanotowało cennikowe wpływy reklamowe w wysokości 43,8 mln zł, czyli o 20,6 proc. wyższe niż w maju ubiegłego roku. Natomiast Program III Polskiego Radia cennikowo zarobił z reklam 6,6 mln zł (17,1 proc. więcej niż rok wcześniej). Wśród czołowych stacji tylko Eska Poznań w skali rok do roku zanotowała w maju nieznaczny spadek cennikowych wpływów reklamowych – o 6,8 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
  V. 2010 V. 2009
RMF FM 62 564 572 zł 50 243 445 zł
ZET 43 843 756 zł 36 362 460 zł
PR 3 6 592 880 zł 5 629 610 zł
Eska Wrocław 4 812 842 zł 4 631 290 zł
Eska Warszawa 4 534 840 zł 3 643 370 zł
Eska Poznań 3 667 444 zł 3 935 102 zł
PR 1 3 280 680 zł 2 438 870 zł
Eska Trójmiasto 2 957 740 zł 2 728 198 zł


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jedynka i RMF FM mocno zwiększyły wpływy reklamowe

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
micho
liderem od wielu lat jest Zetka i grupa Eurozet
8 8
odpowiedź
User
kot
No właśnie widać:))
8 8
odpowiedź
User
jack
Wystarczy popatrzeć na przychody w podziale na agencje i klientów bezpośrednich. Tak na oko widać , że na netach RMF ma ze 2 razy większe przychody od Zetki.
8 8
odpowiedź
User
olo
Przecież to sa dane cennikowe, ktoś kto "kupuje czas reklamowy" wie ile te dane są warte.
8 8
odpowiedź
User
barter
zgadzam się z opinią, że takie dane są niewiele warte. Nie ma sensu analizować danych zawierających bartery, których wartości często są kosmiczne ( np żółte samochody , media itp) a to tylko przelewanie z pustego w próżne.
8 8
odpowiedź