Jedynka z rekordowo niską słuchalnością, wyprzedziło ją RMF Maxxx

Od sierpnia do października br. Jedynka miała tylko 4,2 proc. proc. udziału w rynku słuchalności radia i została wyprzedzona przez RMF Maxxx. Duże spadki zanotowały też Trójka i Radio SuperNova, natomiast znacząco wzrosły wyniki Radia ZET, TOK FM i Muzo.fm.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Jedynka z rekordowo niską słuchalnością, wyprzedziło ją RMF Maxxx
fot. P. Piorun, Polskie Radio

Według wyników badania Radio Track Kantar Polska opracowanych przez Wirtualnemedia.pl od sierpnia do października br. udział Jedynki w rynku słuchalności wynosiło 4,2 proc. Rok do roku zmalał o 0,9 pkt proc., czyli 17,6 proc.

To rekordowo niski wynik Jedynki. Poprzednio rekordowo słaby wynik stacja zanotowała w okresie od marca do maja br. - było to 4,4 proc. W ub.r. miała jeszcze powyżej 5 proc. udziału, natomiast w tegorocznych falach badania zazwyczaj od 4,5 do 5 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/trojka-z-30-proc-spadkiem-wplywow-z-reklam-jedynka-z-duzym-wzrostem-reklamodawcy-przenosza-budzety-z-trojki-do-jedynki,7170105412478593a ##

Z kolei w ciągu dekady wynik Jedynki skurczył się o trzy czwarte. W latach 2010-2012 stacja miała regularnie 12-13 proc. udziału, a w 2015 roku - ok. 10 proc. Potem wiele razy notowała rekordowo niskie wyniki - przykładowo w czwartym kwartale 2018 roku 5,3 proc., a od listopada 2019 do stycznia ub.r. 4,9 proc.

RMF Maxx przed Jedynką, Trójka poniżej 2 proc.

Kolejny spadek Jedynki wykorzystało RMF Maxxx (Grupa RMF), które od sierpnia do października br.  dzięki wzrostowi o 0,6 pkt proc. (16,2 proc.) do 4,3 proc. wyprzedziło publiczną antenę.

Również 4,3 proc. udziału miało Audytorium 17 zrzeszające stacje regionalne Polskiego Radia. To spadek rok do roku o 0,8 pkt proc. (15,7 proc.).

Radiowa Trójka zanotowała 1,8 proc. udziału, o 1,1 pkt proc. (38 proc.) mniej niż przed rokiem. W ostatnich falach Radia Track wynik stacji zakotwiczył poniżej 2 proc., rekordowo niskie 1,7 proc. wynosił od lipca do września.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sluchalnosc-trojka-w-ciagu-5-lat-spadla-z-8-proc-do-2-proc-moment-krytyczny-w-kilkudziesiecioletniej-historii-rozglosni,7170093601232513a ##

Jesienna ramówka Trójki, wcześniej negatywnie oceniona przez radę programową Polskiego Radia, zaczęła być wprowadzana w połowie października.

Radio ZET, TOK FM i Muzo.fm mocno w górę

Zdecydowanym liderem rynku radiowego od lat jest RMF FM. Od sierpnia do października jego udział wynosił 30,2 proc., po wzroście o 0,8 pkt proc. (2,7 proc.) rok do roku.

Udział Radia ZET (Eurozet) zwiększył się o 2 pkt proc. (16,5 proc.) do 14,1 proc. Natomiast Radio Eska (Grupa Radiowa Time) zanotowała wzrost o 0,7 pkt proc. (9,3 proc.) do 8,2 proc.

Wynik Radia TOK FM (Grupa Radiowa Agory) poszedł w górę o 0,3 pkt proc. (12,5 proc.) do 2,7 proc., Polskiego Radia 24 - o 0,1 pkt proc. (16,7 proc.) do 0,7 proc., a Dwójki - o 0,1 pkt proc. (25 proc.) do 0,5 proc.

Z kolei udział Muzo.fm (Grupa Polsat Plus) wyniósł 0,6 proc., dwa razy więcej niż przed rokiem.

Radio SuperNova i stacje Agory w dół

Udział Radia SuperNova (Grupa Radiowa Time), do kwietnia br. działającego pod nazwą Radio Wawa, zmalał o z 1,7 do 0,7 proc., czyli o 58,8 proc.

Spore spadki zanotowały też mniejsze rozgłośnie Agory i Eurozetu. Ze stacji tego pierwszego nadawcy udział Radia Złote Przeboje zmniejszył się o 0,3 pkt proc. (10,3 proc.) do 2,6 proc., Radia Pogoda - o 0,3 pkt proc. (25 proc.) do 0,9 proc., a Rock Radia - o 0,1 pkt proc. (20 proc.) do 0,4 proc.

Jeśli chodzi o stacje Eurozetu, Radio Plus zanotowało spadek o 0,3 pkt proc. (13,6 proc.) do 1,9 proc., a Meloradio - o 0,2 pkt proc. (14,3 proc.) do 1,2 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu