SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jesień w TVN: nowy serial obyczajowy, premierowe reality shows i kontynuacja znanych formatów

Serial „Na noże”, scripted docu „19+” oraz reality shows: „Azja Express” i „Ślub od pierwszego wejrzenia” to jesienne nowości TVN. Wracają także seriale „Druga szansa”, „Singielka”, „Szkoła” i „Szpital”, a także m.in. znane formaty: „Mam talent”, „Masterchef” i „Top Model”. TVN planuje też telewizyjną emisję wielu hitów kinowych.

fot. TVN / Cezary Piwowarski Article

Pierwsza jesienna nowość TVN to serial obyczajowy „Na noże”. Zadebiutuje on na antenie TVN 4 września br. i będzie pokazywany w każdą niedzielę o godz. 21.30. W rolach głównych wystąpią m.in. Wojciech Zieliński, Piotr Stramowski, Weronika Książkiewicz, Joanna Jarmołowicz, Piotr Głowacki oraz Dominika Kluźniak. Zieliński i Stramowski zagrają szefów kuchni, którzy rywalizują między sobą i walczą o tytuł najlepszego kucharza.

- Uważam, że ten serial jest bardzo silnym punktem naszej jesiennej ramówki. Uwielbiam tę swoistą poetykę kulinarną i wierzę, że serial oparty na takiej tematyce spodoba się widzom - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN. Miszczak podkreśla, iż serial „Na noże” oparty jest na autorskim scenariuszu TVN. - Zagraniczne formaty serialowe w Polsce się raczej nie sprawdzają, ponieważ Polakom bardzo często trudno jest zrozumieć realia przedstawiane w takich produkcjach. Będziemy w przyszłości stawiać na produkcje osadzone w polskiej rzeczywistości, takim właśnie przykładem jest „Na noże” - mówi nam Miszczak.

TVN pokaże jesienią dwa premierowe programy reality show. Pierwszy to przygodowy „Azja Express”, poprowadzi go Agnieszka Szulim. Program zakłada rywalizację par złożonych z gwiazd, które mają przebyć wyznaczoną trasę, dysponując minimalnym budżetem w kwocie 1 dolara na dzień na osobę (ta suma będzie musiała wystarczyć na wyżywienie, nocleg oraz transport). Drużyna, która dotrze jako ostatnia do wyznaczonego w danym odcinku celu jest eliminowana. Jako pierwsi informowaliśmy o tym formacie w maju br. „Azja Express” zadebiutuje na antenie TVN 7 września br., show będzie nadawany w każdą środę o godz. 21.30.

Wystąpią w nim pary: Pascal Brodnicki z Pawłem Dobrzańskim, Renata Kaczoruk i Weronika Budziło, Hanna Lis w parze z Łukaszem Jemiołem, Iza Miko oraz Leszek Stanek, Małgorzata Rozenek w towarzystwie Radosława Majdana, Przemysław Saleta i Dariusz Kuźniak, Agnieszka Włodarczyk oraz Maria Konarowska oraz Michał Żurawski i Ludwik Borkowski. Uczestnicy będą podróżować przez cztery państwa Dalekiego Wschodu: Wietnam, Laos, Kambodżę oraz Tajlandię.

- Spodziewam się, że program „Azja Express” może stać się hitem naszej ramówki. Jak dotąd, nie było takiego programu na naszej antenie. Dawno nie widziałem tak prawdziwego reality show i tak głębokiego wejścia kamery w życie człowieka, za jego zgodą oczywiście. Kiedyś programy nagrywane były według konkretnego scenariusza. Jeśli było napisane „płacz”, to bohater musiał płakać. W reality show trzeba poczekać, aż bohater będzie płakał. Nie wiem, jak często Hanna Lis czy Małgorzata Rozenek pozwalały się fotografować np. ze łzami w oczach, ale dzięki temu jest to na pewno bardzo autentyczny program - mówi Wirtualnemedia.pl Edward Miszczak. - Sądzę, że reality show przeżywa obecnie w polskiej telewizji swoisty renesans, stąd w naszej ramówce aż dwa premierowe programy tego typu - dodaje Miszczak.

Tym drugim reality show jest „Ślub od pierwszego wejrzenia”, który zdążył już spowodować sporą dyskusję w mediach za sprawą kontrowersji etycznych i moralnych, jakie wywoływał za granicą. Idea programu bazuje na tym, że ślub biorą osoby, które nigdy wcześniej się nie znały. Pary dobierają naukowcy na podstawie takich kryteriów, jak m.in.: testy psychologiczne, wzrost czy doświadczenie życiowe. Dobrani partnerzy spotkają się dopiero w Urzędzie Stanu Cywilnego. Ci uczestnicy, którzy odważą się powiedzieć sobie „tak” i wezmą ślub, będą musieli na miesiąc z sobą zamieszkać. Program skupi się na pokazaniu tego, jak świeżo upieczone małżeństwa poradzą sobie w codziennym życiu.

„Ślub od pierwszego wejrzenia” pokazywany będzie w poniedziałki o godz. 22.30, pierwsza emisja - 5 września br.

Dopiero w listopadzie br. na antenie TVN pojawi się ostatnia premierowa produkcja - serial scripted docu „19+”. Serial ten opowiada historie absolwentów klasy maturalnej, próbujących odnaleźć się w dorosłym świecie. Niektórzy z nich mają już sprecyzowany plan na przyszłość, inni ciągle szukają pomysłu na siebie. Młodzi ludzie przeżywają pierwsze poważne miłości i rozczarowania. Świętują zawodowe sukcesy oraz boleśnie znoszą studenckie porażki. Główną bohaterką jest Melania, zwariowana nastolatka, która komentuje życie swoje i znajomych na videoblogu.

- Chcemy ożywić nieco ramówkę, ponieważ widzowie potrzebują nowości przez cały rok. Dlatego podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu emisji serialu „19+” późną jesienią - tak, aby mógł on być emitowany też w okresie zimowym. Myślę, że skończył się czas, kiedy telewizja skupiała się np. latem lub tuż przed wiosenną ramówką na powtórkach, teraz w każdym okresie roku pojawiają się na antenie nowości - tak decyzję o opóźnieniu emisji „19+” tłumaczy w rozmowie z nami Edward Miszczak.

TVN już latem br. postanowił nie skupiać się na powtarzaniu znanych programów, lecz wprowadził na antenę nowości, w tym program Małgorzaty Rozenek „Projekt Lady”, który stał się hitem letniej ramówki stacji. Miszczak zapowiedział w rozmowie z nami, że TVN pracuje nad kontynuacją tego fomratu.

Poza nowościami jesienią na antenie TVN pojawią się także kontynuacje znanych już formatów. 5 września br. będzie można zobaczyć pierwszy odcinek drugiej serii serialu „Druga szansa” z Małgorzatą Kożuchowską w roli głównej. Serial pokazywany będzie w poniedziałki o godz. 21.30. W nowych odcinkach grana przez Kożuchowską agentka gwiazd Monika Borecka znowu jest na topie i będzie musiała ponownie odnaleźć się w polskim show biznesie. Z kolei od poniedziałku do czwartku o godz. 20.55 pokazywana będzie kontynuacja serialu „Singielka”. Emisja zacznie się 1 września.

Jesienią w TVN nie zabraknie także kolejnych odcinków scripted docu „Szkoła” (emisja od poniedziałku do piątku o godz. 16.00) oraz „Szpital” (poniedziałek - piątek, godz. 18.00). Oba seriale pokazywane będą od 1 września.

Na antenę wracają także m.in.:
- „Kobieta na krańcu świata” Martyny Wojciechowskiej - pierwsza emisja w niedzielę, 11 września o godz. 11.00;
- „Co za tydzień” Oliwiera Janiaka - od niedzieli, 4 września br., godz. 11.30;
- show „Kuba Wojewódzki” - od wtorku, 13 września br., godz. 22.30;
- show „Mam talent” - od soboty, 3 września br., godz. 20.00;
- „Masterchef” - od niedzieli, 4 września br., godz. 20.00;
- „Rozmowy w toku” Ewy Drzyzgi, które nadawane będą od poniedziałku do piątku o godz. 15.00 (od 1 września br.).

Na antenie nie zabraknie także takich programów, jak „Kuchenne rewolucje” Magdy Gessler, czy „Top Model”, „Ugotowani” oraz serial „Na Wspólnej”.

Wszystkie tytuły będą dostępne także w serwisie player.pl, który dodatkowo produkuje coraz więcej własnych programów, które można oglądać tylko w internecie.

TVN planuje także emisję kinowych hitów. Pokazane zostaną m.in. międzynarodowe przeboje „Hobbit: Bitwa Pięciu Armii”, „Strażnicy Galaktyki” i „Czarownica”, a także filmy rodzime - m.in. „Jack Strong” oraz „Bogowie”.

Edward Miszczak ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że koszt przygotowania tegorocznej jesiennej ramówki TVN był o około 20-30 procent wyższy w porównaniu z kosztami przygotowania ramówki wiosennej. - Tegoroczna ramówka była też z pewnością nieco droższa niż wyprodukowanie oferty jesiennej w zeszłym roku - powiedział nam Miszczak. Szczegółów finansowych jednak nie zdradza.

TVN ma nadzieję, że jesienne propozycje stacji przypadną do gustu telewidzom. Jak podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Joanna Górska, szef zespołu PR TVN, takie nadzieje może rozbudzać duża popularność programów, które TVN pokazywał latem br. - „Projekt Lady” jest hitem letniej ramówki. Przyciągał przed telewizory średnio ponad 2 milionów widzów, a jego średni udział w widowni komercyjnej to ponad 20 proc. Widownia najpopularniejszego odcinka „Domu marzeń” sięgała ponad miliona osób, tym samym osiągając maksymalny udział w rynku na poziomie 13,3 proc. w grupie 16-49. Kolejna letnia nowość, program zaczerpnięty z portfolio Scripps Networks Interactive, „Polowanie na mieszkanie” jest bezapelacyjnym liderem w swoim paśmie nadawania (niedziela, godzina 11.00), a maksymalny udział w widowni komercyjnej zbliżył się do 14 proc. Program „Dzień Dobry Wakacje” również cieszy się dużą popularnością wśród widzów, z maksymalnym udziałem w grupie komercyjnej na poziomie 14,3 proc. - wylicza Joanna Górska.

TVN promuje swoja jesienną ramówkę w spocie wizerunkowym, który można oglądać od wtorku, 2 sierpnia br.

W pierwszym półroczu br. udział TVN w rynku telewizyjnym wyniósł 10,5 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jesień w TVN: nowy serial obyczajowy, premierowe reality shows i kontynuacja znanych formatów

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marketer
dobra oferta
odpowiedź
User
ton nadaje
Wiwat komercja odnosząca się do najniższych instynktów. Nie ma jak konsekwentnie budować społeczeństwo idiotów, za pośrednictwem nowych technologii. Kiedyś Stalin w Rosji za pomocą taniej wódki, teraz Miszczak w PL ramówką TVN. Inne środki, mechanizm i cel dokładnie ten sam. I proszę mi tu nie cytować Miecugowa, że to widzowie chcą banalnych treści na antenach TV. Niech to powie na live w twarz Magdzie Umer czy Agnieszcze Holland. Usłyszy, że za 'zidiocenie' społeczeństwa odpowiadają w dużej mierze właśnie takie media jak TVN czy Polsat...To nie sztuka promować nadmuchane cycki, usta i mamone. Kiedyś przysłowiowe 'baby z brodą' były tylko w cyrku. Dziś cyrk jest codziennie na antenach stacji komercyjnych.
odpowiedź
User
Neo
Przy telewizji pozostali tylko ci, którzy są nieudacznikami życiowymi. Brak perspektyw, bezrobocie lub praca za marne grosze na śmieciówkach, niskie wykształcenie etc zatrzymuje tych ludzi przed odbiornikiem telewizyjnym. Bo i co Oni mają robić. Jedynie co, to mogą po ciężkim dniu nędznej pracy uwalić się na kanapę z piwem w ręku i poskakać po kanałach. Są i tacy dla których telewizja jest członkiem rodziny włączają go rano, a Ona sama się wyłącza po północy. I dla takich robi się TV. TVN pięknie zapełnia im czas.
40 41
odpowiedź
User
pavv
Jak co pół roku. Szumne zapowiadanie kilku super premierowych programów z których co najwyżej jeden osiąga jako taki sukces.
odpowiedź
User
conf
Ramowka skrojona idealnie pod ich widownie- gruba, brzydka lewaczka czyli tzw , singielka z wyboru";) przesuwajaca tyłek na osi kanapa-auto-korpo, marywi sie lpsem biednych dzieci w afryce, przy okazji pbzerajac sie caly dzien przed tv:)
odpowiedź