Juliusz Braun: abonament rtv działa bardzo źle, nowa ustawa tego nie zmieni

- W Polsce system abonamentu radiowo-telewizyjnego załamywał się od wielu lat, a obecnie działa bardzo źle - ocenił prezes Telewizji Polskiej Juliusz Braun. Przyznał, że niezbyt wierzy, że przełom w tej sprawie może przynieść nowa ustawa o mediach publicznych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W wywiadzie dla radiowej Jedynki Juliusz Braun zwrócił uwagę, że wpływy z abonamentu to dla TVP jedynie niewielki dodatek do jej budżetu. Braun podkreślił, że zupełnie inaczej ta sytuacja wygląda w większości krajów europejskich, w których społeczeństwo chętnie finansuje media publiczne. - We Włoszech bardzo wielu ludziom nie podobały się media państwowe pod nadzorem Berlusconiego, ale abonament płacili wszyscy, bo takie są przepisy - zauważył prezes TVP. Natomiast w Polsce jego zdaniem sporo osób postrzega abonament jako przeżytek komunizmu, podczas gdy jest to norma, zupełnie innego typu niż opłata za telewizję kablową czy platformę satelitarną.

Juliusz Braun poinformował, że TVP otrzymuje już pomoc z budżetu państwa w ramach działań prowadzonych wspólnie z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego. - Ale państwowe i samorządowe instytucje kulturalne mogą na to przeznaczyć miliony złotych, a my nam są potrzebne setki milionów złotych - zaznaczył.

Prezes TVP raczej nie wierzy, że dużą zmianę na lepsze w ściągalności abonamentu radiowo-telewizyjnego może przynieść nowa ustawa o mediach publicznych, której projekt do końca sierpnia br. ma przygotować minister administracji i cyfryzacji Michał Boni. - Przecież istnieje już ustawa dotycząca finansowania mediów publicznych, a osobną kwestią pozostaje, że wiele ludzi jej nie przestrzega - zauważył. Zadeklarował przy tym, że liczy na działania NIK-u w zakresie większej kontroli opłacania abonamentu przez firmy i instytucje.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu