SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kampanie reklamowe Hortex

Dwie nowe ogólnopolskie kampanie reklamowe Hortex

Od początku 2003 r. nieprzerwanie rośnie udział Horteksu w polskim rynku soków, nektarów i napojów (bez PET). Zgodnie z danymi MEMRB wolumenowy udział Horteksu zwiększył się w tym okresie z 11,7% na początku 2003 r. do 16,2% w badaniu obejmującym lipiec-sierpień 2004 r. Zdaniem spółki, wzrost ten wynika zarówno z konsekwentnego rozszerzania portfolio Horteksu, zwiększania sił sprzedaży i poprawiania dystrybucji, jak i prowadzonych na szeroką skalę działań marketingowych, w tym - ogólnopolskich telewizyjnych kampanii reklamowych. Obecnie trwają dwie takie kampanie, wizerunkowa soków Hortex oraz produktowa przecierowego soku Hortex Vitaminka.

W roku obrotowym 2003/2004 Hortex zwiększył sprzedaż soków i napojów w ujęciu ilościowym o 22%, wprowadził na rynek wiele nowych produktów, takich jak napoje serii Hortex Plus i Hortex Light, odnowiona linia Hortex Vitaminka, witaminizowane nektary w butelkach 0,9 l oraz napoje z linii FRESZ z limetką. Soki i napoje Hortex otrzymały także nową szatę graficzną oraz wsparcie w postaci kampanii marketingowych. Działania te zaowocowały istotnym wzmocnieniem pozycji Horteksu na rynku soków, nektarów i napojów (bez opakowań PET) z 12% ilościowo w okresie maj-czerwiec 2003 r. do 16,2% w ostatnim badaniu MEMRB obejmującym lipiec-sierpień 2004 r.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników osiągniętych w ostatnich kilkunastu miesiącach; bez wątpienia spory udział w odzyskiwaniu przez Hortex wiodącej pozycji na rynku miały kampanie reklamowe, które wznowiliśmy w 2003 r. po okresie dość długiej nieobecności marki w ogólnopolskiej reklamie. W obecnym roku obrotowym stawiamy sobie za cel zwiększenie udziału Horteksu w rynku soków i napojów o kolejne 2-3 punkty procentowe" - stwierdził Wojciech Planer, wiceprezes zarządu Hortex Holding SA ds. sprzedaży i marketingu.

Wzrost udziałów ilościowych Horteksu w rynku soków, nektarów i napojów (bez PET) od początku 2003 roku na tle innych wiodących producentów obrazuje, na podstawie danych MEMRB, poniższe zestawienie:


 I-II' 03 I-II' 04 VII-VIII'04
Hortex 11,7% 15,0% 16,20%
Maspex 28,2% 33,0% 33,10%
Agros Nova 22,5% 16,9% 18,90%
Pozostali producenci 37,6% 35,2% 32,80%


 
Celem najnowszej, produktowej kampanii reklamowej soków Vitaminka jest wzmocnienie świadomości marki Hortex Vitaminka, a także kreowanie jej wizerunku jako zdrowego soku do codziennej konsumpcji, dającego naturalną witalność, pogodę ducha i dobry nastrój. Główne przesłanie kampanii mówi, że Vitaminka to sok, który zapewni witalność i dobre samopoczucie na cały dzień. Hasło kampanii brzmi: "Vitaminka - zdrowe podejście do codzienności".

Kampania soków Vitaminka, która potrwa kilka miesięcy na antenie Telewizji Polskiej (TVP 1, TVP 2 oraz TVP3), TVN oraz TVN 7, jest kierowana przede wszystkim do kobiet w wieku 20-39 lat, mieszkających w miastach, o wykształceniu średnim i wyższym oraz średnich i wysokich dochodach. W spotach reklamowych długości 30 oraz 15 sekund przedstawiono codzienny poranek, podczas którego młoda kobieta szykująca się do wyjścia krząta się energicznie po mieszkaniu, wyraźnie w dobrym nastroju - popijając Vitaminkę. Spoty przygotowała agencja PZL, która zajmuje się obsługą kreatywną soków i napojów Hortex; film reżyserował Kot Przybora.
 
Od 9 września 2004 r. trwa również wizerunkowa kampania telewizyjna, której celem jest wzmocnienie świadomości marki Hortex (top of mind) oraz ocieplenie wizerunku marki Hortex poprzez humor, fantazję, polot - przy jednoczesnym podkreśleniu jakości produktów Hortex i witalności, którą one dają. Hasło tej kampanii brzmi: "Hortex. Duszkiem!". W nakręconych w podwarszawskich sadach spotach reklamowych główną rolę gra pląsający po sadzie duszek, który nie może sobie odmówić soku Hortex mimo, iż mieszka w owocowym sadzie. Sok Hortex daje mu witalność, energię i radość.

Na potrzeby kampanii wizerunkowej przygotowano dwa spoty reklamowe o długości 30 i 15 sekund. Spoty pojawiają się w Telewizji Polskiej (TVP 1, TVP 2, TVP 3), TVN i TVN 7. Przygotowała je agencja PZL; film reżyserował Iwo Zaniewski. Operatorem był Witold Sobociński, który współpracował m.in. z Andrzejem Wajdą oraz Romanem Polańskim i jest autorem zdjęć do takich filmów, jak "Ziemia Obiecana" czy "Frantic". Zdjęcia do spotów z kampanii "Hortex. Duszkiem!" powstały przy użyciu najnowocześniejszego sprzętu; wykorzystano m.in. kamerę Motion Control.

Zakupem mediów w przypadku obydwu kampanii telewizyjnych Hortex zajął się dom mediowy OMD.

Kampaniom reklamowym towarzyszą promocje konsumenckie oraz degustacje w sieciach handlowych. W każdy weekend w sklepach na terenie całej Polski odbywa się około 500 promocji soków i napojów Hortex.

Hortex ogłosił niedawno wyniki za ostatni rok obrotowy (czerwiec 2003 r. - maj 2004 r.). Firma, wiodący producent soków i mrożonek, drugi rok z rzędu osiągnęła zysk netto (2,5 mln zł) przy łącznej sprzedaży zwiększonej o blisko 27% do ponad 452 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kampanie reklamowe Hortex

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl