SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kanały Disneya na czele, Nick zyskał najwięcej

W kwietniu br. prawie wszystkie stacje dziecięce zyskały widzów. Liderami pozostały kanały Disneya, a najwięcej zyskał Nickelodeon. Spadek udziału zanotował jedynie ZigZap, a wśród dzieci także Jetix Play.

Pierwsze miejsce w rankingu utrzymał Disney Channel, którego udział w grupie wszystkich widzów wzrósł o 21,10 proc. do 1,15 proc. Na drugą pozycję awansował Disney XD, który we wrześniu ub.r. powstał z przekształcenia kanału Jetix. W kwietniu br. jego udział w rynku wyniósł 0,93 proc., co oznacza wzrost o 19,80 proc. Na trzecie miejsce spadł Cartoon Network, którego udział wzrósł o 1,40 proc. do 0,92 proc.

Największy wzrost dotyczył kanału Nickelodeon, którego wyniki poprawiły się o 102 proc. do 0,3 proc. udziału, co dało mu szóste miejsce. Stacja ta w ciągu roku poszerzyła swój zasięg m.in. o platformę Cyfrowy Polsat. W dół poszedł jedynie udział kanału ZigZap/Hyper. Zmalał o 16,60 proc. do 0,13 proc. 

wszyscy 4+
kwiecień20092010
StacjaAMRSHR %AMR SHR % 
Disney Channel53 0460,95272 5181,153
DisneyXD/ Jetix43 2400,77658 5020,93
Cartoon Network50 7870,91158 1040,924
MiniMini43 3500,77851 9210,826
BBC CBeebies20 1630,36230 5570,486
Nickelodeon8 2570,14818 7890,299
JimJam*--17 9780,286
Boomerang10 6130,1916 1010,256
ZigZap/Hyper8 7250,1578 2660,131
JetixPlay4 4780,085 5160,088


W grupie dzieci w wieku do 4 do 15 lat w kwietniu br. liderem także był Disney Channel z udziałem wynoszącym 7,76 proc. (wzrost o 16,5 proc.), ale drugie miejsce zajęły ex aquo Cartoon Network i Disney XD mające po 6,91 proc. udziału. Pierwszy z tych kanałów zyskał 9,70 proc., drugi – 25,40 proc.

Najbardziej do góry poszły wyniki stacji Nickelodeon, ale nie było to aż tyle, ile w grupie 4+, bo wzrost udziału tutaj wynosił 70,9 proc. Najwięcej stracił natomiast kanał Jetix Play, której udział spadł o 27,90 proc. do 0,39 proc. Bez zmian stacja ta zajmowała ostatnie miejsce w zestawieniu kanałów dla dzieci. Jak już informowaliśmy, Jetix Play ma z końcem lipca br. zakończyć nadawanie (więcej na ten temat).

W grupie 4-15 wszystkie analizowane kanały dziecięce miały w kwietniu br. łącznie 35,18 proc. udziału. Rok temu ich sumaryczny udział wynosił 29,01 proc. 

wszyscy 4-15
kwiecień20092010
StacjaAMRSHR %AMR SHR % 
Disney Channel31 4326,65640 2757,755
Cartoon Network29 7556,30135 9006,912
DisneyXD/ Jetix26 0125,50835 8766,908
MiniMini21 4664,54525 9074,988
Nickelodeon6 3201,33811 8742,286
BBC CBeebies9 1781,94310 8582,091
Boomerang5 4621,1568 3171,601
JimJam*--7 7041,483
ZigZap/Hyper4 8091,0183 9490,76
JetixPlay2 5600,5422 0320,391


Prezentowane dane pochodzą z Nielsen Audience Measurment (dawniej AGB Nielsen Media Research) i zostały udostępnione dzięki uprzejmości At Media.

* - dane dla kanału pod nazwą JimJam dotyczą w sumie danych stacji JimJam dostępnej m.in. na platformie N oraz w sieciach UPC Polska czy Multimedia Polska oraz danych kanału Polsat JimJam, dostępnego w Cyfrowym Polsacie. Oba miały bowiem w kwietniu br. taką samą ramówkę.

Dołącz do dyskusji: Kanały Disneya na czele, Nick zyskał najwięcej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl