SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

KER: reklama BGŻ BNP Paribas z kurą znoszącą złote nie kwestionuje praw zwierząt

Reklama banku BGŻ BNP Paribas z kurą znoszącą złote nie zawiera treści kwestionujących prawa zwierząt, a jej humorystyczna konwencja usprawiedliwia prezentowane w spocie treści - stwierdziła Komisja Etyki Reklamy. Jednocześnie zasugerowała, by marketerzy rozważyli dodawanie w reklamach informacji, że żadne z prezentowanych zwierząt nie ucierpiało przy ich realizacji.

Article

KER zajęła stanowisko w związku ze skargą na telewizyjny spot BGŻ BNP Paribas promujący Konto Optymalne. Był on elementem kampanii prowadzonej przez bank jesienią ub.r., a zrealizowanej przez agencje Publicis Poland, DDB&Tribal, Sales&More oraz Havas Media. W spotach tych pokazano, jak różne osoby w codziennych sytuacjach wykonują płatności mobilne nie smartfonem, lecz kurą. Miało to obrazować stwierdzenie, że w nowej promocji banku BGŻ BNP Paribas kura przynosi złote.

Autorka skargi stwierdziła, że „w sposób przedmiotowy potraktowana została w nim kura i nie jest to odosobniona, subiektywna opinia o czym świadczy dyskusja pod video opublikowanym na profilu FB marki”. W spocie kura jest synonimem telefonu komórkowego, który znosi złote jaja... „Naprawdę w obecnych czasach zdaniem Klienta i Agencji konsument jest takim imbecylem bez wyobraźni, że nie potrafi sobie wyobrazić kury znoszącej złote jajka??? Czy uzasadnione było zdaniem komisji użycie w reklamie kur??? Moim zdaniem Klient i Agencja poszli po najmniej linii oporu i wykazali się absolutnym brakiem taktu i empatii do żywego stworzenia” - napisała skarżąca.

W odpowiedzi na zarzuty, przedstawiciele banku wyjaśnili, że użycie wizerunku zwierząt w reklamie miało na celu realizację wizji artystycznej, w której kury zostały przedstawione w formule przenośni, jako synonim telefonu, który to w ramach reklamowanej promocji może przynosić złote niczym kura znosząca jaja.

„Zastosowany w reklamie Banku koncept w żaden sposób nie uchybia jednak godności kur, ani nie propaguje ich niehumanitarnego traktowania. Wyjaśnić także należy, że podczas produkcji reklamy dołożono najwyższej staranności, aby zrealizować zdjęcia z poszanowaniem praw zwierząt, dbałością o ich komfort oraz humanitarne traktowanie. W produkcji wzięło udział aż 10 kur, z czego żadna nie przebywała bezpośrednio na planie zdjęciowym dłużej niż dwie godziny, tak by maksymalnie zminimalizować ich ewentualny stres i niewygody. Zwierzętom zapewniono odpowiednie schronienie, posiłki oraz opiekę wykwalifikowanych opiekunów przez cały okres zdjęć. Żadna z kur nie ucierpiała w wyniku realizacji zdjęć” - napisano w odpowiedzi na skargę.

Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot BGŻ BNP Paribas nie zawiera treści kwestionujących prawa zwierząt, a jej humorystyczna konwencja usprawiedliwia prezentowane w spocie treści. Jednocześnie zarekomendowano marketerom, by w trosce o właściwy odbiór przekazu reklamowego przez odbiorców, w reklamach realizowanych przy wykorzystaniu wizerunków zwierząt, rozważyli dodanie informacji, że żadne z prezentowanych zwierząt nie ucierpiało przy ich realizacji.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: KER: reklama BGŻ BNP Paribas z kurą znoszącą złote nie kwestionuje praw zwierząt

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Do
Pobyt na planie na pewno był dla zwierzęcia stresujący. PO co o było? Beznadziejna reklama
odpowiedź
User
gt
kurcze jednak są w Polsce prawdziwe problemy
odpowiedź
User
Racjonalny
"Pobyt na planie na pewno był dla zwierzęcia stresujący". Pewnie, trzeba było od razu do ubojni; zawsze mniejszy stres. Swoją drogą, przeraża mnie zblazowanie ludzi, którzy przejmują się takimi rzeczami. Widać dawno żadnej wojny nie było. Wojny zawsze odpowiednio segregują priorytety.
odpowiedź
User
Wojteq
Można prosić o ujawnienie personaliów skarżącej? O ile się założycie, że to stara, brzydka singielka bez szans na zainteresowanie ze strony płci przeciwnej (lub tej samej, nie wnikam)?
odpowiedź
User
Brok
Reklama jest bardzo śmieszna. Kurka zawsze podnosi mnie na duchu, kiedy po raz 25 widzę Ibiszową robiącą "schabowe Winiary w domowym sosie". Jakże jej nie wstyd tak kłamać. A kurka? -No co, po prostu znosi sobie złote i gdacze. Śmieszna i fajna. Gdyby wszystkich "aktorów" zastapić zwierzętami, może dialogi nie wyglądałyby tak:
- O jej, za godzinę muszę wziąć probiotyk
- Już nie musisz czekać. HOLA, HOLA, ma ktoś z państwa probiotyk??
- Ja, jaaa ma!
I rozdaje obcej osobie lek kupiony za ciężko zarobione pieniądze. Jakbym wiedział, że W Polsce każdy taki hojny, to bym na zakupy zamiast pieniędzy brał jedynie torby.
Także, kurka, fajna, a ta skarżąca przewrażliwiona. Założę się, że w lodówce trzyma mielonki z biedronki. Co ciekawe, tak, mają mięso!
odpowiedź