SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kobiety coraz bardziej świadomie korzystają z internetu (badanie)

- Kobiety coraz więcej informacji wyszukują w internecie, dzięki czemu stają się kluczową grupą docelową w kampaniach reklamowych. Wbrew opiniom sprzed lat, również panie w wieku 45+ coraz chętniej korzystają z sieci - wynika z badania „Web Woman Wanted 2013”.

Article

Badanie „Web Woman Wanted 2013”, przeprowadzone na zlecenie IDMnet pokazuje, że kobiety w różnym wieku odmiennie konsumują sieć. W porównaniu do młodszych internautek, bardziej dojrzałe kobiety w wieku 45+ skupiają swoją uwagę głównie na wyszukiwaniu informacji w sieci oraz korzystaniu m.in. z bankowości elektronicznej czy e-maili. Tymczasem np. panie w wieku 15-24 skupiają się przede wszystkim na rozrywkowej stronie internetu.

Internautki, posiadające kilka rodzajów urządzeń mobilnych, od rana do popołudnia korzystają głównie ze smartfonów. Wieczorem zmieniają je na komputer stacjonarny lub laptopa. Kobiety posiadające tablet od późnego wieczora korzystają właśnie z tego urządzenia, a najczęściej robią to przed snem w łóżku. Komputer stacjonarny lub laptop dla wszystkich grup wiekowych jest najbardziej niezbędnym urządzeniem. Widać jednak ciekawą różnicę pomiędzy deklaracją niezbędności u kobiet w wieku 45+ (aż 83,6 proc. zadeklarowało niezbędność) i 15-24 (64,6 proc.). Ponadto aż 55 proc. kobiet w wieku 15-24 zadeklarowało, że niezbędnym urządzeniem w ich życiu jest smartfon.

Badanie „Web Woman Wanted 2013” zdefiniowało także trzy typy kobiet korzystających z internetu. „Kreatorki” tworzą dużo treści w sieci (np. prowadzą bloga lub stronę www) i korzystają z internetu bardzo intensywnie, „Konsumentki” to najbardziej aktywna grupa internautek - także intensywnie korzystają z internetu, jednak nie generują dużej ilości treści (są to głównie dyskusje w grupach, komentarze na forach). Z kolei „Obserwatorki” traktują internet głównie użytkowo, a nie jako formę rozrywki czy spędzania wolnego czasu.

Najwięcej internautek poszukuje w sieci informacji związanych z pracą i nauką (59,6 proc.). Na drugim miejscu pod względem popularności jest wyszukiwanie informacji z zakresu „polityka i społeczeństwo” (58.7 proc.). 48.6 proc. internautek szuka informacji związanych z produktami i usługami, niewiele mniej, bo 48 proc. pań poszukuje informacji związanych z innymi ludźmi. Najmniej (30,9 proc.) internautek szuka informacji związanych ze zdrowiem, ta tematyka jest domeną pań w wieku powyżej 45 lat.

- Nasze badania wykazały, że w zakresie pielęgnacji urody, mody, zdrowia oraz gospodarstwa domowego decyzje zakupowe podejmują głównie kobiety. Zmienia się też sposób podejmowania decyzji w zakresie motoryzacji, elektroniki, finansów i wykończenia wnętrz - coraz większy odsetek kobiet, szczególnie w grupie wiekowej 35+, bierze udział w procesie decyzyjnym ze swoim partnerem lub podejmuje decyzje samodzielnie. Ponieważ od lat planujemy liczne kampanie reklamowe skierowane do kobiet jesteśmy świadomi, że kobiety w różnych grupach wiekowych oraz o odmiennym statusie zawodowym i rodzinnym inaczej konsumują media elektroniczne. To dla nas kierunek, w jakim trzeba się rozwijać w zakresie planowania strategii komunikacji online - komentuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl wyniki badania „Web Woman Wanted 2013” Anna Kaczmarska, prezes zarządu IDMnet.

Badanie „Web Woman Wanted” na zlecenie IDMnet przeprowadził Instytut Badań Pollster. Badanie przeprowadzono w dniach 20-27 maja 2013 roku na reprezentatywnej próbie 1023 internautek. Zrealizowano je metodą CAWI Real Time Sampling, czyli na podstawie wywiadu internetowego z wykorzystaniem kwestionariuszy wyświetlanych na stronach internetowych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kobiety coraz bardziej świadomie korzystają z internetu (badanie)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lusia
Swiadomie, nie swiadomie. Pewnie popelniamy mnostwo bledow, ale czym by bylo zycie bez internetu. Juz sie chyba go nie oduczymy :) I love you Netia za necik
9 8
odpowiedź
User
anka
ja niedługo bede przedłużać oferte na kolejny rok w Netii, internet śmiga , a do tego mam też tv gdie moge sobie wybrac kanaly jakie chce miec
8 8
odpowiedź
User
lola
dziewczyny, czyli polecacie netie? ja wlaśnie będę zakładać internet ale mam dostęp do róznych dostawców i się zastanawiam wlaśnie między innymi nad netią.
9 8
odpowiedź
User
od lola
nie nie netia
9 8
odpowiedź
User
iliana
czemu nie lola? ja wlasnie zmienilam na Netie po samych problemach z Vectra, teraz jest lepiej, zdarzaja sie owszem awarie, ale b. szybko je naprawiaja.:) a tak poza tym ciekawy artykul
8 8
odpowiedź