SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Kończ bez strachu” w kampanii prezerwatyw przeciw AIDS (wideo)

Pod hasłem „Kończ bez strachu” rozpoczęła się kampania promująca bezpieczny seks. Akcję organizuje Społeczny Komitet ds. AIDS, a w spotach występują młodzi aktorzy: Dominika Gwit, Alan Andersz i Philippe Tłokiński.

„Kończ bez strachu” w kampanii prezerwatyw przeciw AIDS (wideo)

Kampania „Kończ bez strachu” ma nzachęcać młode osoby do używania prezerwatyw i przełamywać związane z tym tabu, ale przede wszystkim dostarczyć rzetelną wiedzę na temat profilaktyki chorób i infekcji przenoszonych drogą płciową. Społeczny Komitet ds. AIDS podkreśla bowiem, że konsekwentne używanie prezerwatywy daje 90-95 proc. ochronę przed HIV i innymi chorobami przenoszonymi płciowo. Tymczasem z danych Grupy Edukatorów Seksualnych Ponton wynika, że 44,5 proc. młodych osób nigdy nie rozmawiało z rodzicami na temat seksualności, 20 proc. nie ma osoby w rodzinie, z którą może tę kwestię poruszyć, a aż 53 proc. ankietowanych nie dostało w domu żadnych informacji na temat antykoncepcji.

- Z naszych obserwacji wynika, że młodzi ludzie raczej nie rozmawiają z rodzicami, wiedzę czerpią głównie od siebie nawzajem i z internetu. Prowadząc zajęcia, najpierw musimy zająć się weryfikacją tego, co oni się już naczytali na różnych forach czy podejrzanych stronach www. Dopiero wtedy możemy zacząć właściwe warsztaty. Sprawę pogarsza fakt, że w mediach mamy mnóstwo seksu, przemocy i używek przedstawionych w atrakcyjny sposób, natomiast w życiu: szkole, domu, podwórku młodzi ludzie nie mają z kim o tym porozmawiać - opisuje Czarek Fidor, trener z zakresu profilaktyki HIV/AIDS.

- W Polsce prezerwatywa jest wciąż narzędziem polityczno-ideologicznym zamiast zdrowotnym. Nie radzą sobie z tym tematem dorośli, więc jak mają się w nim odnaleźć dzieciaki. Podejmowanie ryzykownych zachowań seksualnych przez młodych ludzi jest faktem, w związku z tym trzeba odłożyć na bok ideologię i dać im narzędzie, które będzie ich chronić. I nie mam tu na myśli jakieś "prezerwatyzacji", bo nie chodzi o promowanie używania prezerwatyw, ale w obecnej sytuacji, kiedy nadal nie mamy rzetelnej edukacji seksualnej w szkołach nie możemy ryzykować ich zdrowia, czekając na zmiany systemowe, które mogą w ogóle nie nastąpić - ocenia Artur Lutarewicz, psycholog, doświadczony trener i edukator od wielu lat pracujący z młodymi ludźmi.

Kampania obejmuje spoty z udziałem Dominiki Gwit, Alana Andersza i Philippe’a Tłokińskiego emitowane w telewizji, kinach i internecie. Ponadto uruchomiono serwis konczbezstrachu.pl oraz profile w serwisach społecznościowych z aplikacjami i grami. - Konstruowaliśmy tę kampanię tak, aby była jak najlepiej dostosowana do kanałów komunikacyjnych, którymi porozumiewają się młodzi ludzie. Z naszych obserwacji i badań wynika, że czasy skuteczności ulotek i broszur informacyjnych są już dawno za nami - tłumaczy Agata Kwiatkowska ze Społecznego Komitetu ds. AIDS.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Kończ bez strachu” w kampanii prezerwatyw przeciw AIDS (wideo)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kaśka
pomimo, że nie jestem jakąś zgredziałą moherką, to jednak uważam, że to czego brakuje w tego typu kampaniach to przekaz o odpowiedzialnych zachowaniach jako takich >>> większość spotów mówi: masz ochotę robić to gdzie chcesz z kim chcesz, na imprezie itp >> OK, do it>>> ważne byś założył gumkę. To nie sposób kształtowanie postaw wśród bardzo młodych ludzi.
13 8
odpowiedź
User
Michał
A kiedy Ponton zacznie propagować seks w żłobkach i przedszkolach? Edukatorzy seksualni, raczej demoralizatorzy moralni dzieci i młodzieży....
12 8
odpowiedź
User
Oglądacz
Mówiąc szczerze to z logicznego punktu widzenia to zupełnie bez sensu - uprawiasz seks i umierasz. Łopatologia stosowana.
11 8
odpowiedź
User
gabi
wg mnie ta kampania jest bezsensu. Była u mnie w szkole, o aids mówili max 15 minut, a przez ponad 3 godziny mówili o technikach uprawiania seksu, jakie strefy są pobudzane itp. To chyba sie mija z celem, Nie lepiej promować miłość związki oparte na uczuciach a nie na seksie? Ta kampania pokazuje "rób co chcesz, prezerwatywa przed wszystkim Cie uchroni" , nie lepiej pokazywać, że na wszystko przyjdzie czas, a teraz cieszmy się czystością :) ?
8 8
odpowiedź