SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Blue Media rozpoczyna rebranding do marki Autopay

Blue Media, lider polskiego rynku płatniczego, rozpoczyna rebranding do nowej marki parasolowej Autopay. Do prac nad strategią komunikacji i kreacją zaangażowane zostały agencje: Brand New Attitude (BNA), 2012 Agency, eCommerce Team oraz agencja PR Profeina. W pracy nad strategią marki oraz całym procesem rebrandingu firmę wspiera agencja CPC Brand Consultants.

Blue Media istnieje od 1999 roku. Spółka jako pierwsza w Polsce, wprowadzała rozwiązania finansowe, które dziś wydają się oczywiste: doładowania telefonów komórkowych online (2002 rok), szybkie płatności za rachunki przez internet (2011 rok), system przelewów międzybankowych BlueCash (2011 rok), czy automatyczne płatności na autostradach przy pomocy aplikacji Autopay (2019 rok).

W 2022 roku za pośrednictwem produktów Blue Media dokonano ok. 600 mln transakcji, a przychód firmy wyniósł ponad 1 mld zł. Z usług Blue Media korzysta aktualnie ok. 35 tys. firm, a z płatności online, w każdym miesiącu - ok. 10 mln klientów. Pod koniec 2021 roku firma nawiązała strategiczne partnerstwo z Pollen Street Capital. Londyński inwestor nabył mniejszościowy pakiet i zasilił spółkę międzynarodowym know-how, wzmacniając tym samym plany ekspansji na zagraniczne rynki.

Misją nowej marki Autopay jest dostarczenie wyjątkowego doświadczenia związanego z płatnościami - odnalezienie nowego poziomu wygody, intuicyjności, automatyzacji. „Chcemy usuwać wszelkie bariery, które możemy napotkać przy dokonywaniu płatności” - podkreśla Andrzej Antoń, współzałożyciel oraz CEO Blue Media.

Zmiany, które wprowadza rebranding, będą przebiegały stopniowo, aby przyzwyczaić otoczenie biznesowe i dotychczasowych klientów do nowej marki. W pierwszym kroku Autopay zaprezentuje nowe logo, identyfikację wizualną i misję marki parasolowej.

„DNA marki Autopay wywodzi się z bezpośrednio z sedna kultury organizacji i tego jak działa na co dzień. Zależało nam na tym, by przełożyć na zapis ram strategicznych kluczowe cechy wyróżniające firmę: umiejętność kreowania głęboko użytecznych rozwiązań i odwagę, by je realizować. Chcieliśmy, by wyraźnie wybrzmiało jak cenną wartością dodaną jest Autopay zarówno dla partnerów B2B jak i użytkowników B2C” - mówi Antek Trela, partner w CPC Brand Consultants.

„Autopay ma stać się w przyszłości synonimem łatwych, niemal automatycznych płatności. W nowym designie marki połączyliśmy kształt litery »A« z uniwersalnym symbolem przełącznika, znanym z aplikacyjnych interfejsów. Nowy Autopay to marka płatności dziejących się w tle, przyjaznych w obsłudze, nie wymagających wysiłku. Klasycznie finansowa, niebieska kolorystyka znana z marki Blue Media została przełamana energetyczną, pistacjową zielenią. Nowy język graficzny Autopay powiększa markę, dodaje digitalowego charakteru i pozwala bez kompleksów konkurować z największymi fintechami na rynku” – podkreśla Andrzej Rozen, chief strategy officer, BNA.

Czytaj też: Z Blika korzysta już 13,5 mln Polaków. Ponad 370 mln transakcji na 50,1 mld zł w pierwszym kwartale roku

„Aby jasno i w pełni zakomunikować zmiany podzieliliśmy naszą pracę na kilka etapów. W pierwszym skupiliśmy się na nowym logotypie marki Autopay, który kreatywnie ograliśmy i zestawiliśmy z komunikatem o otwarciu nowego rozdziału w historii firmy. W drugim etapie pokażemy, co dokładnie oznacza ta zmiana – tak dla samej firmy, jak i dla jej klientów. Dzięki tak kompleksowemu podejściu i rozłożeniu komunikatów w czasie, mamy szansę w pełni wykorzystać transformację, którą przechodzi organizacja, do opowiedzenia o nowej tożsamości, wizji i kierunkach rozwoju marki Autopay” - mówi Krzysiek Kiełpiński, business development director, 2012 Agency.

„Rebranding objął nie tylko to, co widoczne dla oka - wniósł też zmiany w sposobie komunikacji marki z otoczeniem. Nowa misja - usuwanie barier stojących na drodze do realizacji planów konsumentów - oznaczała konieczność przygotowania nowej strategii komunikacji, ale też nowe komunikacyjne możliwości. Przez 8 ostatnich lat odpowiadaliśmy za komunikację marki Blue Media. Towarzyszyliśmy klientowi i rozwijaliśmy się wraz z nim. Z autentycznym zapałem podeszliśmy do przygotowania nowej strategii w tym obszarze” - mówi Zuzanna Szybisty, współzarządzająca agencją PR Profeina.

„Blue Media to firma, z którą w Polsce styczność miał chyba każdy, kto korzysta z internetu. Dzięki naszej wspólnej, wieloletniej współpracy, marka stała się też jednym z liderów branży w obrębie social media - szczególnie na LinkedIn i Facebook. Jesteśmy dumni, że zostało nam powierzone także zadanie rebrandingu w kanałach social media, jednocześnie zdajemy sobie sprawę z wyzwań i odpowiedzialności, które na nas spoczywają” - dodaje Piotr Jeske, współzałożyciel eCommerce Team.

Docelowo pod nową marką parasolową Autopay działać będą: Blue Media, Autopay Mobility oraz niemiecka spółka Autopay GmbH.

Dołącz do dyskusji: Blue Media rozpoczyna rebranding do marki Autopay

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maruda
Jak dotąd Blue Media oferowała najgorsze doświadczenia płatności z rozwiązań dostępnych na polskim rynku, za to Autopay - super narzędzie do płatności za autostrady, mam nadzieję, że zmiana na lepsze.
odpowiedź