SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Koniec programu “Kawa czy herbata?”. „Klasyczna telewizja śniadaniowa przestała się sprawdzać”

W jesiennej ramówce TVP1 - po raz pierwszy od 21 lat - nie będzie „Kawy czy herbaty?”. - Nie wykluczamy, że program wróci do ramówki - zapewnia jednak portal Wirtualnemedia.pl Piotr Radziszewski, szef TVP1.

Piotr Radziszewski, szef TVP1

Piotr Radziszewski, szef TVP1

O tym, że emitowana od 1992 roku „Kawa czy herbata?” zniknie z anteny TVP1 mówiło się już od kilku sezonów, ale zawsze okazywało się, że program zostawał w ramówce. Jednak w ostatnich latach oglądalność magazynu mocno spadła.

Z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w sezonie 2011/2012 program oglądało średnio 380 tys. widzów, a w sezonie 2012/2013 już tylko 260 tys. osób. Udział morning show w grupie 4+ spadł wówczas z 20,54 proc. do 14,13 proc., a w grupie komercyjnej 16-49 - z 14,59 proc. do 9,38 proc.

Kawa czy herbata?

Wszyscy 4+

16-49

Okres

AMR

SHR %

SHR %

27.08.2012 – 28.06.2013

260 422

14,13%

9,38%

29.08.2011 – 29.06.2012

376 452

20,54%

14,59%


W ramach oszczędności latem ub.r. zdecydowano się na przerwę wakacyjną w emisji programu. W tym roku „Kawa czy herbata?” w wakacje jest co prawda nadawana, ale tylko w piątki (to sponsorowane wydania wyjazdowe, pokazywane o godz. 9.00). Codziennie magazyn był na antenie tylko w czasie wyścigu Tour de Pologne.

Jeszcze w miniony wtorek TVP oficjalnie podała, że poranny program tradycyjnie będzie nadawany jesienią. Jednak w środę zapadła decyzja o tym, że Jedynka również w kolejnych miesiącach w paśmie od 6.00 do 8.00 będzie retransmitować „Poranek” TVP Info (pierwszy napisał o tym Press). Dzieje się tak od 4 lipca br., a poranne pasmo stacji newsowej w TVP1 ogląda co prawda mniej widzów niż „Kawę” w sezonie (160 tys. osób), a jego udział jest niższy (10,45 proc. w 4+, dane za okres do 16 sierpnia br.), ale nie generuje to dodatkowych kosztów dla telewizji publicznej.

- W paśmie porannym, gdy o widza walczą trzy stacje informacyjne, klasyczna telewizja śniadaniowa przestała się sprawdzać - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Piotr Radziszewski. Zastrzega jednak, że stacja będzie jeszcze myśleć nad odświeżeniem formuły „Kawy czy herbaty?” i jej powrotem na antenie. Szef Jedynki nie precyzuje jednak, kiedy mogłoby to nastąpić.

Jednak duże odświeżenie programu miało już miejsce od stycznia br. Zlikwidowano wówczas pary gospodarzy, a każdego dnia magazyn prowadzić zaczęła inna osoba (były to Beata Tadla, Paweł Pochwała, Paulina Chylewska, Agata Konarska i Maciej Kurzajewski), przez co magazyn stał się bardziej autorski. Nie poprawiło to jednak jego wyników oglądalności. W pierwszych miesiącach od tej zmiany widownia „Kawy czy herbaty?” była bowiem o 120 tys. osób niższa niż rok wcześniej (więcej na ten temat).

Jak już podawaliśmy, TVP1 jesienią zamierza za to wprowadzić wieczorny magazyn na żywo „Świat się kręci” z gatunku infotainment. To przy nim znajdzie pracę część ekipy realizującej dotąd „Kawę czy herbatę?”.

Natomiast większość prowadzących magazyn zajmie się w TVP innymi projektami. Agata Konarska ma pojawiać się w „Poranku TVP Info”, Maciej Kurzajewski  dostał właśnie własny cykl o edukacyjny giełdzie, Paulina Chylewska wraca do serwisów sportowych (poznaj szczegóły), zaś Beata Tadla w TVP1 prowadzi przede wszystkim „Wiadomości”. Na razie nie wiadomo tylko co dalej z Pawłem Pochwałą, który zajmował się jedynie prowadzeniem „Kawy czy herbaty?” (był jej gospodarzem od samego początku emisji).

„Kawa czy herbata?” to pierwszy program śniadaniowy w polskiej telewizji. Pierwsze jej wydanie nadano 31 sierpnia 1992 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Koniec programu “Kawa czy herbata?”. „Klasyczna telewizja śniadaniowa przestała się sprawdzać”

69 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Korespondent z Zamku Wildstein
Dobra. Wiemy już, co prezydenccy politrucy ze sfałszowanych konkursów w TVP rozłożyli. A co stworzyli? NIC !
odpowiedź
User
Kamilo
Klasyczny zarząd politruków i przydupasów też przestał się sprawdzać
odpowiedź
User
fan
szkoda
21 70
odpowiedź
User
21 lat
żona Radziszewskiego i Tadla rozpirzą każdy, nawet najstarszy program tv.
odpowiedź
User
TVP KŁAMIE
Ten najstarszy polski program już nigdy nie wróci. Mianowani przez Dworaka politmajsterkowicze kłamią. aż im się odstające uszy trzęsą!
odpowiedź