SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kredyt Bank: przedsiębiorcy uwzględniają kryzys w swoich planach na przyszłość

Choć o kryzysie w gospodarce na razie nikt nie mówi, to przedsiębiorcy uwzględniają taki scenariusz w swoich planach na przyszłość. - Banki chcą pożyczać, oczywiście indywidualnie oceniając firmę, ale przedsiębiorcy bardzo rozsądnie sięgają po kredyty - mówi Jerzy Śledziewski, wiceprezes Kredyt Banku. Dodatkowo zdecydowanie ostrożniej podchodzą do kwestii inwestycji. A to oznacza, że depozyty przedsiębiorstw będą rosły.

Jerzy Śledziewski

Jerzy Śledziewski

– Nie nazywajmy tego, co w tej chwili mamy kryzysem. Mówimy raczej o spowolnieniu. Obserwujemy teraz podobną sytuację, która była w latach 2009-2010, czyli dużą rozwagę polskich przedsiębiorców – podkreśla Jerzy Śledziewski.

Rozwagę, która przejawia się między innymi  w ostrożnych decyzjach kredytowych. Tym bardziej, że wśród firm pojawiła się obawa, że kolejny kwartał, dwa, a może trzy kwartały będą jeszcze trudniejsze.

– Widać zdecydowanie ostrożność w zakresie inwestycji. Spodziewamy się więc, że depozyty przedsiębiorstw w tym czasie będą rosły. Wiele polskich przedsiębiorstw jest dzisiaj w dobrej sytuacji i one myślą raczej w perspektywie jak wykorzystać tę trudniejszą sytuację w Polsce czy w Europie do zwiększenia potencjału firmy, pozyskania nowych rynków i kiedy robić inwestycje – mówi wiceprezes Kredyt Bank.

Od dwóch lat w ramach programu „Akademia Przedsiębiorcy” bank angażuje się w promowanie zasad stabilnej przedsiębiorczości.

– Wspólnie z partnerami staramy się dostarczać wiedzę, dzielić doświadczeniami, ale takimi, które są mniej związane z produktami bankowymi, a bardziej z realnym biznesem, więc zarządzanie zależnościami, ludźmi, ryzykiem, także ryzykiem walutowym – wyjaśnia Jerzy Śledziewski.

I podkreśla, że z każdym spotkaniem zainteresowanych przybywa. Konferencje odbyły się już w ponad pięćdziesięciu miastach w Polsce i wzięło w nich udział ok. 13 tys. osób.

– Po tych dwóch latach mogę powiedzieć, że jest to bardzo wartościowy program. Widzimy, że to cieszy się olbrzymią popularnością i widzimy też, że to jest traktowane bardzo biznesowo – mówi wiceprezes Kredyt Bank. – To są spotkania, które dają wartość klientom, ale również nam, bo z jednej strony budują lojalność, a z drugiej strony – dają nam możliwość poznania nowych klientów. Wzmacniają naszą aktywność, obecność i lokalne starania. Odnosimy też realne korzyści biznesowe.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kredyt Bank: przedsiębiorcy uwzględniają kryzys w swoich planach na przyszłość

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl