„Królowa Kleopatra” Netfliksa przyćmiła pierwszy sezon serii „African Queens”. Netflix planuje kolejne odsłony

Netflix planuje kolejne sezony serialu dokumentalnego o afrykańskich władczyniach. W pierwszym sezonie opowiedział losy królowej państwa Ndongo, a w drugim dzieje Kleopatry. O kim opowie w następnej odsłonie?

MM
MM
Udostępnij artykuł:
„Królowa Kleopatra” Netfliksa przyćmiła pierwszy sezon serii „African Queens”. Netflix planuje kolejne odsłony
„Królowa Kleopatra”, Netflix

Nie milkną echa po premierze drugiego sezonu dokumentu Netfliksa. „Królowa Kleopatra” (z serii „African Queens”) wzbudziła emocje z powodu obsadzenia w jej roli ciemnoskórej aktorki Adele James. Zdaniem Netfliksa, kontrowersyjny wybór obsady „odzwierciedla wielokulturową naturę starożytnego Egiptu”. Producentka serialu, czyli Jada Pinkett Smith broni obsady aktorskiej występującej w inscenizacjach podtrzymując stanowisko Netfliksa.

Serial wielokrotnie przed premierą pojawiał się na pierwszych stronach gazet i „jedynkach” portali internetowych po zagorzałej krytyce egipskiego rządu dotyczącej obsady dokumentu. Egipski rząd podkreśla, że starożytna królowa najprawdopodobniej pochodziła z Grecji i miała jasną skórę. Dyskusja na ten temat toczyła się w takich programach jak „The Daily Show” i talk-show Piersa Morgana, a według „Egypt Independent”, wspierany przez rząd kanał dokumentalny al-Wathaeqya zaczął produkować własny dokument, aby przedstawić życie Kleopatry.

grafika

Seria „African Queens” przyjmuje hybrydową formę dokumentu, w którym pojawiają się inscenizacje fabularne. Kolejne sezony są w planach Netfliksa. Nie wiadomo jeszcze, czyje losy opowie kolejna odsłona. Pierwsza opowiedziała o Ngoli Ana Nzinga Mbande.

Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów

Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.

W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netfliksa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów