„Kropla Miłosierdzia” w kampanii społecznej Centrum Myśli Jana Pawła II (wideo)

Centrum Myśli Jana Pawła II w Warszawie przy współpracy z Instytutem Dialogu Międzykulturowego w Krakowie rozpoczęło kampanię społeczną „Kropla Miłosierdzia”. Jej założeniem jest zwrócenie uwagi na uczynki miłosierdzia.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
„Kropla Miłosierdzia” w kampanii społecznej Centrum Myśli Jana Pawła II (wideo)

Wiodącym motywem wizualnym kampanii jest kropla wody, w którą wpisane są wybrane uczynki miłosierdzia (zaczerpnięte z katechizmu Kościoła katolickiego). Każdy z 14 uczynków jest kolejną kroplą wody, „miarką dobra”. Woda niesie ze sobą głębokie przesłanie: symbolizuje życie, czystość, a także oczyszczenie i zaspokojenie.

Kreacja reklam jest czysta, bez logotypów, aby wzmocnić siłę przekazu i wywołać zastanowienie odbiorcy. Przygotowano sześć wzorów: Miło z dopiskiem kropla miłosierdzia - główny plakat kampanii, Dar - słowna zabawa wokół uczynku: głodnych nakarmić, Cuda - słowna zabawa wokół: urazy chętnie darować, Moc - słowna zabawa wokół: modlić się za żywych i umarłych, Hero - słowna zabawa angielskimi zwrotami uczynków: feeed the hungry i comfort the sorrowful i Love - słowna zabawa angielskimi zwrotami uczynków: clothe the naked i forgive all injuries.

Kampanię wspiera animacja przedstawiająca proste sposoby na realizację kilku uczynków miłosierdzia w codzienności. Dwuminutowy film utrzymany jest w stonowanej kolorystyce nawiązującej do kreacji głównej, z jednym dodatkowym akcentem kolorystycznym, nawiązującym do brandingu Miejskiej Strefy Kultury. Do klipu została skomponowana muzyka, zawierająca jako motyw muzyczny spadające krople wody. Animacja wykorzystana zostanie w internecie (kanał Youtube) oraz w mediach społecznościowych.  Materiał filmowy w okrojonej wersji, 10 sekundowych zostanie umieszcony na monitorach LCD w komunikacji miejskiej.

Większość z podjętych działań opiera się na obecności w przestrzeni miejskiej i internetowej. Plakaty z kreacją pojawiły się na 119 citylightach w Warszawie oraz na 51 słupach ogłoszeniowych poszczególnych dzielnic stolicy. Reklama stanie się częścią brandingu Miejskiej Strefy Kultury tworzonej specjalnie dla pielgrzymów ŚDM na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie.   Została stworzona odrębna strona internetowa dedykowana projektowi. Wykorzystano media społecznościowe – promocja kampanii na profilu organizatora. Powstały memy z cytatami o miłosierdziu, promocja płatna animacji.

Na stronach kroplamilosierdzia.org oraz dropofmercy.org znajduje się rozwinięcie kampanii. Każdy, kto tam wejdzie, będzie mógł zastanowić się głębiej nad aktami miłosierdzia względem duszy i ciała. Strona będzie rozwijana o adresy kolejnych organizacji także po zakończeniu Światowych Dni Młodzieży. W tej chwili dostępna jest w języku polskim i angielskim.

grafika

Kampania „Kropla Miłosierdzia” została przygotowana dla młodzieży biorącej udział w XXXI Światowych Dniach Młodzieży, jednak jej przesłanie jej skierowane także do warszawiaków i turystów odwiedzających stolicę. Idea kampanii wpisuje się w ogłoszony przez Papieża Franciszka Rok Miłosierdzia Bożego.

Organizatorem kampanii „Kropla Miłosierdzia” jest Centrum Myśli Jana Pawła II, kreację stworzyła agencja Skyboat. Wsparcie działań związanych z kampanią zapewnia Instytut Dialogu Międzykulturowego z Krakowa.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"