SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Które czasopisma zarobiły na reklamach najwięcej w 2009 roku?

„Newsweek Polska” wśród tygodników, „Viva” wśród dwutygodników, a „Claudia” wśród miesięczników osiągnęły w ubiegłym roku najwyższe wpływy reklamowe. Ogółem wszystkie magazyny zarobiły na reklamach 11 proc. mniej niż w 2008 roku – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Które czasopisma zarobiły na reklamach najwięcej w 2009 roku?

Tygodniki osiągnęły w ubiegłym roku cennikowe wpływy reklamowe (netto, bez autopromocji) w wysokości 826,2 mln zł, co oznacza spadek o 20,1 proc. w porównaniu z 2008 rokiem. Straciły pod tym względem wszystkie najważniejsze tytuły – liderem pozostał „Newsweek Polska”, który zarobił w 2009 roku102,2 mln zł (18 proc. mniej niż w 2008 roku). „Tele Tydzień” uzyskał przychody reklamowe w wysokości 92,8 mln zł (mniej o 4,5 proc. niż w 2008 roku), dzięki czemu awansował na 2. miejsce, wykorzystując jeszcze większe spadki „Polityki” (80,1 mln zł, 25,9 proc. mniej niż w 2008 roku) i „Wprost” (73,7 mln zł, 25,2 proc. mniej niż w 2008 roku).

W ubiegłym roku więcej niż rok wcześniej zarobiły za to na reklamach dwutygodniki, ale nastąpiło to przede wszystkim dzięki przejściu na ten tryb wydawania „Przyjaciółki” i „Tiny”. Wszystkie czasopisma z tej kategorii osiągnęły cennikowe wpływy reklamowe w wysokości 269 mln zł (aż o 42,2 proc. więcej niż w 2008 roku), ale już liderująca „Viva” zanotowała spadek o 11,7 proc. – do 72,3 mln zł. „Przyjaciółka” jako dwutygodnik zarobiła na reklamach 44,9 mln zł (o 21,8 proc. mniej niż w 2008 roku jako tygodnik), a „Party” – 41,8 mln zł (o 20,3 proc. więcej niż w 2008 roku). Przychody reklamowe „Tiny” wyniosły 16,8 mln zł, a „Show” – 14,9 mln zł.

Z kolei miesięczniki zarobiły na reklamach w 2009 roku ogółem 1,226 mld zł, co oznacza spadek o 12,4 proc. w porównaniu z 2008 rokiem. Największe wpływy osiągnęła „Claudia” – 67,4 mln zł (5,4 proc. mniej niż w 2008 roku), wyprzedzając na pozycji lidera „Twój Styl”, który zarobił 65,3 mln zł (15,9 proc. mniej niż rok wcześniej). Przychody reklamowe „Olivii” wyniosły 39 mln zł (spadek o 2,8 proc.), a „Elle” – 34,5 mln zł (spadek o 20,8 proc.).

Ogółem wpływy reklamowe czasopism wyniosły w ubiegłym roku 2,349 mld zł, czyli o 11 proc. mniej niż w 2008 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Które czasopisma zarobiły na reklamach najwięcej w 2009 roku?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl