Producent „Kuchennych rewolucji” urósł o jedną piątą

Producent telewizyjny Constantin Entertainment Polska w 2024 roku zwiększył przychody o prawie jedną piątą, ale przy tylko nieznacznie mniejszym tempie wzrostu kosztów operacyjnych na czysto zarobił tylko o 0,2 mln zł więcej niż przed rokiem.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Producent „Kuchennych rewolucji” urósł o jedną piątą

W 2024 rok przychody Constantin Entertainment Polska z produkcji telewizyjnej poszły w górę rok do roku z 87,02 do 102,42 mln zł, zaś te z pozostałej sprzedaży – z 10,98 do 14,55 mln zł.

Wpływy z dostaw i usług dla niemieckiej spółki Constantin Entertainment zwiększyły się z 7,3 do 9,99 mln zł.

Firma od lat zajmuje się produkcją „Kuchennych rewolucji” i „Ukrytej prawdy” dla TVN oraz „Naszego nowego domu” i „Farmy” dla Polsatu. W ostatnich latach realizowała też „Policjantów z sąsiedztwa” dla Telewizji WP i „Prawdziwych motywów” dla Telewizji Puls.

Koszty operacyjne firmy zwiększyły się nieznacznie słabiej od przychodów – o 18,8 proc. do 107,14 mln zł. Wydatki na usługi obce poszły w górę z 55,76 do 67,62 mln zł, na wynagrodzenia – z 26,37 do 29,78 mln zł, a na zużycie materiałów i energii – z 4,58 do 6,62 mln.

Stronę kosztową obciążył też wzrost wydatków finansowych (głównie na odsetki) z 326,8 do 968,2 tys. zł. Natomiast pozostałe koszty operacyjne skurczyły się z 512,3 do 33,9 tys. zł, a pozostałe wpływy operacyjne – z 3,74 do 2,37 mln, a kwota zapłaconego podatku dochodowego zwiększyła się z 2,12 do 2,41 mln.

W konsekwencji zyskowność Constantin Entertainment Polska zwiększyła się nieznacznie: na poziomie operacyjny z 11,01 do 12,17 mln zł, a w ujęciu netto – z 8,57 do 8,79 mln.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu