LCD: więcej telewizorów, mniej monitorów

W pierwszym kwartale bieżącego roku wzrosła sprzedaż telewizorów LCD, spadło za to zainteresowanie płaskimi monitorami – donosi iSuppli

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku 2004 na całym świecie sprzedano 1,6 mln sztuk telewizorów LCD, czyli aż o 31% więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W tym samym czasie wolumen sprzedaży monitorów LCD spadł.

Telewizory ciekłokrystaliczne tanieją, co stymuluje popyt. Równocześnie na ten rynek wchodzą nowe firmy, znane z branży komputerowej, dzięki czemu technologia staje się coraz bardziej znana. Wpływ na zainteresowanie użytkowników ma także wzrost produkcji telewizorów LCD z ekranami o przekątnej powyżej 30 cali.

Inaczej wygląda sytuacja na rynku monitorów LCD, który boleśnie odczuł spadek dostępności paneli 15-calowych i zanotował pierwszą od 5 lat obniżkę sprzedaży. Producenci koncentrują się na monitorach 17-calowych, jednak do tego segmentu trafia tylko część klientów zainteresowanych wcześniej 15-calowymi monitorami LCD. Pozostali – głównie ze względu na ceny – decydują się na tradycyjny monitor CRT.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały