SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Lech-Legia hitem Ekstraklasy, najwięcej widzów ogląda mecze w Canal+ Sport

W trwającym właśnie sezonie 2013/2014 T-Mobile Ekstraklasy, najchętniej oglądane są mecze pokazywane w Canal+ Sport - na czele ze spotkaniem Lech Poznań-Legia Warszawa, które obejrzało 400 tys. osób. Najwięcej z reklam zarobił jednak Polsat Sport Extra.

Article

W okresie od 19 lipca do 16 grudnia br. odbyło się 21. kolejek piłkarskiej T-Mobile Ekstraklasy. W tym okresie najchętniej oglądane mecze były transmitowane na antenie Canal+ Sport. Stacja ta jednak od września pokazuje zdecydowanie najwięcej spotkań najwyższej polskiej klasy rozgrywkowej.

>>> Mecze Ekstraklasy transmitowany w reklamie nc+ na Onet.pl

Największym zainteresowaniem cieszył się pojedynek pomiędzy Lechem Poznań a Legią Warszawa z 27 października br., który średnio oglądało aż 409 tys. osób. Przełożyło się to na 2,73 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął mecz Lech Poznań - Górnik Zabrze (3 listopada br.; 280 tys. widzów; 1,73 proc. udziału), a trzecie - Lech Poznań - Wisła Kraków (6 grudnia br.; 260 tys. widzów; 1,82 proc. udziału).

W Polsacie Sport największe audytorium zgromadziło spotkanie Pogoń Szczecin - Śląsk Wrocław (11 sierpnia br.; 255 tys. widzów; 2,95 proc. udziału), w Canal+ Family - Wisła Kraków - Lech Poznań (25 sierpnia br.; 234 tys. widzów; 2,05 proc. udziału), w Polsacie Sport Extra - Jagiellonia Białystok - Ruch Chorzów (15 września br.; 163 tys. widzów; 1,55 proc. udziału), a w nSport - Zawisza Bydgoszcz - Jagiellonia Białystok (20 lipca br.; 84 tys. widzów; 1,28 proc. udziału).

TOP 3 mecze Ekstraklasy 2013/2014 w Canal+ Sport

Wszyscy 4+

Spotkanie

Data

AMR

SHR %

LECH POZNAN - LEGIA WARSZAWA

27-10-2013

409 374

2,73%

LECH POZNAN - GORNIK ZABRZE

03-11-2013

280 191

1,73%

LECH POZNAN - WISLA KRAKOW

06-12-2013

259 752

1,82%

WIRTUALNEMEDIA.PL

TOP 3 mecze Ekstraklasy 2013/2014 w Polsacie Sport

Wszyscy 4+

Spotkanie

Data

AMR

SHR %

POGON SZCZECIN - SLASK WROCLAW

11-08-2013

254 540

2,95%

GORNIK ZABRZE - SLASK WROCLAW

18-10-2013

244 285

1,74%

LEGIA WARSZAWA - SLASK WROCLAW

28-09-2013

229 810

1,66%

WIRTUALNEMEDIA.PL

TOP 3 mecze Ekstraklasy 2013/2014 w Canal+ Family

Wszyscy 4+

Spotkanie

Data

AMR

SHR %

WISLA KRAKOW - LECH POZNAN

25-08-2013

233 876

2,05%

LEGIA WARSZAWA - LECHIA GDANSK

24-08-2013

218 640

1,81%

RUCH CHORZOW - LEGIA WARSZAWA

10-08-2013

197 487

1,63%

WIRTUALNEMEDIA.PL

TOP 3 mecze Ekstraklasy 2013/2014 w Polsacie Sport Extra

Wszyscy 4+

Spotkanie

Data

AMR

SHR %

JAGIELLONIA BIALYSTOK - RUCH CHORZOW

15-09-2013

162 750

1,55%

SLASK WROCLAW - WISLA KRAKOW

04-08-2013

143 575

1,47%

POGON SZCZECIN - WISLA KRAKOW

31-08-2013

137 129

1,44%

WIRTUALNEMEDIA.PL

TOP 3 mecze Ekstraklasy 2013/2014 w nSport

Wszyscy 4+

Spotkanie

Data

AMR

SHR %

ZAWISZA BYDGOSZCZ - JAGIELLONIA BIALYSTOK

20-07-2013

84 819

1,28%

ZAWISZA BYDGOSZCZ - KORONA KIELCE

04-10-2013

72 619

0,63%

KGHM ZAGLEBIE LUBIN - CRACOVIA KRAKOW

23-08-2013

70 067

0,78%


W analizowanym okresie wokół meczów Ekstraklasy największe wpływy reklamowe* zanotował Polsat Sport Extra. Wyniosły one 5,48 mln zł. Canal+ Sport z reklam zarobił 4,60 mln zł. Wpływy nSport uplasowały się na poziomie 1,86 mln zł, a Polsatu Sport - 1,25 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Wpływy z reklam przy emisji meczów Ekstraklasy 2013/2014 (dane obejmują również powtórki)

Stacja

Wpływy (w zł)

Polsat Sport Extra

5 483 545

Canal+ Sport

4 596 557

nSport

1 860 671

Polsat Sport

1 248 560

*Dane obejmują także powtórki meczów

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Lech-Legia hitem Ekstraklasy, najwięcej widzów ogląda mecze w Canal+ Sport

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bruce
Wygląda na to, że Inea jest nadreprezentowana w panelu NAM.
8 8
odpowiedź
User
Mojo
A co z widownią największego klasyka polskiej ligi, emitowanego w TVP meczu Wisła-Legia, 6 października? W Krakowie na stadionie było 32 tysiące widzów.
9 11
odpowiedź
User
rudy matoł donald
Czyli znowu Kolejorz rządzi
11 9
odpowiedź
User
Robert
Czyli albo Lech ma najwięcej kibiców albo... gra najlepszą piłkę :))
10 10
odpowiedź
User
Janek
Dobrze, że w cp pokazują ligę, nawet jeśli nie wszystkie mecze. Jak widać po wynikach Polsat Sport Extra - da się na tym zarobić. Ale podejrzewam, że na reklamach znacznie więcej zarabiają na siatkówce. Pewnie się to zmieni, jak będą pokazywać finały MŚ i ME, gdzie reklamodawcy będą się ostro prać o to, żeby wykupić pół minuty reklamy przed meczem :).
10 8
odpowiedź