LG Electronics wprowadzał klientów w błąd

Spółka LG Electronics wprowadzała konsumentów w błąd, co do rzeczywistych parametrów oferowanych telewizorów - uznał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i nakazał zaniechania praktyki

kk-UOKiK
kk-UOKiK
Udostępnij artykuł:

Wszczęte w maju 2006 roku postępowanie przeciwko LG Electronics z Mławy wykazało, że spółka naruszyła zbiorowe interesy konsumentów poprzez nierzetelne informowanie o produkcie. UOKiK zakwestionował opakowania telewizorów, których od 2004 roku spółka wyprodukowała i wprowadziła na rynek ponad 37 tys. Jak ustalił Urząd, opakowania telewizorów pojawiają się w akcjach reklamujących produkt, ponadto w wielu sklepach standardem jest umieszczanie zapakowanych telewizorów w miejscu sprzedaży.

W toku postępowania Prezes UOKiK uznał, że producent stosuje opakowania telewizorów, które wprowadzają konsumentów w błąd, co do istotnej cechy towaru – wielkości obrazu widzialnego. Organ antymonopolowy uznał, że informacje zawarte na opakowaniu telewizorów, mogą powodować u konsumentów mylne wrażenie, co do jego rozmiarów – przekonanie, że ekran jest większy niż w rzeczywistości.

Podstawowym prawem konsumenta jest możliwość uzyskania pełnej informacji o oferowanych towarach. Obowiązkiem przedsiębiorcy – przekazanie informacji odzwierciedlających cechy produktów. Trudno wymagać od konsumenta, by na zakupy sprzętu TV wybierał się z miarką ułatwiającą sprawdzenie czy podawane przez producenta wielkości ekranów są prawdziwe.

Prezes Urzędu uznał, że spółka LG nie informując rzetelnie konsumentów złamała prawo i nakazał zaniechania nieuczciwej praktyki. Ponieważ postępowanie zostało wszczęte na podstawie przepisów „starej” ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów na przedsiębiorcę nie została nałożona kara pieniężna. Decyzja nie jest ostateczna, przedsiębiorcy przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator