Lidl i Media Expert królują reklamowo w telewizji

W czołówce najsilniejszych reklamowo marek w telewizji w pierwszej połowie tego roku znalazły się Lidl i Media Expert. Podium opuściła Biedronka (Jeronimo Martins Polska) ustępując pola Kauflandowi – wynika z analizy Media Context na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Lidl i Media Expert królują reklamowo w telewizji

Pierwsze dwa miejsca na podium - pod względem wygenerowanych GRP - niezmiennie okupują Lidl i Media Expert. Lidl wygenerował 41 974 GRP (+7 proc. rdr). Tuż za nim plasuje się Media Expert z liczbą 31 506 GRP (+40 proc.).  

Trzecie miejsce przypadło Kauflandowi, który zajął miejsce Biedronki. Kaufland wygenerował swoimi reklamami 31 334 GRP, o 130 proc. więcej niż przed rokiem. Marketer ten zaliczył największy wzrost liczby GRP w całym zestawieniu.

Liderem spadków zarówno pod względem GRP, jak i liczby pozycji w rankingu jest natomiast Plus - marka ta spadła 14 pozycji w dół (z miejsca 5 przed rokiem), a liczbę GRP zmniejszyła w skali roku o 49 proc. 

Największy wzrost rankingowy zalicza natomiast BNP Paribas, które jednocześnie debiutuje w zestawieniu.

Drugim debiutantem są Winiary, które już w poprzednim zestawieniu w połowie roku prawie załapały się do rankingu, ale ostatecznie zajęły 21 pozycję, tuż za zestawieniem. W tym roku dzięki zwiększeniu aktywności o 23 proc. zaliczają spektakularny skok o 9 pozycji, plasując się na 12 miejscu w rankingu.

grafika

Lotto i Apap poza rankingiem

Poza zestawienie wypadły dwie marki: Lotto oraz Apap. Pierwsza z przyczyn oczywistych, w zeszłym roku mocno aktywna przy Euro 2024, w tym roku zmniejszyła siłę kampanii o ponad 30 proc., spadając na odległe 28. miejsce.

Na uwagę zasługuje ogromny spadek aktywności „telekomów”. Tutaj driverem spadków w pierwszym półroczu jest Plus, jednak należy zwrócić uwagę na to, że wszyscy czterej gracze zmniejszają siłę swoich kampanii telewizyjnych.

Trwa natomiast ofensywa retailu - dowodzi tego fakt, że wszyscy gracze z tej branży - poza Biedronką - zwiększyły swoją aktywność w telewizji.

Wszystkie dane za Nielsen Audience Measurement, TG: 4+.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu