Lyft startuje na giełdzie. Po pierwszym dniu notowań jest wart 22,2 mld dolarów

Amerykański startup Lyft oferujący aplikację taksówkową o tej samej nazwie zadebiutował na giełdzie w Nowym Jorku. W pierwszym dniu notowań akcje spółki wycenione na starcie na kwotę 72 dol. za sztukę osiągnęły po zamknięciu giełdy cenę  78,29 dol., co dało Lyft rynkową wartość przekraczającą 22 mld dolarów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Lyft funkcjonuje na amerykańskim rynku od 2012 r. i jest tam bezpośrednim konkurentem Ubera. Startup dzięki prowadzonej prze siebie aplikacji mobilnej oferuje tanie przewozy taksówkowe, a także możliwość wynajmowania samochodów  i jednośladów na minuty.

Przed planowanym wejściem na giełdę Lyft podał swoje dotychczasowe wyniki biznesowe. W 2018 r. aplikacja funkcjonowała w ponad 300 miastach angażując 1,9 mln kierowców, a z ich usług skorzystało 30,7 mln użytkowników. W ub.r. startup zanotował przychody w wysokości 2,2 mld dol., wykazał jednak roczną stratę na poziomie 911 mln dol.

W piątek Lyft zadebiutował na giełdzie w Nowym Jorku oferując 32,5 mln akcji w cenie 72 dol. za sztukę. W momencie rozpoczęcia notowań akcje osiągnęły rekordową tego dnia cenę 87,24 dol., po czym ich wartość zaczęła spadać. Ostatecznie  po zamknięciu notowań za jedną akcję Lyft płacono 78,29 dol. To oznaczało że wartość spółki osiągnęła poziom 22,2 mld dol.

grafika

Lyft jest pierwszym taksówkowym startupem startującym na giełdzie. Jego największy konkurent na rynku w USA, Uber także planuje swój debiut na parkiecie, jego wartość na rynku jest obecnie wyceniana na ok. 120 mld dol.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały