SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„M jak miłość” znów rośnie; od jesieni trzy odcinki w tygodniu

Serial „M jak miłość” po okresie spadku widowni, w minionym sezonie znów miał więcej widzów niż rok wcześniej, a jego wpływy z reklam wzrosły o 27 proc. do 127 mln zł. TVP jesienią zwiększy liczbę odcinków emitowanych w tygodniu.

„M jak miłość” znów rośnie; od jesieni trzy odcinki w tygodniu

W okresie od września ub.r. do połowy czerwca br. nadawane w TVP 2 w poniedziałki i wtorki o 20.40 odcinki "M jak miłość" oglądało średnio 8,33 mln widzów, co dało stacji 50,35 proc. udziału w grupie 4+ - pokazują dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Rok wcześniej widownia serialu był nieco niższa (8,23 mln osób), a udział w 4+ był niemal taki sam (50,39 proc.). Wzrost udziału produkcja zanotowała jednak w grupie 16-49 - z 45,74 proc. w sezonie 2008/2009 do 46,67 proc. w sezonie 2009/2010. To odwrócenie tendencji, bo w poprzednich sezonach serial notował spadki oglądalności (między sezonem 2008/2009 a 2007/2008 stracił pół mln widzów).

Dwójka w paśmie emisji „M jak miłość” w minionym sezonie bez zmian była zdecydowanym liderem rynku. Udział zajmującego drugie miejsce w tym czasie Polsatu wyniósł 12,39 proc., a nadawał on wtedy filmy fabularne. Dalej uplasowały się: TVN (11,42 proc.; „W11 – Wydział Śledczy”) i TVP 1 (8 proc.; gł. filmy, „Wyspa Harpera”, „Rzym” i „Teatr Telewizji”).

Przychody z reklam nadawanych wokół odcinków serialu w minionym sezonie wyniosły 127,3 mln zł i były o 27,3 proc. wyższe niż w poprzednim sezonie,  gdy wpływy ukształtowały się na poziomie 100 mln zł. Stało się tak, pomimo że w zakończonej właśnie serii odcinków było mniej niż w poprzedniej. W sezonie 2007/2008 przychody były jeszcze niższe, bo wyniosły 80,3 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Z analizy profilu widowni serialu wynika, iż serial "M jak miłość" przyciąga przed ekrany głównie kobiety, widzów w średnim wieku i starszych oraz mieszkańców wsi, małych i średnich miast.

Utrzymujące się bardzo dobre wyniki serialu sprawiły, że kierownictwo TVP 2 zdecydowało, iż od września br. będzie on nadawany trzy razy w tygodniu, a nie dwa jak do tej pory. Poza poniedziałkiem i wtorkiem „M jak miłość” oglądać będzie można także w środy.
 


Widownia „M jak miłość” miesiąc po miesiącu 

 Wszyscy 4+16-49
RokMiesiącAMRSHR %SHR %
2009wrzesień7 491 69047,24%43,93%
2009październik8 115 40649,14%45,76%
2009listopad8 525 83451,28%47,41%
2009grudzień8 632 80551,76%48,92%
2010styczeń8 826 19251,58%48,93%
2010luty8 391 73249,11%46,29%
2010marzec8 972 11953,62%50,18%
2010kwiecień8 184 71049,83%44,63%
2010maj8 043 76849,24%43,78%
2010czerwiec7 556 13248,48%42,97%
średnia8 334 85150,35%46,67%
 
2008/20098 230 68150,39%45,74%
 
2007/20088 742 77754,73%51,13%


Top 10 odcinków serialu w minionym sezonie

 Wszyscy 4+
Lp.DataAMRSHR %
115-03-20109 385 33355,27%
222-03-20109 245 95454,45%
325-01-20109 237 79353,85%
419-01-20109 147 21053,19%
518-01-20109 113 20853,77%
616-03-20109 104 43854,98%
704-01-20109 033 46151,87%
830-11-20099 032 63253,42%
908-02-20108 986 12452,24%
1009-02-20108 982 19752,71%


Oglądalność konkurencji w czasie emisji „M jak miłość”

 Wszyscy 4+
StacjaAMRSHR %
TVP 2 – M jak miłość8 334 85150,35%
Polsat2 051 55712,39%
TVN1 890 22711,42%
TVP 11 324 4168,00%


Profil widowni serialu

WIRTUALNEMEDIA.PL ADH %AFF
PłećMężczyźni33,74%70
 Kobiety66,26%128
Wiek 4-91,89%32
  10-154,08%57
 16 - 193,21%55
 20 - 243,24%39
 25 - 296,01%68
 30 - 347,79%96
 35 - 397,31%105
 40 - 446,30%98
 45 - 497,32%101
 50 - 549,79%118
 55 - 5911,08%147
 60+31,99%166
Wlk. miastaWieś40,81%105
 < 50 tys.24,78%103
 50-100 tys.8,93%105
 100-200 tys.7,58%95
 > 200 tys.17,89%87
ZawódTop management6,91%88
 Pracownicy średniego szczebla14,91%104
 Pracownicy fizyczni i rolnicy19,00%93
 Emeryci40,31%157
 Inni18,87%60
WykształceniePodstawowe50,78%111
 Średnie30,90%103
 Wyższe12,35%108
 Inne5,97%45


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „M jak miłość” znów rośnie; od jesieni trzy odcinki w tygodniu

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
to jest niesamowite - jak tyle lat można oglądać takie nudy....
odpowiedź
User
widz
Przy całej miernocie programów telewizyjnych nawet tak nudny serial może przyciągnąć większą widownię. Na bezrybiu i rak ryba. Do przemyśleń.
odpowiedź
User
pantofel
Nieeeeee! Najgorsza wiadomość dnia.
odpowiedź