SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Maciej Szwarc nowym prezesem Abstra, Robert Pasut dyrektorem ds. strategii kontentowej

Maciej Szwarc został nowym prezesem firmy Abstra, zajmującej się produkcją treści na YouTube. Zastąpił Roberta Pasuta, jednego z trzech założycieli Abstra i kanału Abstrachuje.tv.

Abstra założyli w maju 2016 roku Robert Pasut, Cezary Jóźwik i Rafał Masnego, którzy od siedmiu lat tworzą humorystyczny kanał youtube’owy Abstrachuje.tv.

Dwa lata temu twórcom udało się pozyskać inwestora. 4 mln zł za 40 proc. udziałów wyłożył fundusz Padrone Capital, kontrolowany przez Bogusława Leśnodorskiego i Macieja Wandzla, byłych współwłaścicieli Legii Warszawa.

- Udało nam się znaleźć inwestora, który uwierzył w naszą wizję. Wszystkie nasze zarobione pieniądze włożyliśmy w dalszy rozwój, co pozwoliło inwestorowi nam zaufać - oceniał z perspektywy czasu Rafał Masny. 

Teraz Abstra znalazła nowego prezesa - został nim Maciej Szwarc, były wieloletni prezes ubezpieczyciela AXA Poland. Z Abstra jest związany od 2017 roku, poprzednio był w radzie nadzorczej firmy, od listopada ub.r. jako przewodniczący. - Gdy niemal 2 lata temu dołączałem do Abstra, nie spodziewałem się, że w ciągu kilkunastu miesięcy firma rozwinie się w tak zawrotnym tempie. W tym czasie otworzyliśmy 9 nowych kanałów, w tym dwa realizowane w całości z dużymi partnerami komercyjnymi. Stworzyliśmy popularny format „Prosto w Szczenę” dla Onet.tv, a nasze przychody wzrosły o 250 proc. w ciągu roku - wylicza.

- W nadchodzących miesiącach chcemy skupić się na dalszym poszerzaniu segmentu kontentowego, w których możemy tworzyć wartościowe treści programowe, trafiające do kluczowej dla nas grupy 13-30. Już jesteśmy liderem na YouTube w produkcji treści. Nie pozostajemy obojętni na trendy, które już zadomawiają się na naszym rynku, dlatego planujemy ekspansję także na inne platformy - zapowiada.

Maciej Szwarc przez lata był związany z branżą ubezpieczeń. Od 2004 do 2015 roku sprawował funkcję prezesa towarzystwa ubezpieczeniowego AXA Poland. Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego i Columbia University. Skończył również studia podyplomowe na IESE Business School w Barcelonie.

Robert Pasut dyrektorem ds. strategii kontentowej

Dotychczas prezesem Abstra był Robert Pasut, współzałożyciel firmy i jeden z twórców kanału Abstrachuje.tv. Teraz obejmie nowo utworzoną funkcję dyrektora ds. strategii kontentowej.

- Po założeniu Abstra w 2016 roku stanowisko prezesa objąłem niejako z urzędu, gdyż spośród trójki Abstrachuje.tv to ja jestem najstarszy. Funkcja ta jest oczywiście nobilitująca, jednak zdecydowanie lepiej odnajduję się w aktywnościach związanych z kreacją i wytyczaniem strategii kanałów z naszego silnie już zróżnicowanego portfolio - tłumaczy Pasut.

- Maciej Szwarc to człowiek z bogatym doświadczeniem, nieco od nas starszy, który ma ogromną wiedzę na temat szeroko pojętego biznesu. Razem z Czarkiem Jóźwikiem i Rafałem Masnym darzymy go ogromnym zaufaniem i jestem przekonany, że doskonale sobie poradzi w nowej roli - dodaje.

Abstra ma 15 kanałów, chce się dalej rozwijać

Abstra ma w swoim portfolio już 15 kanałów, z czego dwa to tzw. kanały partnerskie, tworzone dla marek. Pierwszy z nich, "Jak TO robić?" powstał dla Durexa w lutym tego roku. Kolejny kanał "Kumaty" otwarto dla firmy Żabka Polska w maju tego roku.

Kanały partnerskie to jeden z priorytetów rozwoju Abstra na kolejne lata. - Polska jest ewenementem, jeśli chodzi o adblocki. Ludzie nie chcą oglądać reklam. A my umiemy je zrobić w taki sposób, żeby były elementem treści. Tak, by oglądano je z wyboru. Tak samo jest z kanałami - nie chcemy wciskać ich odbiorcom na siłę, polecamy je tylko własnym, organicznym ruchem. Dlatego fani czują z nimi więź. Podobnie, mam nadzieję, będzie z kanałami tworzonymi przez nas dla marek. Reklama ma tam wychodzić do użytkownika, a nie go osaczać - mówił Rafał Masny.

Abstra chce w dalszym ciągu otwierać nowe kanały własne, a także współpracować z zewnętrznymi wydawcami w zakresie produkcji treści wideo.

Na koniec 2018 roku przychody Abstra wyniosły 8,24 mln zł, wobec 2,9 mln zł w 2017 oraz 2,6 mln zł w 2016. W skali roku, wzrosła strata EBIT - z 1,8 mln zł w roku 2017 do 2,3 mln zł w roku 2018.

Dołącz do dyskusji: Maciej Szwarc nowym prezesem Abstra, Robert Pasut dyrektorem ds. strategii kontentowej

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fs
Się porobiła korporacja. Tylko kontent coraz gorszy
odpowiedź
User
Romero
Maszynka do robienia kasy. Dawno stracili zaufanie i wiarygodność sprzedając się firmom. Teraz są już tylko produktem.
odpowiedź
User
sammler
"Wartościowe treści programowe" :))) Grupa docelowa 13-30? To kto ich sponsoruje? Firmy liczące na to, że oglądającym kupią coś rodzice?
odpowiedź