SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Magda Jethon: Media publiczne powinny za wszelką cenę skupiać się na misji

- Wszystkimi zmianami na rynku mediów rządzi pieniądz. Dziękuję losowi, że nie muszę być niewolnikiem zysków. To smutne, że pieniądz, bez którego nie da się niczego zbudować, potrafi równocześnie tak burzyć - mówi nam Magda Jethon, szefowa radiowej Trójki.

- Myślę, że rok 2013 na pewno nie był dla Trójki rokiem gorszym niż jubileuszowy rok 2012. 1 kwietnia 2013, w dniu urodzin Trójki, nasi dziennikarze na siedmiu dworcach kolejowych w Polsce zapowiadali pociągi, w sierpniu otworzyliśmy w Sopocie Plac Radiowej Trójki. Warto przypomnieć październikowy koncert Randy Crowford w Sali Kongresowej z okazji 25-lecia koncertów w Trójce, grudniową Listę Przebojów Programu 3 ze Stadionu Narodowego, czy majową akcję „Orzeł może”. I wiele innych. Dostaliśmy też ważne nagrody: po raz pierwszy „zdetronizowaliśmy” RMF otrzymując tytuł „Top Marka 2013”, przyznano nam też honorowe godło „Teraz Polska”, otrzymaliśmy od Krajowej Izby Gospodarczej nagrodę „Przedsiębiorstwo Fair Play”, tytuł „Stacja 20-lecia”, a dzieci z Zakładu Opiekuńczo Leczniczego w Piszkowicach zgłosiły Trójkę do Orderu Uśmiechu. Ruszyła też nasza wspaniała kampania reklamowa. Dużo jak na jeden rok. Uważam, że jest się czym chwalić - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Magda Jethon.

Jak szefowa Trójki ocenia swoistą burzę medialną, jaka w ubiegłym roku powstała wokół akcji „Orzeł może” (więcej na ten temat)? - Jestem zdumiona, że są dziennikarze, którzy mogą zabrać się do pisania o sprawie, nie mając o niej pojęcia i nie szukając wcześniej informacji u źródła. Happening z czekoladowym orłem był tylko jednym z elementów akcji „Orzeł może”, która miała zwrócić uwagę na blisko 100 różnych audycji poświęconych współczesnemu patriotyzmowi, wyemitowanych na naszej antenie w ciągu miesiąca. Dzięki niej zebraliśmy prawie 400 tysięcy złotych dla dzieci z Zakładu Leczniczo Opiekuńczego w Piszkowicach, a wszystko zaczęło się od licytacji czekoladowego orła. Trzeba mieć dużo złej woli, aby mówić, że nasza akcja miała charakter polityczny. Szczególny atak na Trójkę nastąpił ze strony środowisk konserwatywnych, które - jak widać - uważają, iż mają monopol na patriotyzm. Szkoda. Dodam tylko, że nikt inny przez lata nie powiedział tyle dobrego o Polsce i patriotyzmie, co my w ciągu tego jednego miesiąca. Żenujące jest też to, że politycy wykorzystali naszą akcję do wzajemnych rozgrywek - podkreśla Magda Jethon.

W okresie od września do listopada 2013 udział Trójki w ogólnopolskim rynku radiowym (badanie Radio Track) wyniósł 7,5 proc. Przed Programem 3 PR znajdują się: Jedynka (10,3 proc.), Radio ZET (14,9 proc.) oraz RMF FM (23,9 proc. - więcej na ten temat).


Z Magdaleną Jethon, szefową Programu 3 Polskiego Radia, rozmawiamy o sytuacji na polskim rynku radiowym, konkurencji pomiędzy radiową Trójką i Jedynką, zmianach w badaniu Radio Track i ich wpływie na ocenę rynku radiowego oraz m.in. o tym, czy Jethon ma pretensje do różnych środowisk za przedstawianie ubiegłorocznej trójowej akcji „Orzeł może” jako akcji politycznej.

 

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Magda Jethon: Media publiczne powinny za wszelką cenę skupiać się na misji

37 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ani grosza
No przecież się skupia, tylko, że misja jest inaczej zdefiniowana
odpowiedź
User
Heniu Olszewski
Benefis Pana Piotra Kaczkowskiego BYŁ ŻAŁOSNY i nie mogłem oprzeć się wrażeniu, że zrobiony na ODWAL SIĘ !!! Pani Jethon , Pani czas w Trójce dobiegł końca !!
odpowiedź
User
szczypan
Rozumiem, że etat Piotra Kaczkowskiego się w tej misji nie mieścił.
odpowiedź