Max wyprzedził w Polsce Disney+, liderem Netflix (top10 platform streamingowych)

W pierwszym pełnym miesiącu kalendarzowym działania w Polsce Max zyskał 11 proc. udziału w rynku streamingu wideo. Wyraźnie wyprzedził Disneya i platformy nadawców telewizyjnych, natomiast ponad połowa rynku niezmiennie należy do Netfliksa.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Max wyprzedził w Polsce Disney+, liderem Netflix (top10 platform streamingowych)

Według wyników badania Mediapanel w lipcu 2024 roku z Netfliksa skorzystało 9,9 mln polskich użytkowników, czyli równo jedna trzecia wszystkich internautów w naszym kraju. Każdy spędził na platformie średnio 5 godzin, 34 minuty i 14 sekund, co dało 52,24 proc. udziału w łącznym czasie korzystania z platform ze streamingiem wideo.

Podobnie jak w przypadku pozostałych platform z rankingu, to dane z komputerów, smartfonów i tabletów. W Mediapanelu nie jest bowiem uwzględniane korzystanie z internetu na smart tv.

Netflix od wielu miesięcy jest liderem w kategorii streamingu wideo zarówno pod względem liczby użytkowników, jak też przeciętnego czasu korzystania.

Max z 3,8 mln polskich użytkowników

Na drugim miejscu pojawiła się platforma Max, uruchomiona w Polsce w połowie czerwca br. w miejsce HBO Max. W lipcu przyciągnęła 3,82 mln użytkowników (co dało 12,85 proc. zasięgu), każdego średnio na 3 godziny, 2 minuty i 25 sekund. Dało to 10,99 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu wideo.

Max znalazł się nad obecnym u nas od dwóch lat Disney+, który w zeszłym miesiącu odwiedziło 2,99 mln internautów (10,06 proc. zasięgu). Każdy spędził na platformie średnio 2 godziny, 27 minut i 18 sekund, zapewniając 9,95 proc. udziału w łącznym czasie korzystania.

Niżej w rankingu są jeszcze dwie globalne platformy. Prime Video, oferowany przez Amazona w Polsce od jesieni 2021 roku w ramach usługi Prime, zanotował 3,13 mln użytkowników, 10,55 proc. zasięgu, godzinę, 38 minut i 29 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 4,87 proc. udziału w całkowitym czasie. Natomiast SkyShowtime, który zadebiutował u nas w lutym ub.r., przyciągnął 1,74 mln internautów (5,86 proc. zasięgu), każdego średnio na godzinę, 12 minut i 2 sekundy (co dało 1,98 proc. udziału w łącznym czasie).

TVP VOD przed platformami TVN i Polsatu

Max przejął część treści z Playera, który docelowo ma być darmowym serwisem. W czerwcu odwiedziło go 2,51 mln internautów (8,46 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po godzinie, 48 minut i 44 sekundy, co przełożyło się na 4,31 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu wideo.

Wyżej w rankingu jest TVP VOD z 1,99 mln użytkowników, 6,71 proc. zasięgu, 3 godzinami, 14 minutami i 34 sekundami średniego czasu korzystania i 6,12 proc. udziału w łącznym czasie. Z kolei Canal+ online zanotował 2,12 mln odwiedzających, 7,13 proc. zasięgu, godzinę, 43 minuty i 51 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 3,47 proc. udziału w łącznym czasie, a Polsat Box Go - 1,42 mln użytkowników, godzinę, 45 minut i 49 sekund spędzonych średnio przez każdego, 4,79 proc. zasięgu i 2,38 proc. udziału w całkowitym czasie.

Czołową dziesiątkę zamyka jedyna platforma nienależąca do globalnego koncernu ani nadawcy telewizyjnego. CDA Premium przyciągnęła 1,43 mln internautów (4,82 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na godzinę, 11 minut i sekundę, co zapewniło 1,61 proc. udziału w łącznym czasie. Zarządzająca nią spółka CDA podała, że na koniec czerwca br. na platformie było aktywnych 633,2 tys. subskrypcji, wobec 501,1 tys. rok wcześniej.

Poza czołową dziesiątką znalazły się natomiast m.in. Pilot WP i Viaplay. Ta pierwsza platforma, oferująca głównie streaming stacji telewizyjnych, zanotowała 1,25 mln użytkowników, 4,21 proc. zasięgu, godzinę, 8 minut i 36 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 1,36 proc. udziału w łącznym czasie spędzonym na streamingu wideo.

Z kolei Viaplay, gdzie przeważają transmisje sportowe, odwiedziło 600,4 tys. polskich internautów (2,02 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinę, minutę i 25 sekund, co dało 0,58 proc. udziału w całkowitym czasie. Viaplay do połowy przyszłego roku ma wycofać się z Polski. Właściciel platformy podał, że na koniec czerwca br. miała u nas 1,48 mln subskrybentów.

grafika

Z początkiem lipca w badaniu Mediapanel wprowadzono zmiany, w efekcie których zmuszanie internautów do przeklikiwania np. przez stronę główną, żeby przeczytać właściwy tekst, nie będzie wpływać na wyniki odwiedzalności. Przez kilka wcześniejszych miesięcy nie publikowano wyników platform z poszczególnych kategorii tematycznyh, dlatego nie opisujemy zmian danych witryn streamingowych miesiąc do miesiąca.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi