SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mecz Austria - Polska oglądało 11 mln widzów!

Zakończony remisem czwartkowy mecz Polska-Austria obejrzało 11 mlnwidzów - wynika z danych AGB NMR, który po raz pierwszy opublikowałwyniki oglądalności meczów wraz z widownią gościnną. Dotychczas nareklamach wokół Euro2008 Polsat zarobił ponad 32,4 mln zł.

Mecz w Polsacie oglądało 10,3 mln widzów, dają stacji udział napoziomie 64 proc., natomiast wraz z gośćmi widownia wyniosła 10,7mln osób, osiągając udział na poziomie 64,4 proc. Spotkanie wPolsacie Sport Extra bez gości przyciągnęło 297 tysięcy widzów, a zgośćmi - 326 tysięcy widzów.

Największą widownię podczas meczu zgromadziła końcówka drugiejpołowy. O 22:37, czyli w momencie kiedy sędzi Howard Webbpodyktował karnego dla naszych rywali - mecz oglądało 12,48 mlnosób (dane bez gości).

Czwartkowy mecz z Austrią znalazł się na drugim miejscu spośródwszystkich wyemitowanych dotychczas spotkań podczas Euro 2008.Najpopularniejszym meczem było niedzielne starcie Polaków zNiemcami, które wraz z gośćmi na obu kanałach obejrzało w sumie11,4 mln widzów. Oglądalność meczu bez gości w Polsacie wyniosła10,3 mln osób (udział 62,8 proc.), natomiast z gośćmi - 11 mln(udział 63,7 proc.). Spotkanie w Polsacie Sport Extra bez gościoglądało 318 tys. widzów, a z gośćmi - 339 tys. widzów.

Uwzględnienie widowni gościnnej w danych o oglądalności meczówma duże znaczenie, ponieważ - jak tłumaczy AGB Nielsen MediaResearch - w ostatnich latach sposób oglądania meczów zacząłznacząco różnić się od oglądania innych programów telewizyjnychPrzejawia się to w tym, iż fani piłki nożnej zazwyczaj spotykająsię ze znajomymi w domach lub pubach, żeby wspólnie przeżywaćfutbolowe zmagania piłkarzy.

Top meczów - wszyscy 4+ wraz z gośćmi


PolsatPS Extra
MeczAMR z gośćmi Polsat i PSExtraSHR%SHR%
NIEMCY - POLSKA11 406 41363,69%1,95%
AUSTRIA -POLSKA11 028 71664,37%1,96%
SZWAJCARIA -TURCJA4 139 50628,69%1,66%
HOLANDIA -WLOCHY4 124 53228,86%1,38%
CHORWACJA -NIEMCY4 091 82837,50%1,51%
PORTUGALIA -TURCJA3 814 40429,59%1,49%
GRECJA -SZWECJA3 570 11725,71%1,31%
AUSTRIA -CHORWACJA3 307 17727,72%1,19%
SZWAJCARIA -CZECHY3 123 20534,27%1,66%
CZECHY -PORTUGALIA2 796 97526,45%1,32%
HISZPANIA -ROSJA2 511 97225,92%1,56%
RUMUNIA -FRANCJA2 450 37224,63%1,46%



Dane bez gości
Polsat
Wszyscy 4+
MeczDataStartKoniecAMRSHR %
SZWAJCARIA -CZECHY07-06-200817:3920:042 844 80933,83%
PORTUGALIA -TURCJA07-06-200820:2222:543 489 09529,24%
AUSTRIA -CHORWACJA08-06-200817:3620:033 036 52427,70%
NIEMCY - POLSKA08-06-200820:2022:5310 309 58762,82%
RUMUNIA -FRANCJA09-06-200817:3820:002 281 19624,77%
HOLANDIA -WLOCHY09-06-200820:2022:533 875 56829,04%
HISZPANIA -ROSJA10-06-200817:3420:002 333 54326,08%
GRECJA -SZWECJA10-06-200820:2022:553 341 07025,81%
CZECHY -PORTUGALIA11-06-200817:3420:012 627 78726,55%
SZWAJCARIA -TURCJA11-06-200820:2122:563 749 13928,71%
CHORWACJA -NIEMCY12-06-200817:3520:013 749 61636,87%
AUSTRIA -POLSKA12-06-200820:1922:5310 257 78763,98%
średnia


4 352 58836,87%
Dane bez gości
Polsat SportExtra

Wszyscy 4+
MeczDataStartKoniecAMRSHR %
SZWAJCARIA -CZECHY07-06-200817:3920:04135 5371,61%
PORTUGALIA -TURCJA07-06-200820:2222:54174 7881,46%
AUSTRIA -CHORWACJA08-06-200817:3620:03136 0301,24%
NIEMCY - POLSKA08-06-200820:2022:53317 8851,94%
RUMUNIA -FRANCJA09-06-200817:3820:00136 6711,48%
HOLANDIA -WLOCHY09-06-200820:2022:53187 9671,41%
HISZPANIA -ROSJA10-06-200817:3420:00131 8791,47%
GRECJA -SZWECJA10-06-200820:2022:55162 2591,25%
CZECHY -PORTUGALIA11-06-200817:3420:01132 4901,34%
SZWAJCARIA -TURCJA11-06-200820:2122:58205 6531,57%
CHORWACJA-NIEMCY12-06-200817:3520:01138 8731,37%
AUSTRIA -POLSKA12-06-200820:1922:53296 5721,85%
średnia


106 7631,33%


Wpływy brutto (bez rabatów) z reklam nadawanych wokół transmisjimeczu Austria - Polska wyniosły 7,3 mln zł w Polsacie i 20 tysięcyzłotych w Polsacie Sport Extra. Dotychczas na transmisjachwszystkich meczów kanały Polsat i Polsat Sport Extra zarobiłyłącznie ponad 32,4 mln zł.

W pierwszej trójce największych reklamodawców przydotychczasowych meczach Euro 2008 znalazły się firmy: PolskaTelefonia Cyfrowa z wpływami 1,7 mln, Eurocard -1,5 mln zł i Coca -Cola - 1,3 mln zł.

KanałWpływyCzas trwaniaLiczba spotów
Polsat31 572 16004:18:22887
Polsat SportExtra856 71304:19:23956


Reklamodawcy przy Euro 2008
FirmaLiczbaspotówCzastrwaniaWydatki
POLSKA TELEFONIACYFROWA SP Z OO7700:23:151 703 895
EUROCARD12800:23:161 530 460
COCA COLA14700:21:471 270 447
MCDONALDS11300:16:551 199 590
WRIGLEYS6700:15:451 141 984
TOTALIZATOR SPORTOWYSP Z OO7800:23:301 127 191
CARLSBERGBREWERIES4600:11:30963 939
POLKOMTEL SA7500:27:30910 880
HYUNDAI9300:16:19877 345
UNILEVER5000:15:45858 046
AXA4500:11:05844 491
PEPSICO5800:14:30809 480
KIA MOTORS2800:07:36772 580
UEFA2400:12:00713 940
GRUPA ZYWIEC SA4000:17:30705 990
CONTINENTAL10600:10:48688 500
PTK CENTERTEL3400:08:30665 466
TELEKOMUNIKACJAPOLSKA SA2200:07:30621 493
MEDIA PROJEKT2400:06:00612 801
MIO TECHNOLOGY3600:18:00572 200
ING GROUP1000:04:10562 780
BEIERSDORF-LECHIA2300:06:45550 143
P43800:09:30527 573
EFG EUROBANKERGASIAS2800:14:00490 400
JVC9100:09:23464 350
SAINT GOBAIN2200:05:30453 583
CASTROL POLSKA1000:05:00439 940
CASTORAMA1600:04:00402 357
NETIA HOLDINGSA2200:05:30390 422
ADIDAS1000:03:30373 023

Dołącz do dyskusji: Mecz Austria - Polska oglądało 11 mln widzów!

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl