SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Megapanel w listopadzie: Google z 16 mln użytkowników, Facebook z 3 mln

W listopadzie ub. roku ponad 16 mln polskich internautów skorzystało z wyszukiwarki Google, a ponad 3 mln z serwisu społecznościowego Facebook - wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. Natomiast czas spędzony przez przeciętnego użytkownika na Naszej Klasie spadł do 7,5 godziny.

Serwisy Grupy Google odwiedziło w listopadzie 2009 roku prawie 16,2 mln polskich internautów, czyli o ok. 750 tys. więcej niż miesiąc wcześniej, dzięki czemu zwiększyły one swój zasięg o 2,17 proc. Ten wzrost można w jakimś stopniu tłumaczyć zwiększeniem się w naszym kraju penetracji internetu, która już w fali sierpień - październik 2009 przekroczyła symboliczny poziom 50 proc. (więcej).

Zresztą tak jak Google wszystkie pozostałe serwisy z pierwszej dziesiątki zestawienia zyskały po ok. 200-400 tys. użytkowników, a największy wzrost - o 600 tys. real users - odnotowała Grupa Allegro.pl, co z kolei można uzasadniać rozpoczynającym się wtedy okresem przedświątecznym.

Ogółem w listopadzie ub. roku aż piętnaście najpopularniejszych grup witryn nie zmieniło swoich pozycji w porównaniu z październikiem. Na 16. miejscu pojawiła się Grupa Spilgames, ceneo.pl wyprzedziło Grupę Pf.pl, natomiast z pierwszej dwudziestki wypadły witryny Axel Springer.
 
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego

lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg

audyt
site-centric

1Grupa Google16 197 47093,49%
2Grupa Onet.pl12 717 09173,40%tak**
3nasza-klasa.pl11 247 03664,91%
4Grupa Wirtualna Polska11 163 92464,43%tak
5Grupa Allegro.pl11 121 29364,19%
6Grupa Gazeta.pl10 848 58962,61%tak
7Grupa Interia.pl10 675 98261,62%tak
8youtube.com9 779 66756,44%
9Grupa O2.pl9 675 33355,84%tak
10Grupa Wikipedia8 723 68350,35%
11Grupa Microsoft6 151 21435,50%
12Grupa GG Network5 505 86231,78%tak
13Grupa Mozilla4 925 97128,43%
14Grupa Polskapresse4 709 47527,18%tak**
15Grupa Money.pl4 307 28724,86%tak
16Grupa Spilgames4 227 06724,40%
17ceneo.pl4 137 70123,88%tak
18Grupa Pf.pl4 117 20423,76%tak
19dobreprogramy.pl3 825 71922,08%tak
20Grupa Infor3 814 63622,02%tak


Wśród witryn objętych audytem site-centric bez zmian na pierwszych sześciu miejscach. Na 7. pozycji pojawiły się serwisy Grupy Polskapresse, w których wprowadzono ten audyt. Natomiast witryny Grupy Axel Springer spadły w porównaniu z październikiem z 10. na 13. miejsce, strony Grupy TVN - z 18. na 20. pozycję, a serwisy Grupy Pkt.pl w ogóle wypadły z zestawienia. Z kolei witryny Grupy G+J Polska awansowały o dwie pozycje - na 17. miejsce.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu

lp.nazwazasięg użytkownicy (real users)audyt site-centric
1Grupa Onet.pl73,19%12 681 367tak***
2Grupa Wirtualna Polska64,43%11 163 924tak
3Grupa Gazeta.pl62,61%10 848 589tak
4Grupa Interia.pl61,62%10 675 982tak
5Grupa O2.pl55,84%9 675 333tak
6Grupa GG Network31,78%5 505 862tak
7Grupa Polskapresse26,57%4 602 866tak***
8Grupa Money.pl24,86%4 307 287tak
9ceneo.pl23,88%4 137 701tak
10Grupa Pf.pl23,76%4 117 204tak
11dobreprogramy.pl22,08%3 825 719tak
12Grupa Infor22,02%3 814 636tak
13Grupa Axel Springer21,57%3 737 565tak
14Grupa Pino.pl21,14%3 662 051tak***
15sciaga.pl19,82%3 433 335tak
16Grupa IDG19,10%3 309 672tak
17Grupa G+J Polska18,57%3 217 650tak
18filmweb.pl18,40%3 187 641tak
19Grupa Media Regionalne17,01%2 946 586tak
20Grupa TVN16,90%2 927 323tak


Zasięg google.pl przekroczył 90 proc. (wzrost o 1,77 proc. w porównaniu z październikiem), a zasięg google.com zwiększył się o 1,99 proc. Największy wzrost zanotowało jednak allegro.pl - o 2,48 proc. Ogółem pierwsza dziesiątka zestawienia nie zmieniła się w porównaniu z październikiem. Natomiast w drugiej części rankingu wrzuta.pl i mozilla.com wyprzedziły microsoft.com, o2.pl przeskoczyło zumi.pl, a pf.pl - mimo nieznacznego wzrostu zasięgu - spadł o trzy pozycje. Na 16.miejscu pojawiły się gry.pl, za to z zestawienia wypadło otomoto.pl.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego

lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg audyt
site-centric
1google.pl15 604 06490,06%
2onet.pl11 723 21767,66%tak**
3nasza-klasa.pl11 247 03664,91%
4google.com10 988 34863,42%
5allegro.pl10 784 26262,24%
6wp.pl10 252 23659,17%tak
7youtube.com9 779 66756,44%
8wikipedia.org8 555 11649,38%
9interia.pl8 145 01147,01%tak
10gazeta.pl7 455 79443,03%tak
11wrzuta.pl4 838 54227,93%tak
12mozilla.com4 773 28727,55%
13microsoft.com4 757 43427,46%
14o2.pl4 688 19027,06%tak
15zumi.pl4 501 76925,98%tak
16gry.pl4 158 40124,00%
17ceneo.pl4 137 70123,88%tak
18blogspot.com4 104 06723,69%
19blox.pl4 022 46423,22%tak
20pf.pl3 990 29623,03%tak


Zdecydowanym liderem pod względem liczby odsłon pozostaje nasza-klasa.pl, jednak w kolejnym miesiącu internauci wykonali w niej mniej kliknięć - tym razem o prawie 0,75 mld mniej niż w październiku. Natomiast Grupa Google przekroczyła poziom 4 mld odsłon (wzrost o ponad 350 mln). Na trzecie miejsce powróciła Grupa Allegro.pl, wyprzedzając Grupę Onet.pl. Z kolei na youtube.com internauci wykonali 260 mln kliknięć mniej niż w październiku, przez co serwis został wyprzedzony przez strony z Grup Interia.pl i o2.pl.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według miesięcznej liczby odsłon

lp.nazwaodsłonyużytkownicy (real users)audyt site-centric
1nasza-klasa.pl7 647 244 93311 247 036
 
2Grupa Google4 197 137 70016 197 470
 
3Grupa Allegro.pl3 693 453 98311 121 293
4Grupa Onet.pl3 490 631 48412 717 091tak**
5Grupa Wirtualna Polska2 249 603 96111 163 924tak
6Grupa Interia.pl1 225 886 14010 675 982tak
7Grupa O2.pl1 181 831 2769 675 333tak
8youtube.com1 083 107 0149 779 667
9Grupa Fotka.pl1 020 718 5603 799 996tak**
10Grupa Gazeta.pl915 531 17310 848 589tak


Internauci korzystali z serwisów Grupy Google przeciętnie przez prawie 5 minut dłużej niż w październiku, w wyniku czego są one liderami nie tylko pod względem ogólnego czasu korzystania, lecz również wyszły na prowadzenie pod względem średniego czasu na użytkownika. Nastąpiło to przede wszystkim z powodu spadku o 55 minut w porównaniu z październikiem czasu, przez który przeciętny użytkownik Naszej Klasy korzystał z tego serwisu. Z kolei zdecydowanie dłużej niż miesiąc wcześniej - o godzinę i kwadrans - średni użytkownik przebywał w serwisach Grupy Wirtualna Polska.

Listopad to kolejny miesiąc dynamicznego wzrostu Facebooka, z którego korzystało prawie 700 tys. więcej polskich internautów niż w październiku, za to średnio o 40 minut krócej. Poziom 2 mln real users przekroczyły demotywatory.pl, z których przeciętny użytkownik korzystał prawię godzinę dłużej niż w październiku.

Ranking witryn i witryn niezgrupowanych według miesięcznego czasu 

lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)audyt site-centric
1Grupa Google122 098 066,0207:32:1716 197 470
 
2nasza-klasa.pl84 455 846,0507:30:3311 247 036
 
3Grupa Onet.pl66 630 946,5705:14:2212 717 091tak**
4Grupa Wirtualna Polska62 781 445,0305:37:2511 163 924tak
5Grupa Allegro.pl47 633 049,2004:16:5911 121 293
 
6youtube.com43 468 181,0604:26:419 779 667
 
7Grupa Interia.pl36 570 338,1703:25:3210 675 982tak
8Grupa O2.pl32 308 014,3803:20:219 675 333tak
9Grupa Gazeta.pl18 785 298,1201:43:5410 848 589tak
10facebook.com13 340 338,5704:17:363 107 189
 
11Grupa Spilgames10 035 603,1802:22:274 227 067
 
12Grupa Fotka.pl9 701 625,0702:33:113 799 996tak**
13demotywatory.pl9 540 326,4204:31:032 111 802
14Grupa GG Network7 271 393,9601:19:145 505 862tak
15Grupa Wikipedia7 009 576,6500:48:138 723 683
 
16wyspagier.pl6 984 978,5702:53:152 419 063
 
17conduit.com3 821 652,7102:35:591 469 956
 
18menelgame.pl3 439 945,7106:06:43562 812
 
19grono.net3 037 945,8901:47:021 702 975tak
20poszkole.pl2 792 759,3101:33:351 790 510tak


Liderujące wśród komunikatorów Gadu-Gadu i Skype zanotowały w listopadzie nieznaczne wzrosty liczby użytkowników. Natomiast Windows Live Messenger zyskał w porównaniu z październikiem prawie 750 tys. real users, dzięki czemu awansował na trzecie miejsce, wyprzedzając Tlen.pl. Za to z Xfire korzystało w listopadzie ponad cztery razy więcej polskich internautów niż w październiku, dzięki czemu komunikator przeskoczył AQQ i Spik.

Ranking komunikatorów według zasięgu miesięcznego* 

lp.nazwazasięgużytkownicy (real users)średni czas uruchomienia na użytkownika [godz:min:s]audyt site-centric
1Komunikator Gadu-Gadu40,27%6 977 70864:30:20tak
2Komunikator Skype27,20%4 712 77371:22:54
 
3Komunikator Windows Live Messenger4,20%728 15088:00:34
4Komunikator Tlen.pl3,33%576 50675:21:48tak
5Komunikator Xfire0,66%114 27625:55:27
6Komunikator AQQ0,58%99 72358:02:09tak
7Komunikator Spik0,15%26 15380:38:03tak
8Komunikator GoogleTalk0,08%14 18391:24:19
 
9Komunikator Konnekt0,05%8 711147:47:26
 
10Komunikator Flircik0,04%7 15432:22:30
 

 


Liczebność próby: N= 16 497. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

* W zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów nie uwzględniono komunikatora Windows Messenger, który instaluje się automatycznie wraz z systemem Windows i uruchamiając się automatycznie po starcie komputera w przeważającej części przypadków nie jest używany.

** Grupa Onet.pl, Grupa Polskapresse, Grupa Fotka.pl i Grupa Pino.pl składają się zarówno z części audytowanych, jaki i nieobjętych audytem site-centric.
Grupa Onet.pl jest objęta audytem site-centric z wyjątkiem serwisu "Aukcje", który odwiedza 7,38 proc. użytkowników grupy. Liczba odsłon dokonywanych na serwisie Aukcje stanowi 3,98 proc. wszystkich  odsłon dokonanych na serwisach grupy Onet.pl. Zasięg serwisu Aukcje wynosi 5,42 proc.

*** W niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tych części witryny, które biorą udział w audycie site-centric.

Liczba odsłon na węzłach serwisów pocztowych portali Onet.pl i o2.pl jest w wynikach badania za listopad 2009 oszacowaniem dokonanym przez firmę badawczą, zastosowanym ze względu na niezgodność sposobu umieszczenia skryptów zliczających na tych serwisach z niektórymi regułami poprawności oskryptowania.

Dołącz do dyskusji: Megapanel w listopadzie: Google z 16 mln użytkowników, Facebook z 3 mln

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sfs
WP biedna spada bo tam jest burdello a serwisy AS są po prostu słabe
odpowiedź
User
hrrd
@sfs

jak tam frustracie? dobrze ze juz za burta i z dala od tego burdello. poradzimy sobie bez ciebie trolu:)
odpowiedź
User
L
czemu nikt nie zauwazył, ze WP w listopadzie przescigneła Onet pod wzgledem sredniego czasu na uzytkownika?
odpowiedź