SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Megapanel za 2010: kto stracił? (cz. III)

Które serwisy tematyczne najbardziej zyskały, a które najbardziej straciły na popularności w Polsce w ub.r.? Przedstawiamy podsumowanie badania Megapanel PBI/Gemius w ostatnich 7 kategoriach.

Megapanel za 2010: kto stracił? (cz. III)


- Megapanel za 2010: kto zyskał, kto stracił (cz. I)
- Megapanel za 2010: kto zyskał? (cz. II)


Mapy i lokalizatory

Znacząco wzrosła odwiedzalność stron Gazeta.pl i Interia.pl z tej kategorii. Za to mapy i lokalizatory Wirtualnej Polski (głównie docelu.pl) zanotowały więcej użytkowników, ale mniej odsłon.

Mapy i lokalizatory
 XII.2010XII.2009
real usersodsłonyzasięg (proc.)real usersodsłonyzasięg (proc.)
Grupa Google4 959 590-27,084 782 87114 686 23227,79
Grupa Onet.pl4 049 70726 423 63622,123 825 29331 109 95522,22
targeo.pl1 174 045-6,41846 9822 560 5164,92
szukacz.pl577 5452 146 3583,15717 6182 557 2804,17
Grupa WP - docelu.pl516 1574 861 3922,82178 773557 1781,04
Grupa Pf.pl - mapa.pf.pl462 2501 122 4512,52380 446895 8492,21
jakdojade.pl389 288-2,13237 4631 293 3261,38
miplo.pl348 257-1,90228 0561 030 3541,32
wikimapia.org286 603-1,57223 9701 411 2151,30
Grupa Interia.pl - map24201 2946 125 6081,10248 6108 937 1201,44

 

Kto zyskał, kto stracił
 real usersodsłonyzasięg (pkt proc.)
Grupa Onet.pl176 719--0,71
Grupa Wirtualna Polska224 414-4 686 319-0,10
Grupa Gazeta.pl327 063-1,49
Grupa Media Regionalne-140 073-410 922-1,02
Grupa Interia.pl337 3844 304 2141,78
Grupa Polskapresse81 804226 6020,31
Grupa TVN151 825-0,75
Grupa Ringier Axel Springer120 201-0,58
Grupa Murator - se.pl62 633-0,27
Grupa Presspublica-47 316-2 811 512-0,34


Nowe technologie

Serwisy Wirtualnej Polski w grudniu ub.r. odwiedziło prawie 2 mln użytkowników więcej niż rok wcześniej, wykonując ponad 30 mln odsłon więcej. Za to strony IDG straciły ok. 1,3 mln real users i ponad 5 mln odsłon.

Nowe technologie
 XII.2010XII.2009
real
users
odsłonyzasięg (proc.)real
users
odsłonyzasięg (proc.)
Grupa Interia.pl5 080 55444 988 97827,744 608 83341 950 21726,78
dobreprogramy.pl4 108 10830 650 71922,433 717 45331 016 99421,60
Grupa Wirtualna Polska4 015 49252 091 24221,932 077 45819 803 68212,07
Grupa Onet.pl3 393 97959 426 95418,533 428 98743 558 82219,92
Grupa Gazeta.pl2 103 63512 861 81411,492 231 08810 591 34312,96
Grupa Netstel (dane z XII 2009 dla pobierz.pl)1 811 394-9,891 268 70910 017 2667,37
Grupa IDG1 673 04011 337 8119,143 004 24216 697 93117,45
Grupa Ringier Axel Springer1 359 1426 312 8327,42843 3914 109 0894,90
programosy.pl1 296 5175 663 9257,081 131 3556 852 8516,57
frazpc.pl909 9573 227 6144,971 281 9714 567 4717,45

 

Kto zyskał, kto stracił
 real usersodsłonyzasięg (pkt proc.)
Grupa Interia.pl471 7213 038 7610,96
dobreprogramy.pl390 655-366 2750,83
Grupa Wirtualna Polska1 938 03432 287 5609,86
Grupa Onet.pl-35 00815 868 132-1,39
Grupa Gazeta.pl-127 4532 270 471-1,47
Grupa Netstel / pobierz.pl542 685-2,52
Grupa IDG-1 331 202-5 360 120-8,31
Grupa Ringier Axel Springer515 7512 203 7432,52
programosy.pl165 162-1 188 9260,51
frazpc.pl-372 014-1 339 857-2,48


Motoryzacja

Największe wzrosty odwiedzalności osiągnęły dwie najpopularniejsze witryny. Przy czym liczba odsłon otomoto.pl zwiększyła się aż o prawie 120 mln.

Motoryzacja
 XII.2010XII.2009
real usersodsłonyzasięg (proc.)real usersodsłonyzasięg (proc.)
Grupa Allegro.pl - otomoto3 651 786300 451 71119,943 246 637182 326 91418,86
Grupa Onet.pl2 434 16359 247 45313,292 009 60031 005 28011,67
Grupa Wirtualna Polska1 902 85228 107 25110,391 653 73731 038 4249,61
Grupa Interia.pl1 515 44925 461 8868,281 589 57737 165 8239,23
Grupa Gazeta.pl1 092 53714 163 5595,971 018 33915 862 2935,92
autocentrum.pl945 41618 761 6975,16852 90118 126 0444,95
Grupa Ringier Axel Springer933 7788 168 3795,10683 8635 851 9233,97
Grupa Polskapresse - Motoryzacja909 05620 987 7654,96892 28926 942 3685,18
Grupa Bankier.pl742 2537 561 3974,05472 7275 469 5072,75
Grupa V10.pl713 3108 075 8663,90631 6848 532 9863,67

 

Kto zyskał, kto stracił
 real usersodsłonyzasięg (pkt proc.)
Grupa Allegro.pl - otomoto.pl405 149118 124 7971,08
Grupa Onet.pl424 56328 242 1731,62
Grupa Wirtualna Polska249 115-2 931 1730,78
Grupa Interia.pl-74 128-11 703 937-0,95
Grupa Gazeta.pl74 198-1 698 7340,05
autocentrum.pl92 515635 6530,21
Grupa Ringier Axel Springer249 9152 316 4561,13
Grupa Polskapresse - Moto16 767-5 954 603-0,22
Grupa Bankier.pl269 5262 091 8901,30
Grupa V10.pl81 626-457 1200,23


Budownictwo i nieruchomości

Najbardziej w tej kategorii zyskały serwisy Gazeta.pl, otodom.pl i nieruchomosci-online.pl.

Budownictwo i nieruchomości
 XII.2010XII.2009
real usersodsłonyzasięg (proc.)real usersodsłonyzasięg (proc.)
Grupa Gazeta.pl1 595 17028 753 7628,711 150 67717 161 8176,68
Grupa Murator1 255 04812 689 5376,851 208 37114 229 7357,02
Grupa Allegro.pl - otodom.pl896 37424 600 5934,90722 4668 935 4084,20
Grupa Wirtualna Polska600 1259 334 7963,28553 4928 272 4763,22
Grupa Polskapresse538 18922 147 2172,94469 00825 349 7622,72
Grupa Oferty.net459 9979 356 6612,51392 1677 645 8432,28
Grupa Interia.pl459 51024 342 2232,51485 95122 710 4032,82
Grupa Avt.pl443 5052 119 6762,42363 9542 161 7022,11
Grupa NNV (dane z XII.2009 nieruchomosci-online.pl)409 03913 782 0012,23418 7527 048 3030,02
Grupa Meble.pl346 694-1,89413 4993 168 8682,40

 

Kto zyskał, kto stracił
 real usersodsłonyzasięg (pkt proc.)
Grupa Gazeta.pl444 49311 591 9452,03
Grupa Murator46 677-1 540 198-0,17
Grupa Allegro.pl - otodom.pl173 90815 665 1850,70
Grupa Wirtualna Polska46 6331 062 3200,06
Grupa Polskapresse69 181-3 202 5450,22
Grupa Oferty.net67 8301 710 8180,23
Grupa Interia.pl-26 4411 631 820-0,31
Grupa Avt.pl79 551-42 0260,31
Grupa NNV /
nieruchomosci-online.pl
-9 7136 733 6982,21
Grupa Meble.pl-66 805--0,51

 

Hosting

W czołówce tej kategorii jedynie cba.pl osiągnęło w grudniu ub.r. lepsze wyniki niż rok wcześniej. Za to największy spadek zanotowały serwisy Yoyo.pl.

Hosting
 XII.2010XII.2009
real usersodsłonyzasięg (proc.)real usersodsłonyzasięg (proc.)
Grupa Onet - republika.pl2 322 98519 592 31512,692 262 41220 524 95013,14
Grupa Interia.pl2 217 56515 399 62412,112 300 86118 293 73413,37
home.pl2 077 666-11,352 048 67743 975 76811,90
Grupa Wirtualna Polska1 520 5458 617 9628,301 480 3568 887 6068,60
nazwa.pl1 356 575-7,411 575 12330 746 0029,15
Grupa Osemka.pl1 334 16710 163 5907,291 571 14310 062 4389,13
cba.pl1 259 381-6,88979 26113 556 8935,69
Grupa Ovh1 248 374-6,821 426 41115 962 6698,29
Grupa Yoyo.pl1 240 574-6,771 514 16013 450 3068,80
Grupa Pino (dane z XII.2009 dotyczą prv.pl)1 222 8877 518 1146,681 331 8689 496 6317,74

 

Kto zyskał, kto stracił
 real usersodsłonyzasięg (pkt proc.)
Grupa Onet.pl - republika.pl60 573-932 635-0,45
Grupa Interia.pl-83 296-2 894 110-1,26
home.pl28 989--0,55
Grupa Wirtualna Polska40 189-269 644-0,30
nazwa.pl-218 548--1,74
Grupa Osemka.pl-236 976101 152-1,84
cba.pl280 120-1,19
Grupa Ovh-178 037--1,47
Grupa Yoyo.pl-273 586--2,03
Grupa Pino / prv.pl-108 981-1 978 517-1,06


Firmowe

Liczby polskich użytkowników stron Mozilli, Orange i Adobe zwiększyły się w ub.r. po ponad milion. Mniejsze wzrosty zanotowały pozostałe serwisy firmowe, z wyjątkiem witryn Microsoftu.

Firmowe
 XII.2010XII.2009
real usersodsłonyzasięg (proc.)real usersodsłonyzasięg (proc.)
Grupa Mozilla7 046 491-38,485 723 24225 181 11233,25
Grupa Microsoft5 696 380-31,115 721 70467 539 92733,24
Grupa Orange4 498 089-24,563 382 590119 372 76119,65
Grupa Plus GSM3 537 271-19,323 058 08097 156 50917,77
adobe.com3 483 086-19,022 257 36612 256 60313,11
Grupa PTC Era2 718 587-14,852 184 86260 129 65112,69
Grupa Ipko.pl2 649 406-14,47   
platnosci.pl2 257 286-12,331 570 0165 097 7599,12
skype.com2 128 836-11,631 149 87511 661 3876,68
Grupa Mbank2 126 050-11,611 499 54986 819 3128,71

 

Kto zyskał, kto stracił
 real usersodsłonyzasięg (pkt proc.)
Grupa Mozilla1 323 249-5,23
Grupa Microsoft-25 324--2,13
Grupa Orange1 115 499-4,91
Grupa Plus GSM479 191-1,55
adobe.com1 225 720-5,91
Grupa PTC Era533 725-2,16
platnosci.pl687 270-3,21
skype.com978 961-4,95
Grupa Mbank626 501-2,90


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Megapanel za 2010: kto stracił? (cz. III)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
miki
Nie wiem jak u Was, ale u mnie ROK trwa od stycznia do grudnia, a nie tylko w grudniu 2009 i grudniu 2010 ;)
odpowiedź
User
bek
przykładowo dla branży budowlanej, grudzień to najgorszy okres i powinno się go pomijać w jakichkolwiek badaniach. Bywa, że statystyki portali budowlanych w miesiącu grudzień, notują o połowę mniejszą oglądalność.
odpowiedź