SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Merlin Group z mniejszymi wpływami i stratą, dzięki nowej emisji akcji wykupił obligacje

W drugim kwartale br. Merlin Group, właściciel sklepów internetowych Merlin.pl, Topmall.ua, CDP.pl, Nieprzeczytane.pl, Profit24.pl, Smarkacz.pl i Mestro.pl, zanotował spadek przychodów sprzedażowych o 15,8 proc. do 9,33 mln zł, a jego strata netto zmalała z 5,4 do 2,89 mln zł. Dzięki środkom z nowej emisji akcji firma spłaciła trzy serie obligacji.

W sprawozdaniu Merlin Group tłumaczono, że zmniejszenie się wpływów firmy jest „jednoznacznie spowodowane ograniczonym kapitałem na zakup towarów, w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2019, w którym to Spółka dysponowała własnymi zapasami”.

Zwrócono uwagę, że przychody w drugim kwartale były o 803 tys. zł wyższe niż w pierwszym kwartale br. W konsekwencji w całym półroczu zmalały rok do roku o 39,2 proc. do 17,85 mln zł.

- Dzięki intensywnej pracy Zespołu oraz zastosowanym rozwiązaniom restrukturyzacyjnym i optymalizacyjnym, sytuacja biznesowa Grupy kapitałowej Emitenta poprawia się z każdym miesiącem. W kolejnych kwartałach spodziewamy się jeszcze lepszych efektów, które w znacznym stopniu przełożą się na poprawę wyniku finansowego - zaznaczono.

Koszty operacyjne Merlin Group zmalały mocniej od przychodów - w drugim kwartale o 24 proc. do 11,08 mln zł, a w całym półroczu o 40,4 proc. do 22 mln zł. W drugim kwartale wydatki na usługi obce zmniejszyły się z 3,25 do 2,46 mln zł, na wynagrodzenia - z 1,13 mln zł do 757,1 tys. zł, a na amortyzację - z 728,4 do 168,1 tys. zł.

W zeszłym kwartale firma na Merlin.pl wdrożyła chatbota. - Wdrożenie jest kontynuacją strategii Grupy mającej na celu wypracowanie modelu najwyższej jakości obsługi Klientów oraz minimalizacji sytuacji w których z powodu wzmożonej ilości zapytań, możliwości pracowników do natychmiastowego udzielania odpowiedzi są ograniczone. Chatbot będzie sukcesywnie wdrażany i rozwijany w kolejnych sklepach należących do Grupy w kolejnych kwartałach roku - zaznaczono w sprawozdaniu.

Ponadto firma zakończyła drugi z trzech etapów prac nad systemem marketing automation. - Jest to kluczowe wdrożenie z punktu widzenia maksymalizacji przychodów Grupy. Stały, spersonalizowany, a przede wszystkim zautomatyzowany system kontaktu z klientami daje Grupie Kapitałowej możliwość docierania z odpowiednim przekazem marketingowym do wyselekcjonowanej grupy odbiorców - uzasadniono.

Mniejsza strata Merlin Group, spłata obligacji

Mocniejszy spadek wydatków niż przychodów spowodował, że poprawiły się wskaźniki rentowności Merlin Group, przy czym nadal są ujemne. W drugim kwartale br. strata operacyjna zmniejszyła się rok do roku z 3,78 do 1,63 mln zł, a strata netto - z 5,4 do 2,89 mln zł. W całym zeszłym półroczu strata operacyjne zmalała z 7,03 do 3,97 mln zł, a strata netto z 10,3 do 6,84 mln zł.

Pod koniec czerwca Merlin Group zakończył subskrypcję nowej emisji swoich akcji. Czterech inwestorów (trzy firmy i osoba fizyczna) objęły 235,63 mln walorów, płacąc po 20 groszy za jeden. Tym samym firma pozyskała z emisji 47,12 mln zł.

Jednocześnie dostała zaliczki za akcje z nowej emisji: 31,19 mln zł od XZ i 12,93 mln zł od ATP FIZAN. Dzięki temu wykupiła przed czasem trzy serie obligacji: serię F8 za 7,22 mln zł (kapitał plus odsetki), F11 za 5,71 mln zł oraz F12 za 26,4 mln zł. Ponadto spłaciła spółce XZ 4,79 pożyczki zaciągniętej w połowie kwietnia.

W efekcie do zera zmalało rok do roku zadłużenie finansowe Merlin Group, które rok wcześniej w części krótkoterminowej wynosiło 30,26 mln zł z obligacji i 15,73 mln zł z kredytów i pożyczek, a w części długoterminowej 6,97 mln zł z obligacji i 3,73 mln zł z kredytów i pożyczek.

Merlin Group rozmawia z nowym inwestorem

Pod koniec kwietnia Merlin Group zaczął rozmowy z potencjalnym inwestorem strategicznym. Pod koniec lipca firma poinformowała, że powinny one zakończyć się w bieżącym kwartale.

- Pozyskanie nowego Inwestora strategicznego zapewni wsparcie dla dalszego rozwoju Emitenta (czyli Merlin Group - przyp.), w tym zabezpieczenia praw do marki merlin.pl oraz osiągnięcie maksymalnych korzyści z przeprowadzonych przez Zarząd działań restrukturyzacyjnych oraz stabilizujących pozycję Merlin Group S.A. na rynku - poinformowano w komunikacie giełdowym.

- Pozyskanie  nowego Inwestora Strategicznego pozwoli realizować najważniejsze plany handlowe Grupy, dotyczące maksymalizacji sprzedaży oraz marży. Trzeci kwartał z biznesowego punktu widzenia jest dla e-commerce drugim najważniejszym kwartałem w roku. Poza kampanią Back to School, którą planujemy realizować przy współpracy z zewnętrznymi partnerami, co pozwoli w miarę naszych możliwości, dać najlepsze możliwe efekty dla naszych sklepów - dodano w sprawozdaniu finansowym.

Prezesem firmy od końcówki marca ub.r. jest Anna Prymakowska (poprzednio Opala). Do zarządu powołano też wtedy Kamilę Barabasz, która zrezygnowała z tej funkcji na początku listopada. Natomiast w styczniu br. członkiem zarządu spółki została Agnieszka Wójcik.

Dołącz do dyskusji: Merlin Group z mniejszymi wpływami i stratą, dzięki nowej emisji akcji wykupił obligacje

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl