SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Michał Karnowski dalej prosi o prenumeraty „Sieci”. „Dla siebie lub kogoś innego”

Od kilku tygodni w tygodniku „Sieci” (Fratria) ukazuje się prośba Michała Karnowskiego o prenumerowanie drukowanej wersji pisma. - W tym krytycznym roku Polska szczególnie potrzebuje silnych propolskich mediów - podkreśla Karnowski. Fratria zarabia głównie z reklam, w ostatnich trzech latach wypłaciła swoim udziałowcom, m.in. braciom Karnowskim, ponad 9 mln zł dywidend.

- Siedem lat wspólnej, bo także Państwa, walki o utrzymanie demokratycznego wyboru Polaków, o prawdę w życiu publicznym, przeciw sorosowym i niemieckim nagonkom, mafiom natowskim, paliwowym i gangom „złotych chłopców”, krajowym i zewnętrznym puczom, a także bezprawnym berlińsko-brukselskim sankcjom nałożonym na Polskę, przyniosło wielki efekt - wylicza w komunikacie do czytelników Michał Karnowski, publicysta „Sieci” i członek zarządu ds. wydawniczych we Fratrii.

- W ciągu ostatniego roku dodaliśmy wszyscy do tej listy odparcie ataku na polskie granice, mimo objawionej V Kolumny i wielki wkład w przeciwstawienie się barbarzyńskiej napaści rosyjskiej na Ukrainę. Mimo pandemii, putinflacji, wszystkich trudności i presji, Polska idzie mocno w górę, realizuje potężne inwestycje, wzmacnia niezależność gospodarczą, dba wreszcie o rodziny, seniorów i młodzież. Polska odzyskała też ambicję i sprawczość - podkreśla.

Karnowski zaznacza, że „w tym krytycznym roku Polska szczególnie potrzebuje silnych propolskich mediów”. - Dlatego zwracamy się do Państwa z prośbą o wsparcie, o ten gest pomocy, o zaprenumerowanie tygodnika „Sieci”. Dla siebie lub kogoś bliskiego - sugeruje.

Pod tekstem podano ceny różnych wariantów prenumeraty „Sieci” (także w pakiecie z miesięcznikiem „Sieci Historii”), a także formularz pozwalający łatwo wykupić prenumeratę w placówce Poczty Polskiej.

Wcześniej apel Karnowskiego na wPolityce

W nowym numerze „Sieci” komunikat Michała Karnowskiego pojawił się na drugiej stronie, w poprzednim był na ostatniej.

To skrócona wersja artykułu, który na portalu wPolityce.pl zamieszczono pod koniec marca. Wtedy Karnowski prosił o subskrybowanie elektronicznej wersji „Sieci”.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w ub.r. średnia sprzedaż „Sieci” wynosiła 31 184 egz., z czego 26 259 egz. w wersji papierowej, a 4 924 egz. w elektronicznej.

W ub.r. „Sieci” były najczęściej cytowanym tygodnikiem w Polsce, inne media powoływały sie na pismo ponad 5,6 tys. razy - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów.

Wydawca „Sieci” z zyskami i dywidendą

Spółka zarabia głównie na wpływach reklamowych – w 2021 roku było to 27,17 mln zł, czyli 79 proc. łącznych wpływów firmy. Fratria, do której należą tygodnik „Sieci”, serwis wPolityce.pl, miesięcznik „Gazeta Bankowa” i Telewizja wPolsce.pl, w 2021 roku zanotowała spadek przychodów o 6 proc. do 34,39 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 2,7 proc. jej zysk netto zmalał z 7,14 do 4,59 mln zł.

Natomiast w 2020 roku mimo wybuchu epidemii przychody firmy zmniejszyły się jedynie o 0,3 proc. do 36,58 mln zł (te z reklam wzrosły o 6,3 proc.), a zysk netto poszedł w górę z 3,18 do 7,14 mln zł. Spółka regularnie dzieli się zyskiem z udziałowcami: w ub.r. wypłaciła 4,57 mln zł, rok wcześniej 7,14 mln zł. Natomiast w 2020 roku do udziałowców trafiło 3,17 mln zł, a rok wcześniej 1,5 mln zł.

W 2021 roku niemal 40 proc. wpływów reklamowych „Sieci” pochodziło ze spółek Skarbu Państwa. Najmocniej promowały się w tygodniku PKN Orlen (za 7,4 mln zł), Lotos (3,9 mln) i Totalizator Sportowy (3,6 mln) – wynika z analizy prof. Tadeusza Kowalskiego (dane z Kantar Media). Do „Sieci”, „Do Rzeczy” i „Gazety Polskiej” trafiło w sumie blisko 44 proc. budżetów reklamowych państwowych podmiotów przeznaczonych na czasopisma.

50,26 proc. udziałów Fratrii należy do Spółdzielczego Instytutu Naukowego G. Bierecki (Grzegorz Bierecki to senator klubu PiS i twórca SKOK-ów). 28,01 proc. walorów ma agencja marketingowa Apella (odpowiada m.in. za komunikację SKOK-ów i Kasy Stefczyka), 16,25 proc. - Jacek Karnowski (redaktor naczelny „Sieci”), 4,94 proc. - Michał Karnowski (członek zarządu spółki), a 0,54 proc. - Romuald Orzeł (prezes zarządu).

Dołącz do dyskusji: Michał Karnowski dalej prosi o prenumeraty „Sieci”. „Dla siebie lub kogoś innego”

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Melissa
A co, kroplówką od rządu się kończy? Bycie na smyczy prezesa nie karmi już??
odpowiedź
User
YKK
Ich bezczelność nie ma granic.
odpowiedź
User
Dej
Dej. Dej. Dej.
odpowiedź