SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Microsoft i Ask wywierają presję na Google

Microsoft dołączył do Ask.com i zaoferował internautom sposób naanonimowe korzystanie z wyszukiwarek. Obie firmy wezwały branżęzajmująca się wyszukiwarkami i reklamą internetową do stworzeniawspólnego zbioru praktyk służących ochronie prywatnościużytkowników.

Koncern z Redmond zapowiedział, że do końca roku umożliwiużytkownikom anonimowe wyszukiwanie na stronach Microsoft WindowsLive Web. Firma zamierza także wprowadzić nową politykęzachowywania danych, zgodnie z którą po 18 miesiącach wszystkiedane mogące służyć do zidentyfikowania osoby wyszukującej będąkasowane.

Podobne kroki w ubiegłym tygodniu podjęła wyszukiwarka Ask.com,która ogłosiła wprowadzenie usługi Ask Eraser. Dzięki niejużytkownicy będą mogli całkowicie anonimowe wyszukiwać w sieci.

Z kolei Google zapowiedział ostatnio, że pliki cookie(ciasteczka) od firmy będą tracić ważność po dwóch latach.Wcześniej okres trwałości tych ciasteczek Google miało ustalony na2038 rok. Zapowiedzi Microsoftu i Ask.com wywierają tymczasempresję na Google w przypadku anonimowego wyszukiwania, gdyż jakdotąd lider na rynku wyszukiwarek nic o swoich ewentualnych planachw tym zakresie nie wspominał.

Microsoft i Ask we wspólnym oświadczeniu zaapelowały do innychfirm z branży o stworzenie standardów, które ustalą jakie daneinternautów będą mogły być zachowane, co się z nimi będzie działo ijak zostaną wykorzystane w przypadku reklamy online.

Dołącz do dyskusji: Microsoft i Ask wywierają presję na Google

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl