SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

'Milionerzy' stracili widzów, ale powrócą wiosną

Jesienią br. nadawany w TVN-ie teleturniej "Milionerzy" miał 600 tys. widzów mniej niż rok wcześniej, ale przegrywał pod względem udziałów jedynie z propozycjami emitowanymi przez TVP 1. Stacja planuje kontynuowanie programu - powróci on na antenę wiosną przyszłego roku.

'Milionerzy' stracili widzów, ale powrócą wiosną

Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtulnemedia.pl wynika, że premierowe odcinki "Milionerów" nadawane w niedziele o 18.00 od września do grudnia br. przyciągały przed ekrany średnio 2,43 mln widzów, dając stacji 17,59 proc. udziału w grupie 4+ i  15,81 proc. w komercyjnej 16-49.

To mniej niż rok temu, gdy średnia widownia niedzielnych wydań teleturnieju wyniosła 3,04 mln osób, a udział to było odpowiednio 22,57 proc. i 22,24 proc. Natomiast zarówno sobotnie jak i niedzielne odcinki zeszłej jesieni (wtedy program nadawano dwa razy w tygodniu) oglądało średnio 2,92 mln widzów, a udział był jeszcze większy niż w same niedziele - 23,64 proc. w 4+ i 22,63 proc. w 16-49.

W paśmie emisji zakończonej właśnie serii "Milionerów" TVN przegrywał pod względem osiąganego udziału jedynie z TVP 1, która w tym czasie nadawała końcówkę "Ojca Mateusza" i teleturniej "Jaka to melodia?". Dało jej to 31,92 proc. udziału w rynku. Za TVN-em znalazły się: Polsat (głównie "Rodzina zastępcza plus" i "Wydarzenia"; 14,93 proc.) i TVP 2 (gł. filmy dokumentalne oraz serial "Tancerze"; 9,36 proc.).

Wpływy z reklam nadanych przy tegorocznej jesiennej edycji teleturnieju wyniosły 12,4 mln zł. W analogicznym okresie ub.r. przychody reklamowe z niedzielnych odcinków były wyższe i ukształtowały się na poziomie 16,6 mln zł. (dane cennikowe bez rabatów).

Dane telemetryczne pokazują, iż "Milionerów" oglądały najchętniej kobiety, widzowie w wieku od 30 do 34 lat i powyżej pięćdziesiątki oraz mieszkańcy miast.

Kolejne odcinki programu znajdą na antenie TVN-u wiosną przyszłego roku. Nagrania do nowych wydań mają ruszyć w lutym. Na razie nie wiadomo, czy wprowadzone zostaną jakieś zmiany w formule teleturnieju.

Oglądalność jesiennej edycji "Milionerów" odcinek po odcinku 

Milionerzy Wszyscy 4+ 16-49
Data AMR SHR % SHR %
06-09-2009 1 971 827 16,98% 16,08%
13-09-2009 2 321 542 18,93% 18,15%
20-09-2009 1 798 092 16,69% 13,61%
27-09-2009 2 046 823 17,58% 15,60%
04-10-2009 1 974 976 14,03% 11,60%
11-10-2009 2 552 030 18,47% 17,34%
18-10-2009 2 264 729 15,59% 13,67%
25-10-2009 2 154 940 14,98% 13,28%
01-11-2009 3 142 765 23,60% 22,77%
08-11-2009 2 872 145 19,26% 17,76%
15-11-2009 3 040 600 19,83% 18,53%
22-11-2009 2 644 297 17,56% 16,14%
29-11-2009 2 767 293 18,34% 17,12%
06-12-2009 2 252 231 14,06% 11,09%
13-12-2009 2 702 820 18,47% 15,35%
średnia 2 433 129 17,59% 15,81%


Widownia "Milionerów" na tle konkurencji 

Milionerzy na tle konkurencji

Wszyscy 4+
Stacja AMR SHR %
TVP 1 4 421 533 31,92%
TVN – Milionerzy 2 433 129 17,59%
Polsat 2 067 637 14,93%
TVP 2 1 296 518 9,36%


Profil widowni teleturnieju 

Milionerzy ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 41,79% 87

Kobiety 58,21% 112
Wiek 4-9 2,22% 37

10-15 3,46% 47

16 - 19 2,27% 38

20 - 24 3,99% 47

25 - 29 5,68% 66

30 - 34 8,56% 107

35 - 39 5,86% 85

40 - 44 5,03% 78

45 - 49 6,68% 90

50 - 54 10,74% 130

55 - 59 14,03% 187

60+ 31,48% 166
Wlk. miasta Wieś 27,88% 71

< 50 tys. 25,45% 107

50-100 tys. 9,70% 115

100-200 tys. 10,12% 128

> 200 tys. 26,84% 130
Zawód Top management 6,60% 83

Pracownicy średniego szczebla 16,36% 115

Pracownicy fizyczni i rolnicy 16,83% 81

Emeryci 44,62% 168

Inni 15,59% 51
Wykształcenie Podstawowe 49,42% 110

Średnie 32,13% 107

Wyższe 12,76% 112

Inne 5,68% 43


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 'Milionerzy' stracili widzów, ale powrócą wiosną

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl