Mondelez konsoliduje globalną obsługę reklamową w holdingach WPP i Publicis

Firma Mondelez, właściciel takich marek słodyczy, jak Milka, Oreo, Halls zakończył przetarg na globalną obsługę reklamową i zdecydował się skonsolidować ją w grupach reklamowych WPP i Publicis Groupe. Wcześniej pracował z IPG Mediabrands, Dentsu Aegis Network i Havas.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Mondelez konsoliduje globalną obsługę reklamową w holdingach WPP i Publicis

Firma tłumaczy, że skonsolidowanie globalnej obsługi reklamowej w WPP i Publicis jest efektem dążenia do „usprawnienia” działań marketingowych w celu poprawy cyfrowego ROI. Przetarg rozpisano na początku roku.

Oba holdingi zajmą się obsługą kreatywną zarówno na poziomie globalnym, jak i lokalnym. Dodatkowo firma chce współpracować z ograniczoną liczbą lokalnych, wyspecjalizowanych agencji marketingowych.  Należą do nich VCCP w Wielkiej Brytanii (obsługa Cadbury), TMA w USA (Oreo), BETC w Europie Zachodniej.Z ramienia Publicis obsługą kategorii gum i ciastek zajmie się agencja Digitas. W WPP dla Mondelez pracować mają agencje Ogilvy i David.

Dotychczas Mondelez współpracował z IPG Mediabrands, Dentsu Aegis Network i Havas, a także szeregiem mniejszych agencji.

Mondelez wydaje rocznie na reklamę ok. 1,5 mld dolarów. Współpraca z WPP i Publicis to wg Mondelez nowy model współpracy z agencjami w zakresie kreacji, który zapewni „głębsze, usprawnione relacje”, mający zapewnić „spójność i maksymalną kreatywność”.

- Koncentracja na konsumentach, nasze marki ukierunkowane na cel i nasze cyfrowe ambicje potrzebują silnego modelu agencji, który by je wspierał - powiedział Martin Renaud, dyrektor ds. marketingu w Mondelez International.

Współpraca pomiędzy Mondelez a WPP i Publicis rozpocznie się z początkiem września br. Umowę zawarto do grudnia 2020 roku.

W ubiegłym roku Mondelez zwiększył wydatki na marketing o ponad 150 mln dolarów i zapowiedział, że planuje utrzymać ten poziom inwestycji przez cały 2019 rok. W lutym br. przedstawiciele firmy stwierdzili, że większy nacisk zostanie położony na działania marketingowe na poziomie lokalnym, na poszczególnych rynkach.

Zakończony właśnie przetarg reklamowy miał podobną formę do przetargu z 2018 roku dotyczącego obsługi w zakresie planowania i zakupu mediów. Wtedy Mondelez zdecydował się skonsolidować część obsługi w Ameryce Północnej w agencji Spark Foundry (Publicis Media) i w Wayner Media (media internetowe). Kolejny przetarg mediowy prowadzony był na poziomie regionalnym – wybrane w nim agencje Wavemaker i Mindshare (WPP/GroupM) wygrały obsługę mediową firmy na większości rynków m.in. w regionie EMEA i MEU, zaś Spark Foundry zajął się obsługą firmy na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Łacińskiej, Chinach i Azji.

W Polsce przy ostatniej kampanii marki BelVita pracowały agencje IQ Marketing, Isobar, Big Picture. Działania reklamowe dla marki Milka realizowały z kolei Sarigato, Event Factory, Liquid Thread, Big Picture.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana