Motorola już nie chce LCD?

Wszystko wskazuje na to, że pomimo styczniowych zapowiedzi Motorola nie wprowadzi na rynek amerykański i chiński telewizorów LCD, ekranów plazmowych i monitorów komputerowych

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Decyzja amerykańskiego koncernu ilustruje słabnący entuzjazm firm z branży komputerowej, które jeszcze niedawno marzyły o ekspansji na rynek RTV.

W ciągu ostatniego roku wiele firm komputerowych składało deklaracje o rozpoczęciu sprzedaży sprzętu elektroniki domowej – przede wszystkim telewizorów LCD. Część tych zapowiedzi doczekało się realizacji, jednak nie wszystkie: prognozy sprzedaży wielkoformatowych plazm i dużych ekranów LCD okazały się przeszacowane. Obniżka cen, zamiast pobudzić nową falę popytu, uderzyła w zaniżających marżę producentów. Firmy uciekające z konkurencyjnego rynku monitorów w stronę sprzętu RTV musiały przełknąć gorzką pigułkę.

Z tych właśnie względów Motorola – która podczas styczniowego Consumer Electronics Show zaprezentowała aż 15 modeli LCD o przekątnych od 13 do 47 cali – rozwiązała porozumienie z firmą Moxell Technology, która miała dostarczać sprzęt. Oznacza to, że spodziewane produkty nie trafią na rynek. Według przedstawicieli Motoroli zerwanie kontraktu z Moxell to efekt „różnicy zdań w kwestii katalogu produktów na rynek amerykański”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu