SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Multimedia Polska ze wzrostem przychodów i zysku. Mniej abonentów

Sieć kablowa Multimedia Polska w pierwszych trzech kwartałach br. zanotowała wzrost przychodów i zysku netto.  Na koniec września br. miała jednak mniej abonentów niż rok temu. Możliwe jednak, że niebawem jej baza znów się powiększy, bo spółka zapowiada akwizycje.

Article

Przychody  Multimediów za pierwsze dziewięć miesięcy br. wyniosły 526,5 mln zł, o 0,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Z kolei zysk netto spółki wyniósł w tym okresie 34,2 mln zł, co oznacza wzrost aż o 50,1 proc.

Spadła za to, choć nieznacznie, liczba abonentów operatora. Na koniec września br. wyniosła ona 821,2 tys., czyli o 0,47 proc. mniej niż rok wcześniej.  Liczba klientów telewizji analogowej na koniec III kwartału br. wyniosła 315,9 tys. (spadek o 12,05 proc.) i była już zdecydowanie niższa od liczby klientów telewizji cyfrowej. Z tej ostatniej usługi korzystało bowiem 366,1 tys. klientów, co oznacza wzrost aż 18,52 proc.

Z kolei o 5,96 proc. wzrosła liczba abonentów internetu. Na koniec września br. korzystało z niego już 521,4 tys. klientów Multimediów. Spółka miała też 289,6 tys. użytkowników usług głosowych, w tym 272,9 tys. klientów telefonii abonenckiej, co oznacza wzrost o 2,79 proc.

Łączna liczba sprzedanych usług (RGU) Multimediów na koniec III kwartału br. to ponad 1,564 mln, czyli o 2 proc. więcej względem stanu na koniec września ub.r. 303,2 tys. klientów operatora korzystało z dwóch usług, a 129,4 tys. z trzech.

Liczba abonentów na koniec

Usługa

III kwartału 2013

III kwartału 2014

Multimedia ogółem

825 100

821 200

Wirtualnemedia.pl

Telewizja analogowa

359 135

315 876

Telewizja cyfrowa

308 869

366 079

Wirtualnemedia.pl

Internet

492 101

521 407

Wirtualnemedia.pl

Usługi głosowe

284 991

289 575

 w tym telefonia abonencka

265 510

272 928

Wirtualnemedia.pl

RGU na koniec okresu

1 533 833

1 563 838


Spółka Multimedia Polska zapowiada, że w kolejnych kwartałach koncentrować się będzie na akwizycjach. Jeszcze w tym roku do dyspozycji spółki na ten cel będzie ok. 450 mln zł.

- Kolejne przejęcia małych operatorów kablowych przy obecnych cenach stają się mało atrakcyjne, co skłania nas do wprowadzenia korekt w naszej strategii konsolidacyjnej. Większą uwagę chcemy skupić na operatorach, którzy posiadają zróżnicowaną ofertę zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dla biznesowych. Chcemy przez to rozszerzyć naszą ofertę o usługi wykraczające poza dotychczasową działalność - zapowiada Andrzej Rogowski, prezes Multimediów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska ze wzrostem przychodów i zysku. Mniej abonentów

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andriej Strelnikow
Kiedyś przyszli do mojego znajomego i zaproponowali mu kupno jego sieci mieli takiego jednego cwaniaczka (póżniej go zwolnili) nazywali go Pies Gończy on bujał się po kraju i szukał Spółdzielni mieszkaniowych z miękimi Prezesami lub podatnych na ,,argumenty,, operatorów. Kolega nie zgodził się dawali za niską cenę oczywiście sugerowali że zrobią mu na jego terenie drugą sieć konkurencją go wykończą będą nadawać HBO i inne takie w cenie abonament internet bardzo tanio itd itd. Kolego się nie dał zrobić w bambuko jak wcześniej wielu innych małych operatorów. Sprzedał swoją sieć bardzo uczciwej firmię z nazwą na na V... za bardzo dobre pieniądze powiem tak za zakończenie że, po niektórych tak zwanych ,,akwizycjach,, powinien się nimi zająć Prokurator i kilka innych urzędów. 400 , 500 lub Trylion zł :) na akwzycje to kolejna forma manipulacji która się nie udaje bo właściciele już znają wartość swoich sieci i tanio ich nie dadzą a i na szczęscie są inne poważne firmy.
odpowiedź
User
Szambonurek-Gdynia
Jak dobrze pływasz w gównie to też możesz być Dyrektorem.
odpowiedź
User
Levy
Uwielbiam historie typu "Mój kolega..." A jeszcze bardziej urażone ego wylewające się na forach :D Ach, internet, to jednak wybawienie dla wielu osób potrzebujących dać upust emocjom .... ;)
odpowiedź
User
Kolekcjoner akcji giełdowych.
Operator działający głównie w małych miasteczkach nikt ich nie chce kupić w całości, nikt nie chce ich akcji do tego mają małe szanse na przejecie innych operatorów niedawno kreowali się na lidera konsolidacji którym bardzo chcieli być jednak nie byli ten wieloletni spór z zaiks zakończony porażką opisali jako sukces liczba abonentów mocno spada w kolejnych latach konkurencyjne sieci internetowe oraz naziemna tv spowodują jeszcze większy odpływ abonentów. Ja tak widzę ten podmiot nie mają szans. Udziałowcy muszą to sprzedać jak najszybciej aby uniknąc dużych strat.
odpowiedź
User
Stąpający po ziemi
Warszawa, Wrocław, Trójmiasto, Łódź, Lublin, Rzeszów, Szczecin, Olsztyn, Gorzów...to małe miasteczka? Co do przejęć też się nie orientujesz. Spółka przejęła w ostatnim czasie kilka sieci m.in. w Pucku, Władysławowie, Ełku, Opocznie, Stalowej Woli, Rzeszowie już nie mówiąc o Stream Communications - cały Śląsk. A jak przyjrzysz się, to liczba abonentów spadła, ale liczba usług mocno rośnie, wiec rachunek ekonomiczny jest na plus. To tak tylko dla ścisłości :)
odpowiedź