Polskie Radio przygotowuje na 24 grudnia relacje z granicy Polski z Białorusią

W wigilię Świąt Bożego Narodzenia reporterzy radiowej Jedynki i Trójki, a także Informacyjnej Agencji Radiowej, odwiedzą z żołnierzy chroniących wschodnią granicę Polski. Radiowa akcja specjalna #Murem za polskim mundurem obejmować będzie m.in. rozmowy z wojskowymi i i funkcjonariuszami Straży Granicznej oraz ich rodzinami, a także emisję dedykowanych im życzeń i kolęd.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Polskie Radio deklaruje, że przedsięwzięcie ma być formą wsparcia dla żołnierzy i funkcjonariuszy. W wigilijny piątek 24 grudnia reporterzy Trójki w ramach akcji Polskie Radio #Murem za polskim mundurem spotkają się z żołnierzami i strażnikami granicznymi w obozowisku w Terespolu. – Będziemy rozmawiać nie tylko z mundurowymi, ale również z ich bliskimi. W tym szczególnym dniu chcemy towarzyszyć rodzinom, których rozdzieliła trudna służba – mówi Marcin Wąsiewicz, dyrektor Programu 3 Polskiego Radia. Na tej antenie posłuchać będzie można – w godz. 13.00-15.00 – relacji i życzeń dla żołnierzy. Będą oni mieli również okazję porozmawiać za pośrednictwem anteny ze swoimi bliskimi.  

– Nasza wigilijna akcja to ukłon w stronę tych, którzy spędzą święta chroniąc wschodniej granicy Polski oraz ich rodzin – dodaje Marcin Kusy, dyrektor Programu 1 Polskiego Radia. Antena ta zorganizowała w listopadzie specjalną akcję „Piosenki dla żołnierzy”. W wigilię dziennikarze Jedynki odwiedzą miejscowość Nowa Łuka koło Hajnówki. Materiałów reporterskich ze spotkania z żołnierzami, ale również rozmów ich rodzinami, będzie można posłuchać w godz. 15.00-17.00.

Materiały reporterskie z granicy polsko-białoruskiej przygotują również dziennikarze Informacyjnej Agencji Radiowej. Specjalna, świąteczna akcja antenowa Polskiego Radia w wigilijny piątek będzie też do śledzenia na portalu Polskieradio24.pl i mediach społecznościowych nadawcy.

W akcję #Murem za polskim mundurem włączyła się także Telewizja Polska, która na początku grudnia zorganizowała koncert poparcia dla żołnierzy. Jak podaje Nielsen Audience Measurement, koncert był jednym z hitów telewizyjnych tygodnia 29 listopada - 5 grudnia. Zobaczyło go ponad 3 mln widzów (w tym czasie co piąty widz miał włączoną TVP1 - 21,56 proc.). Transmisja zajęła czwarte miejsce w zestawieniu wszystkich programów telewizyjnych oglądanych przez osoby w wieku 4+.

W ub.r. Polskie Radio osiągnęło wzrost przychodów o 9,45 proc. do 346,99 mln zł. Wpływy marketingowe skurczyły się o 33 proc., za to środki z abonamentu rtv i rekompensaty wzrosły o 27 proc., stanowiąc już 80,5 proc. budżetu nadawcy. Natomiast koszty zwiększyły się o 0,4 proc. do 326,6 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu