SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Na Twitterze najaktywniejsze spółki giełdowe to PKN Orlen i Play, wśród dziennikarzy ekonomicznych Berenda, Hirsch i Nawacki

PKN Orlen, LPP i mBank to najaktywniejsze spółki z WIG 30 na Linkedln, a Orange, PKN Orlen i PLAY na Twitterze. Krzysztof Berenda (RMF 24), Rafał Hirsch (Business Insider) i Grzegorz Nawacki ("Puls Biznesu") mają najwięcej obserwujących wśród dziennikarzy i komentatorów na Twitterze - pokazują wyniki najnowszego raportu autorstwa analityków agencji Martis Consulting.

Article

Analitycy Martis Consuliting prześledzili aktywność spółek WIG 30 w mediach społecznościowych oraz dziennikarzy i liderów opinii zajmujących się tematyką finansów. Pod uwagę LinkedIn, Twitter i YouTube. Świadomie zrezygnowano z Facebooka, który zdaniem autorów nie należy do kluczowych w dziedzinie komunikacji finansowej.

- Okazuje się, że tylko jedna trzecia prezesów największych spółek z warszawskiej giełdy prowadzi aktywną komunikację za pomocą LinkedIn. Jeszcze mniej, bo 20 procent publikuje regularnie na Twitterze. Liderami są managerowie z zagranicy związani z sektorem telekomunikacyjnym: Jean Francois Fallacher z Orange i Jan Marc Harion z Play. Każdego z nich obserwuje na LinkedIn prawie 6 tysięcy osób – powiedział Dariusz Jarosz, prezes zarządu Martis Consulting, główny autor opracowania.

Media o finansach: liderami Money i Bankier, wśród dziennikarzy Brenda i Hirsch

Wśród mediów o tematyce finansowo - giełdowej w mediach społecznościowych prym wiedzie portal money.pl, zaraz za nim plasuje się bankier.pl z największą liczbą obserwujących na YouTube. W czołówce są zarówno portale powiązane z wydawcami mediów tradycyjnych (pb.pl, forsal.pl, wnp.pl, parkiet.com), jak i redakcje operujące wyłącznie w sieci (money.pl , stooq.pl, cashless.pl czy strefainwestorów.pl).

Jak opisują autorzy raportu, wśród blogerów specjalizujących się w tematyce finansowej dominują były dziennikarz "Gazety Wyborczej" Maciej Samcik i Michał Szafrański. Ten drugi ma znacznie więcej subskrybentów na YouTube.

W węższej tematyce giełdowej największy ruch generuje blog znanego wśród inwestorów analityka Wojciecha Białka.

Dziennikarz RMF FM Krzysztof Berenda jest w świecie finansów najbardziej wpływowym twitterowcem, nieznacznie wyprzedając Rafała Hirscha z Business Insider Polska.

 

Na LinkedIn prym wśród dziennikarzy i komentatorów wiedzie Paweł Cymcyk (Prezes Zarządu Związek Maklerów i Doradców; właściciel w DNA Rynków), wyprzedzając Macieja Samcika i Michała Szafrańskiego.

LinkedIn: najwięksi to PKN Orlen, LPP, mBank

W biznesowym serwisie społecznościowych LinkedIn największą społeczność mają kolejno PKN Orlen, LPP, mBank, Santander i PKO BP.

- Spółki giełdowe mają świadomość, iż publikowanie w serwisie materiałów w formie wideo, szczególnie tych odnoszących się do działań z zakresu emloyer brandingu, czy CSR, budzi duże zainteresowanie i angażuje odbiorców. Im bardziej innowacyjne działania spółki i ciekawe materiały publikowane w mediach, tym więcej aktywności ze strony odbiorców. Posty odnoszące się do działań sprzedażowych w tym przypadku schodzą na drugi plan - czytamy w raporcie Martis Consulting.

Wśród osób na stanowisku prezesa spółek giełdowych WIG 30 na LinekedIn, najwięcej obserwujących ma Jean-François Fallacher z Orange Polska (we wrześniu przejdzie do hiszpańskiego oddziału telekomu). Nieznacznie wyprzedza prezesa Play Jeana-Marca Hariona. Podium uzupełnia Marcin Czyczerski, prezes CCC.

Aż 11 prezesów spółek notowanych w WIG 30 nie ma konta na LinkedIn. W tej grupie są szefowie Orlenu, Cyfrowego Polsatu, LPP, PGNiG, PKO BP, PZU czy Dino Polska.

- Warto zwrócić uwagę, iż prezesi którzy prowadzą aktywną komunikację i są obserwowani przez innych użytkowników, to zaledwie 1/3 prezesów wszystkich spółek z WIG30 - zwracają uwagę autorzy raportu.

Twitter: liderami telekomy i Orlen

Jeśli chodzi o liczbę obserwatorów spółek giełdowych na Twitterze, to zestawienie otwiera Orange Polska, która wyprzedza PKN Orlen i Play Communications. Kolejne miejsca zajmują spółki z sektora bankowego: ING, Santander, mBank i PKO BP.

Cztery spółki z zestawienia nie są aktywne na Twitterze: CCC, Dino Polska, Kernel Holding i LPP.

- Materiały umieszczane na Twitterze nie cieszą się tak dużą aktywnością ze strony obserwujących, jak chociażby te w serwisie LinkedIn, co nie oznacza, iż nie budują dużych zasięgów. Wyjątek ponownie stanowi CD Projekt, którego tweety potrafią osiągnąć nawet 400 polubień - opisują autorzy zestawienia w Martis Consulting.

Zdecydowanie największe konto na Twitterze ma szef PKN Orlen Daniel Obajtek. Warto zauważyć, że swoje konto w tym serwisie posiada jedynie 6 z 30 prezesów spółek WIG30. W większości komentują wydarzenia ze spółek i

Liczba obserwujących jest głównym kryterium decydującym o pozycji w rankingu w przypadku spółek i ich szefów (dane na połowę czerwca 2020r.) a ruch na stronie w przypadku portali oraz blogerów (dane na koniec maja 2020r.)

Analizie Martis Consulting zostało poddanych 30 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie, a także kierujący nimi menadżerowie. Przyjęto, że liczba obserwujących jest głównym kryterium decydującym o pozycji w rankingu w przypadku spółek i ich szefów (dane na połowę czerwca) a ruch na stronie w przypadku portali oraz blogerów (dane dotyczą maja).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Na Twitterze najaktywniejsze spółki giełdowe to PKN Orlen i Play, wśród dziennikarzy ekonomicznych Berenda, Hirsch i Nawacki

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hmm
Czy aktywność na tt nie jest odwrotnie proporcjonalna do aktywności zawodowej i efektów pracy? Bo jakoś tak widziałbym w niektórych przypadkach taką zależność.
odpowiedź
User
komar
Spółki aktywne w mediach społecznościowych, szczególnie na linkedin na pewno sporo zyskują.
odpowiedź
User
Masi
No i dobrze, że prezesi nie mają kont, zwłaszcza, że część z nich stara się być anonimowa, skupiają się na swojej pracy, a nie na portalach społecznościowych.
odpowiedź