Najczęściej skarżymy się operatorom telefonicznym na błędne faktury

Jedynie 16,5 proc. Polaków korzystających z telefonów złożyło kiedykolwiek reklamację do operatorów tych usług – wynika z badania PBS DGA. W prawie co drugim przypadku powodem skargi była błędna faktura.

Tomasz Wojtas / tw
Tomasz Wojtas / tw
Udostępnij artykuł:

Dwie trzecie Polaków korzystających z telefonów nigdy nie złożyło reklamacji dotyczących tych usług. 17 proc. osób nie może sobie przypomnieć takiej sytuacji, natomiast tylko 16,5 proc. deklaruje, że skierowało kiedyś taką skargę. W tej ostatniej grupie 48 proc. respondentów wskazuje, że reklamacja dotyczyła błędnej faktury. 24,5 proc. skarg wynikało z awarii linii, 18 proc. – ze zwłoki w usunięciu uszkodzenia, natomiast14,5 proc. – z opóźnienia w załatwieniu sprawy. W 13,5 proc. przypadków reklamacje dotyczyły problemów z połączeniem z internetem, a w 12 proc. – innych problemów, takich jak spóźniona faktura, błędnie działająca usługa, nieprawidłowy rachunek lub niekompetentny personel. Tylko 2 proc. skarg dotyczyło nieuprzejmej obsługi, a 1 proc. – zwłoki w założeniu telefonu.

Skarżący się użytkownicy usług telefonicznych nieźle oceniają jakość rozpatrywania ich reklamacji przez operatorów. Ogólna ocena procedury – w skali od 1 do 5 – została określona na 3,2, natomiast szybkość rozwiązania problemu i elastyczność w podejściu do zgłoszenia – na 3,0. Najwyżej – na 4,0 – Polacy reklamujący usługi telefoniczne ocenili uprzejmość obsługujących ich pracowników.

grafika

Badanie powodów i sposobów zgłaszania reklamacji przez Polaków korzystających z telefonii stacjonarnej i komórkowej zostało przeprowadzone przez PBS DGA na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej od 1 do 14 grudnia ubiegłego roku. Ankiety w formie indywidualnych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (PAPI) objęły reprezentatywną próbę gospodarstw domowych – 1602 osób w wieku 15 lat i powyżej.

Tomasz Wojtas / tw
Autor artykułu:
Tomasz Wojtas / tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"