Mediapanel po zmianach. Oto najpopularniejsze serwisy i aplikacje internetowe w Polsce

W lipcu 2024 roku w badaniu Mediapanel wprowadzono zmiany mające wyeliminować m.in. przymusowe odsyłanie internautów na strony główne portali. Którzy wydawcy, domeny internetowe i aplikacje mobilne mają najwięcej użytkowników?

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Mediapanel po zmianach. Oto najpopularniejsze serwisy i aplikacje internetowe w Polsce

Nie wywołało to wielkich zmian w zestawieniu najpopularniejszych domen. Allegro.pl co prawda w porównaniu w marcem (potem do czerwca nie publikowano już rankingu domen) zanotowało spadek liczby użytkowników z 17,38 do 13,64 mln i spadło z czwartego na siódme miejsce, ale częściowo to skutek sezonu wakacyjnego.

Zresztą więcej domen zanotowało spadki odwiedzalności w porównaniu z marcem. Liderujące Google.com w zeszłym miesiącu odwiedziło 26,25 mln polskich internautów, spędzając średnio po godzinie, 21 minut i 29 sekund, podczas gdy cztery miesiące wcześniej było to 27,22 mln użytkowników oraz godzina, 35 minut i 6 sekund przeciętnego czasu korzystania

Onet.pl z 15,54 mln odwiedzających, z których każdy spędził przeciętnie godzinę, 38 minut i 54 sekundy, znalazł się nad WP.pl (15,04 mln użytkowników) oraz Interia.pl (14,64 mln). Przy czym na WP.pl odwiedzający spędził średnio więcej czasu - godzinę, 46 minut i 39 sekund.

W tej statystyce bezkonkurencyjne są globalne platformy: przeglądarkowy YouTube (5 godzin, 48 minut i 40 sekund) oraz Facebook (2 godziny, 34 minuty i 49 sekund).

grafika

Strony i aplikacje Google łącznie przyciągnęły w lipcu 2024 roku 28,69 mln polskich internautów, każdy korzystał z nich średnio przez 20 godzin, 50 minut i 26 sekund. W serwisach i aplikacjach Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) każdy z 25,33 mln polskich użytkowników spędził przeciętnie 22 godziny, 36 minut i 36 sekund, a TikTok przyciągnął 13,58 mln internautów, średnio na 18 godzin, 49 minut i 7 sekund.

Grupa Wirtualna Polska zanotowała 20,36 mln użytkowników oraz 2 godziny, 18 minut i 40 sekund przeciętnego czasu korzystania, Grupa Ringier Axel Springer Polska - 19,9 mln odwiedzających oraz godzinę, 53 minuty i 28 sekund średniego czasu, a Grupa Polsat-Interia - 19,41 mln użytkowników oraz godzinę, 13 minut i 20 sekund przeciętnego czasu.

grafika

Na komputerach najmocniej przyciąga Netflix

Tylko na komputerach serwisy i aplikacje Grupy Google zanotowały 21,26 mln użytkowników oraz 5 godzin, 5 minut i sekundę średniego czasu korzystania, a te należące do Meta Platforms - 11,72 mln odwiedzających oraz 3 godziny, 40 minut i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Z kolei Netflix przyciągnął 2,81 mln polskich internautów, każdego średnio na 6 godzin, 27 minut i 29 sekund.

grafika

Google.com na komputerach odwiedziło 19,13 mln użytkowników, spędzając średnio po godzinę, 25 minut i 3 sekundy.

Przeglądarkowy YouTube zanotował 12,36 mln odwiedzających oraz 6 godzin, 36 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a analogiczna wersja Facebooka - 10,79 mln użytkowników oraz 3 godziny, 49 minut i 31 sekund średniego czasu korzystania.

grafika

Z kolei na smartfonach i tabletach strony i aplikacje Google’a odwiedziło 25,81 mln polskich internautów, z których każdy spędził przeciętnie 18 godzin, 58 minut i 53 sekundy.

Porównywalny średni czas korzystania zanotowali dwaj inni wydawcy. Grupa Meta Platforms (bez WhatsAppa) przyciągnęła 23,21 mln użytkowników, przeciętnie na 22 godziny, 49 minut i 17 sekund zaś TikTok - 12,85 mln internautów, średnio na 19 godzin, 49 minut i 24 sekundy.

grafika

Wśród czołowych domen poziom godziny średniego czasu korzystania przez odwiedzającego z naddatkiem przekroczył jedynie przeglądarkowy YouTube. Odwiedziło go 11,58 mln internautów, spędzając przeciętnie po 2 godziny, 8 minut i 39 sekund.

Google.com zanotowało 21,25 mln użytkowników oraz 33 minuty i 5 sekund średniego czasu korzystania, a Onet.pl - 14,55 mln odwiedzających oraz 52 minuty i 31 sekund przeciętnego czasu.

grafika

Ponad doba na TikToku

Wśród aplikacji mobilnych pułap 20 mln użytkowników przekroczyła jedynie aplikacja Google. Każdy z 23,04 ml odwiedzających spędził w niej średnio godzinę, 28 minut i 35 sekund.

Aplikacja TikToka przyciągnęła zaś 10,12 mln internautów, przeciętnie na 25 godzin, a aplikacja Facebooka - 19,97 mln użytkowników, średnio na 15 godzin, 44 minuty i 28 sekund.

grafika

Wśród aplikacji audytowanych w Mediapanelu zdecydowanym liderem zasięgowym jest Allegro - z 8,09 mln użytkowników oraz 2 godzinami, 3 minutami i 30 sekundami średniego czasu spędzonego przez każdego.

Z aplikacji RMF ON mobile skorzystało 187,1 tys. internautów, spędzając z nią przeciętnie 7 godzin, 37 minut i 49 sekund.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych