Netflix wycofuje najtańszy pakiet na rzecz abonamentu z reklamami

Platforma streamingowa Netflix wycofała najtańszy pakiet Basic w Stanach Zjednoczonych. W kolejce na ten ruch czekają też Kanada i Wielka Brytania. W dłuższej perspektywie plan ten ma zostać zastąpiony pakietem z reklamami.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Abonament Netfliksa z reklamami został wprowadzony jesienią 2022 roku na wybranych rynkach – w USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei i Brazylii. Kosztuje 6,99 dolarów, czyli o trzy mniej niż najtańszy wariant bez reklam Basic.

Przy okazji prezentowania wyników za czwarty kwartał poinformowano, że liczba subskrybentów pakietów reklamowych wzrosła o prawie 70 proc. kwartał do kwartału. Plan „Basic with Ads” stanowi obecnie 40 proc. wszystkich rejestracji na Netfliksie tam, gdzie jest w ofercie.

Przyszłość Netflix Basic przesądzona

„Zamierzamy wycofać nasz abonament Basic w niektórych krajach, zaczynając od Kanady i Wielkiej Brytanii w drugim kwartale tego roku” – podaje Netflix. W przypadku likwidacji planu Basic abonenci najtańszy pakiet Netflix bez reklam kupią za 15,49 dol. miesięcznie.

Obecnie Netflix w abonamencie z reklamami dostępny jest w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Australii, Brazylii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Włoszech, Japonii, Korei Płd., Meksyku i Hiszpanii. Platforma poinformowała w styczniu, że z tej oferty korzysta na całym świecie 23 mln użytkowników. 

Jak podaje Netflix, abonenci pakietu reklamowego nie będą mieli dostępu do około 5-10 proc. katalogu treści ze względu na ograniczenia licencyjne. W bibliotece z reklamami brakuje niektórych własnych i licencjonowanych tytułów Netfliksa, takich jak "Cobra Kai", "The Crown", "House of Cards", "Breaking Bad", "Peaky Blinders" czy "Sposób na morderstwo".

Netflix zyskał w trzech ostatnich miesiącach 2023 roku 13,1 miliona subskrybentów, zwiększając ich łączną liczbę do 247 milionów na całym świecie.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek