Netflix śrubuje wyniki. 13 mln nowych subskrybentów, zysk poniżej prognoz

W czwartym kwartale ub.r. Netflix zyskał netto 13,12 mln subskrybentów, a jego przychody wzrosły o 12,5 proc. Platforma przebiła prognozy co do przychodów i liczby klientów, jej akcje drożeją o prawie 9 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

13,12 mln to najwyższy w historii Netfliksa wzrost liczby subskrybentów w czwartym kwartale. Więcej klientów (15,77 mln) platforma zyskała jedynie w pierwszym kwartale 2020 roku, gdy ogłoszono lockdown po wybuchu epidemii.

W zeszłym kwartale zdecydowanie przebiła oczekiwania analityków z Wall Street wynoszące 8-9 mln nowych subskrybentów.

Paliwem do ostatnich wzrostów jest wprowadzany od jesieni 2022 roku pakiet, w którym przy treściach są emitowane reklamy. W ciągu zeszłego kwartału liczba jego użytkowników zwiększyła się o prawie 70 proc. W krajach, gdzie jest dostępny, wybiera go 40 proc. nowych klientów platformy.

Netflix najwięcej subskrybentów zyskał w Europie i Afryce

Ponad jedna trzecia wzrostu bazy klientów Netfliksa przypadła na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Ich liczba zwiększyła się o 5,05 mln do 88,81 mln. Przy wzroście średnich wpływów od subskrybenta z 10,43 do 10,75 dolarów kwartalne przychody poszły w górę o 3 proc. do 2,78 mld dolarów.

W USA i Kanadzie platforma ma mniej klientów (80,13 mln, po wzroście prze kwartał o 2,81 mln), ale płacą oni dużo więcej niż ci z pozostałych części świata. W zeszłym kwartale średnia opłata od każdego sięgnęła 16,64 dolarów, a przychody wzrosły o 3 proc. do 3,93 mld dolarów.

W Ameryce Południowej i Środkowej oraz regionie Azji i Pacyfiku łączne wpływy przekroczyły poziom 2 mld dolarów, a liczba subskrybentów zwiększyła się o ponad 5 mln. W tym pierwszym regionie Netflix miał na koniec grudnia 46 mln klientów, o 2,35 mln więcej niż kwartał wcześniej, płacących średnio 8,60 dolarów (wobec 8,30 przed rokiem). Kwartalna przychody wzrosły o 4 proc. do 1,14 mld dolarów.

Natomiast w Azji i regionie Pacyfiku przy wzroście liczby subskrybentów o 2,91 do 45,34 mln średni przychód od każdego zmalał rok do roku z 7,69 do 7,31 dolarów. W konsekwencji wpływy spadły o 5 proc. do 963 mln dolarów.

grafika

Netflix wylicza hiopwe seriale i filmy

Wśród nowości serialowych na Netfliksie najpopularniejsze były trzecia seria „Lupin” (zanotowała 50 mln odtworzeń), „Beckham” (44 mln), „Moje życie z Walterami” (42,6 mln) oraz „Światło, którego nie widać” (35,4 mln). 

Z filmów najwięcej razy oglądane były „Zostaw świat za sobą” (134,2 mln), „Nigdzie” (85,7 mln) „Rebel Moon: dziecko ognia” (74,6 mln), „Leo” (108,1 mln), „Zabójca” (70,5 mln).

 

Zysk Netfliksa poniżej prognoz

Netflix wypracował w minionym kwartale 8,83 mld dolarów przychodów, o 12,5 proc. więcej niż przed rokiem. Wpływy okazały się wyższe niż oczekiwali analitycy pytani przez LSEG (8,72 mld) i niż prognozowała sama firma w październiku ub.r. (8,69 mld).

Nieco gorzej wypadła rentowność. Co prawda zysk operacyjny poszedł w górę rok do roku z 550 mln do 1,5 mld dolarów, marża operacyjna - z 7 do 16,0 proc., a zysk netto - z 55 do 938 mln dolarów (w przeliczeniu na akcję: z 0,12 do 2,11 dolarów). Jednak trzy miesiące temu koncern liczył na 956 mln dolarów zysku netto (2,15 dolara na akcję), a średnia prognoz analityków to 2,22 dolara na akcję.

Netflix zaznaczył, że jego zyskowność obniżyło 239 mln dolarów kosztów niegotówkowych związanych z niekorzystnymi zmianami kursów walut. Najmocniej firma odczuła to w Ameryce Południowej i Środkowej, gdzie przy stałych kursach jej kwartalne przychody wzrosłyby nie o 4, tylko o 16 proc.

W pierwszym kwartale br. koncern spodziewa się wzrostu przychodów o 13,2 proc. do 9,24 mld dolarów. Jego marża operacyjna ma zwiększyć się z 21 do 26,2 proc., a zysk netto - z 1,31 do 1,98 mld dolarów (w przeliczeniu na akcję: z 2,88 do 4,49 dolara).

grafika

Wyników Netfliksa z zadowoleniem przyjęli inwestorzy giełdowi. We wtorek w handlu posesyjnym akcje spółki zdrożały o 8,6 proc.

Na koniec sesji kurs koncernu wynosił 492,19 dolarów. To o 37,7 proc. więcej niż 12 miesięcy temu. Firma odrobiła już dużą część spadku z pierwszej połowy 2022 roku, gdy jej walory poleciały w dół z ok. 600 poniżej 200 dolarów.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące