Netflix z nową opcją subskrypcji w systemie iOS. Serwis szuka abonentów

W systemie iOS działającym w smartfonach iPhone i tabletach iPad pojawiła się nowa możliwość wykupienia subskrypcji na platformie Netflix. Użytkownicy mogą zapłacić za wybrany abonament za pomocą linka kierującego ich bezpośrednio do serwisu, z pominięciem odwiedzin w internetowym sklepie App Store.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Netflix z nową opcją subskrypcji w systemie iOS. Serwis szuka abonentów
Fot. Pixabay

W ostatnim raporcie biznesowym Netflix podał, że  drugim kwartale br. liczba jego subskrybentów zmalała o 970 tys. do 220,67 mln - to jego drugi z rzędu spadkowy kwartał. Platforma liczy, że w bieżącym roku wróci do wzrostu.

W iOS prostsza droga

Niedawno pojawiła się informacja, że Netflix rozpoczął w wybranych krajach Ameryki Południowej próby nowego rozwiązania, które ma ograniczyć współdzielenie kont w serwisie. Użytkownicy będą musieli zapłacić dodatkowo za możliwość dodania nowego gospodarstwa domowego do profilu. Na liście testowanych rynków są między innymi Argentyna, Salwador i Gwatemala.

Teraz okazuje się, że Netflix chce stosować prostszy niż wcześniej model dotarcia do użytkowników urządzeń przenośnych marki Apple.

Jak zauważyło wielu użytkowników, a co potwierdził także serwis 9to5Mac, aplikacja Netfliksa korzysta teraz z nowego API iOS, które przenosi użytkownika do zewnętrznej strony internetowej przed dokonaniem subskrypcji. Nie jest pewne, kiedy dokładnie Netflix rozpoczął udostępnianie tej opcji dla użytkowników iPhone'a i iPada.

Po dotknięciu przycisku subskrypcji, komunikat dla użytkowników mówi o tym, że „zaraz opuścisz aplikację i przejdziesz do zewnętrznej strony internetowej.” Aplikacja informuje również, że transakcja nie będzie już obsługiwana przez Apple, a całe zarządzanie abonamentem powinno odbywać się w ramach platformy Netfliksa.

W dalszym kroku kliknięcie na przycisk Kontynuuj przenosi użytkownika na stronę Netfliksa, gdzie można podać swoje dane osobowe, wybrać metodę płatności i zapisać się na konkretny plan. Takie rozwiązane pozwala Netfliksowi nie płacić 30 proc. prowizji za każdą subskrypcję dokonaną w ramach aplikacji na iOS, która jest zmniejszona do 15 proc. dla powtarzających się subskrypcji po pierwszym roku.

Jak zauważają obserwatorzy rynku, ze względu na ostatnie dochodzenia antymonopolowe, Apple w końcu pozwoliło niektórym typom aplikacji oferować alternatywne metody subskrypcji poza App Store, bez konieczności płacenia prowizji firmie. Niedawno Apple zostało również zmuszone do zezwolenia aplikacjom z App Store na udostępnianie metod płatności stron trzecich w niektórych krajach, takich jak Holandia i Korea Południowa.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"