Netflix pozwala użytkownikom telewizorów dostosować wielkość emitowanych napisów

Kolejne zmiany funkcjonalności na Netfliksie. Platforma daje użytkownikom telewizorów możliwość dostosowania rozmiaru i stylu napisów. Brak tej funkcji od dawna irytował subskrybentów usługi.

MM
MM
Udostępnij artykuł:
Netflix pozwala użytkownikom telewizorów dostosować wielkość emitowanych napisów

Nowa aktualizacja daje abonentom możliwość wyboru spośród trzech rozmiarów - małego, średniego i dużego - oraz czterech stylów/kolorów, w tym domyślnej opcji białego tekstu, cienia (biały tekst na czarnym tle), jasnego (czarny tekst na białym tle) i kontrastu (żółty tekst na czarnym tle). Aktualizacja została udostępniona użytkownikom telewizorów na całym świecie.

Napisy są ważne dla subskrybentów

Subskrybenci Netfliksa mieli dotychczas dostęp do opcji rozmiaru i stylu napisów tylko korzystając z usługi przez przeglądarkę internetową. Jest to więc ważna zmiana dla użytkowników telewizorów, zwłaszcza że 80 proc. Amerykanów stwierdziło, że jest bardziej skłonne dokończyć film, jeśli ma dostępne napisy. Wynika to z badania przeprowadzonego w 2019 roku przez Verizon Media i Publicis Media.

Duże udogodnienie

Choć brzmi to jak drobnostka, udostępnienie użytkownikom telewizorów większej liczby stylów, czcionek, rozmiarów i kolorów napisów może znacznie poprawić jakość oglądania. Na przykład znalezienie odpowiedniego rozmiaru i stylu napisów może mieć ogromne znaczenie dla widzów niedowidzących, niesłyszących i niedosłyszących.

Netflix ma już listę tytułów z napisami dla osób niesłyszących i niedosłyszących. Napisy są również przydatne dla widzów, którzy mogą nie rozumieć języka, w którym wyprodukowano serial czy film.

Oferta innych platform

Istnieje mnóstwo usług przesyłania strumieniowego, które pozwalają użytkownikom zmieniać rozmiar i styl napisów, takich jak między innymi Prime Video, Hulu, Disney+, HBO Max, Paramount+, Peacock i Discovery+. Netflix nie jest w tym względzie pionierem.

W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netfliksa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?