Netflix dalej rośnie w Polsce. Player, Prime Video i WP Pilot straciły użytkowników

W październiku Netflix umocnił się na pozycji lidera platform streamingowych w Polsce, zajmujące kolejne pozycje Disney+ i HBO Max mają ponad trzy razy mniej użytkowników i kilkakrotnie krótszy czas korzystania. Internautów ubyło na Playerze, Prime Video i WP Pilot, ale na każdej z platform wydłużył się przeciętny czas spędzany przez odwiedzających.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Netflix dalej rośnie w Polsce. Player, Prime Video i WP Pilot straciły użytkowników
Serwis streamingowy Netflix

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w październiku br. Netflixa, jako serwis www i aplikację mobilną, odwiedziło 12,81 mln polskich internautów, co dało 42,95 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 5 godzin, 55 minut i 51 sekund.

Ponad 4 mln użytkowników przyciągnęły Disney+ i HBO Max, które w Polsce pojawiły się w pierwszej połowie br. W październiku ta pierwsza platforma zanotowała 4,47 mln odwiedzających, 14,97 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 28 minut i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania, a druga - 4,2 mln użytkowników, 14,08 proc. zasięgu oraz godzinę, 51 minut i 42 sekundy spędzonych średnio przez internautę.

W rankingu jest jeszcze jedna globalna platforma - Prime Video należący do Amazona, który przyciągnął 2,87 mln polskich internautów (co dało 9,64 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na godzinę, 23 minuty i 9 sekund.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wplywy-z-podatku-od-vod-trzeci-kwartal-2022r,7169748416718977a ##

Wśród platform nadawców i operatorów telewizyjnych obecnych głównie w Polsce na czele jest Player (TVN Warner Bros. Discovery), którego odwiedziło 3,84 mln internautów (12,89 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 godziny, 56 minut i 17 sekund. TVP VOD przyciągnął 3,28 mln użytkowników (11 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 2 godziny, 55 minut i 33 sekundy.

Canal+ online zanotował 2,57 mln użytkowników, 8,6 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 12 minut i 52 sekundy średniego czasu korzystania, a Polsat Box Go - 2,52 mln odwiedzających, 8,45 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 17 minut i 46 sekund przeciętnego czasu.

Platformę WP Pilot, stanowiącą część Wirtualnej Polski w kategorii VOD i OTT, odwiedziło 2,13 mln internautów (co dało 7,16 proc. zasięgu), z których każdy spędził średnio 54 minuty i 13 sekund. Natomiast CDA Premium miało 2,09 mln użytkowników, 7,01 proc. zasięgu oraz 37 minut i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania.

CDA Premium to jedyna platforma, której wyniki dotyczące liczby subskrypcji w Polsce są regularnie podawane. Na koniec czerwca br. miała sprzedanych 422,8 tys. subskrypcji, co wobec 466,8 tys. kwartał wcześniej oznacza spadek o 9,5 proc.

Od sierpnia ub.r. w Polsce jest obecna skandynawska platforma Viaplay oferująca głównie transmisje sportowe. W październiku znalazła się tuż za czołową dziesiątką w zestawieniu Mediapanelu - zanotowała 1,86 mln użytkowników, 6,24 proc. zasięgu oraz 38 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania. Właściciel Viaplay podał, że w trzecim kwartale platforma przekroczyła w Polsce pułap miliona subskrybentów, po tym jak oprócz wcześniejszych transmisji zaczęła pokazywać piłkarską ligę angielską.

grafika

Miesiąc do miesiąca Netflix zyskał 603,1 tys. polskich internautów oraz 16 minut i 13 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 4,8 i 4,9 proc. w górę). Platforma od wybuchu epidemii jest zdecydowanym liderem wśród platform ze streamngiem wideo w Polsce (z wyjątkiem lutego ub.r., gdy na Playerze pojawił się kolejny film z serii „Listy do M.”, nieemitowany wcześniej w kinach). W tym czasie wielokrotnie osiągał wzrosty odwiedzalności, w październiku osiągnął kolejną rekordową liczbę użytkowników.

Na Disney+ liczba internautów zwiększyła się o 48,4 tys. (1,1 proc.), a na HBO Max o 46,2 tys. (też 1,1 proc.), przy czym na pierwszej platformie średni czas korzystania zmalał o minutę i 29 sekund (1 proc.), a na drugiej o 3 minuty i 2 sekundy (2,6 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/5-mln-nowe-subskrypcje-svod-w-europie-srodkowej-do-konca-roku-polska-liderem-hbo-max-disney,7169748865685633a ##

Na Playerze ubyło 295,5 tys. internautów (7,1 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 22 minuty i 55 sekund (14,9 proc.). Prime Video zanotował spadek o 130,1 tys. użytkowników (4,3 proc.) i wzrost o 36 minut i 10 sekund średniego czasu korzystania, a WP Pilot - spadek o 274,7 tys. internautów (11,4 proc.) i wzrost średniego czasu o 5 minut i 54 sekundy (12,2 proc.).

Na Canal+ online przy spadku liczby użytkowników o 6,6 tys. (0,3 proc). przeciętny czas spędzony przez internautę zwiększył się o 36 minut i 12 sekund (37,4 proc.). Za to Polsat Box Go zyskał 5 tys. odwiedzających (0,2 proc.), tracąc 21 minut i 25 sekund średniego czasu korzystania (13,4 proc.).

TVP VOD zanotowała wzrost liczby użytkowników o 32,1 tys. (1 proc) i przeciętnego czasu korzystania o 3 minuty i 56 sekund (2,2 proc.), a CDA Premium - spadek o 20,2 tys. internautów (1 proc.) i wzrost o 3 minuty i 44 sekundy średniego czasu korzystania (11 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat