Netflix planuje podnieść ceny

Według analityków UBS Securities, Netflix podniesie ceny swoich planów dla subskrybentów w 2024 r. – co powinno przyspieszyć wzrost jego przychodów i zysków – w miarę dalszego zmniejszania się oglądalności klasycznej telewizji.

mm
mm
Udostępnij artykuł:
Netflix planuje podnieść ceny
fot. Shutterstock.com

„Spodziewamy się podwyżek stawek w tym roku” – napisali analitycy UBS pod kierunkiem Johna Hodulika w notatce badawczej z 27 lutego. To, w połączeniu ze wzrostem przychodów z reklam i znacznym wzrostem liczby abonentów, powinno zwiększyć całkowity wzrost przychodów firmy w 2024 r. do 15 proc., według szacunków analityków, w porównaniu z 7 proc. wzrostem w 2023 r.

W październiku ubiegłego roku Netflix podniósł cenę planu podstawowego z 9,99 dolarów do 11,99 dolarów miesięcznie w USA, a także podniósł ceny tego poziomu w Wielkiej Brytanii i Francji. Netflix nie ogłosił konkretnych planów podwyżki cen subskrypcji w 2024 r., ale dyrektorzy twierdzą, że możliwe są podwyżki.

W rozmowie dotyczącej wyników spółki za czwarty kwartał 2023 r., jeden z szefów Netfliksa, Greg Peters zauważył, że w zeszłym roku platforma „w dużej mierze wstrzymała się z podwyżkami cen”. Peters kontynuował: „Będziemy nadal monitorować inne kraje i próbować ocenić… kiedy dostarczymy wystarczającą dodatkową wartość rozrywkową”, aby „poprosić [klientów], aby zapłacili nieco więcej, aby utrzymać to pozytywne koło zamachowe, abyśmy mogli zainwestować w więcej świetnych filmów, seriali i gier”.

Netflix jest „głównym beneficjentem zmian strukturalnych w mediach” – napisali analitycy w swoim raporcie. Tradycyjne firmy medialne, w miarę spadku ich działalności w zakresie telewizji linearnej, skupiły się na rentowności transmisji strumieniowej. Jak napisał zespół UBS: „Nowy podręcznik obejmuje 1) podwyżki cen, 2) konsolidację platformy, 3) opiekę nad bibliotekami (wraz z towarzyszącymi odpisami wartości aktywów), 4) cięcia w wydatkach na treści (po uwzględnieniu spadków związanych ze strajkami w 2023 r.) oraz 5) ponowne skupienie się na licencjonowaniu treści”.

Netflix ma globalnie 247 mln subskrybentów

Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że w listopadzie br. platforma, jako serwis www i aplikacja mobilna (na smartfonach i tabletach, Mediapanel nie obejmuje korzystania ze smart tv), przyciągnęła 10,33 mln użytkowników (co dało 34,78 proc. zasięgu), każdego średnio na 5 godzin, 3 minuty i 26 sekund.

W trzecim kwartale 2023 roku globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 8,76 mln do 247,15 mln, a przychody wzrosły rok do roku o 8 proc. do 8,5 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa