Netflix zatrudnił Jeffa Gaspina jako wiceszefa działu ds. produkcji bez scenariusza

Netflix zatrudnił Jeffa Gaspina po tym, jak Jenn Levy odeszła z firmy w zeszłym miesiącu, a Brandon Riegg, któremu Gaspin będzie podlegał, rozpoczął poszukiwania jej następcy.

MM
MM
Udostępnij artykuł:
Netflix zatrudnił Jeffa Gaspina jako wiceszefa działu ds. produkcji bez scenariusza

Zatrudnienie Gaspina, to duży sukces dla Netfliksa, biorąc pod uwagę, że w latach 2009–2011 był prezesem NBC Universal Television Entertainment.

Współpracował już z Netfliksem i Rieggiem przy wielu programach. Był producentem wykonawczym „Oszusta z Tindera”, który stał się wielkim hitem platformy, a także producentem wykonawczym „Rhythm + Flow”, konkursu muzycznego, który powraca z drugim sezonem cztery lata po debiucie.

Ostatnio Gaspin prowadził własną firmę Gaspin Media, która produkowała seriale, w tym „Pierwszą Damę” dla Showtime. Przez dwa lata pełnił funkcję prezesa Primary Wave Entertainment, która przejęła Gaspin Media w 2016 r., ale w 2018 r. przeszedł na emeryturę, podpisując później ogólną umowę z AGC Television.

Oznacza to dla niego powrót na stanowisko kierownicze, na którym spędził prawie dwie dekady w NBCU, a następnie awansował na prezesa NBC Universal TV Entertainment z nadzorem nad portfolio obejmującym 16 sieci nadawczych i kablowych, zanim odszedł po fuzji z Comcastem w 2010 roku.

„Jeff to ogromny talent, ma duże doświadczenie telewizyjne, więc nie mogę być bardziej podekscytowany, że do nas dołączy” – powiedział Riegg. „Od „Rhythm + Flow” po „Oszusta z Tindera” był już częścią rodziny Netfliksa i nie możemy się doczekać dalszej współpracy z nim i uczenia się od niego w tym tętniącym życiem świecie telewizji bez scenariusza”.

„Czuję się trochę jak Al Pacino w „Ojcu chrzestnym III”: kiedy już myślałem, że odpadłem, wciągnęli mnie z powrotem” – powiedział Gaspin. „Jestem bardzo podekscytowany możliwością dołączenia do Brandona i zespołu Netfliksa. Zawsze odnosiłem największe sukcesy i byłem najszczęśliwszy, kiedy budowałem lub uruchamiałem formaty bez scenariusza w VH1, Bravo i NBCU. Nie mogę się doczekać, aż zrobię to samo w Netfliksie” – wyjaśnił.

Netflix ma globalnie 247 mln subskrybentów 
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że w listopadzie ub.r. platforma, jako serwis www i aplikacja mobilna (na smartfonach i tabletach, Mediapanel nie obejmuje korzystania ze smart tv), przyciągnęła 10,33 mln użytkowników (co dało 34,78 proc. zasięgu), każdego średnio na 5 godzin, 3 minuty i 26 sekund.

W trzecim kwartale 2023 roku globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 8,76 mln do 247,15 mln, a przychody wzrosły rok do roku o 8 proc. do 8,5 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style