SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Newsweek” na czele sprzedaży e-wydań tygodników opinii

W czerwcu br. największą średnią sprzedaż wydań elektronicznych wydań wśród tygodników opinii miał “Newsweek Polska”, a największy wzrost zanotował “Przekrój”. Liderem sprzedaży mutacji cyfrowych była “Polityka”.

“Newsweek” na czele sprzedaży e-wydań tygodników opinii

E-wydania to dostępne w internecie wersje tytułów prasowych, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

W czerwcu br. tygodnikiem opinii z największą sprzedażą e-wydań był “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik to 5 251 egz., aż o 382,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Tytuł ten w ogólnym zestawieniu sprzedaży ogółem był wiceliderem (zobacz szczegółowe dane).

Na drugim miejscu uplasowała się “Polityka” (Polityka), której średnia sprzedaż e-wydań wyniosła 4 406 egz., po wzroście o 256,2 proc.  Na podium znalazł się także tygodnik “Wprost” (AWR “Wprost) zajmujący w sprzedaży ogółem dopiero miejsce szóste. W czerwcu br. w wersji elektronicznej sprzedawało się średnio 2 437 egz. tego pisma, o 32,2 proc. więcej niż rok wcześniej.

Czwarta lokata należała do “Uważam Rze” (Gremi Media), którego wynik to 1 685 egz. Tygodnik ten - mający najniższą sprzedaż ogółem wśród tygodników opinii - w rankingu e-wydań wyprzedził “Do Rzeczy” (jego sprzedaż e-wydań wyniosła 1 307 egz.) i “Sieci” (622 egz.), zajmujące odpowiednio piąte i czwarte miejsce w zestawieniu całkowitej sprzedaży. Jednak oba tytuły są na rynku dopiero od kilku miesięcy.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 564 proc., odnotował “Przekrój” (Gremi Media), zajmujący przedostatnie miejsce z wynikiem 976 egz. Natomiast ostatnią pozycję w rankingu zajął “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) będący liderem sprzedaży ogółem z wynikiem na poziomie 135 320 egz. Sprzedał on jednak w wersji elektronicznej zaledwie 267 egz. (wzrost o 63,8 proc.)

ZKDP

czerwiec

Wirtualnemedia.pl

2013

2012

Tytuł

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż mutacji cyfrowych

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż mutacji cyfrowych

Newsweek Polska

126 682

5 251

0

118 887

1 088

2 910

Polityka

124 054

4 406

6 245

118 235

1 237

1 855

Wprost

72 148

2 437

0

73 370

1 843

0

Uważam Rze

14 297

1 685

0

126 487

508

945

Tygodnik Do Rzeczy

80 803

1 307

0

-

-

-

Przekrój

17 889

976

0

17 728

147

352

Sieci

88 571

622

0

-

-

-

Tygodnik Powszechny

16 655

528

1 004

15 459

265

0

Gość Niedzielny

135 320

267

0

141 475

163

0

Gazeta Polska

50 486

0

0

62 875

0

0

Przegląd

17 960

0

0

19 713

0

0

Tygodnik Angora

332 019

0

0

341 372

0

0


W ZKDP istnieje także kategoria mutacji cyfrowych. Są to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania na tablety. Od niedawna ZKDP pozwala jednak zaliczać sprzedaż mutacji cyfrowych do sprzedaży e-wydań, jeśli w aplikacji jest oferowana też wersja pdf magazynu. W związku z tym w tej kategorii wykazywanych jest coraz mniej egz. W czerwcu br. mutacje cyfrowe miały tylko dwa tygodniki - “Polityka” i “Tygodnik Powszechny”.

Sprzedaż mutacji cyfrowych “Polityki” wyniosła 6 245 egz., podczas gdy rok wcześniej to było 1 855 egz. Natomiast “Tygodnik Powszechny” sprzedał w czerwcu br. 1004 egz. mutacji cyfrowych, a rok wcześniej żadnej. Natomiast w czerwcu 2012 roku mutacje cyfrowe wykazywały także takie tygodniki jak “Newsweek” (2 910 egz.), “Uważam Rze” (945 egz.) i “Przekrój” (352 egz.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Newsweek” na czele sprzedaży e-wydań tygodników opinii

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ima
To chyba sami dziennikarze to kupują. Nędza z biedą
odpowiedź
User
endrju
Polecam Newseeka w e-wydaniu, ponieważ między innymi znajdują się tam materiały dodatkowe, takie jak skróty muzyczne płyt prezentowanych, zapowiedzi video nowych filmów, bardzo ładne zdjęcia w formie reportażu. Rzeczy tych nie ma w wydaniu papierowym.
odpowiedź
User
XYZ
To jest tygodnik opinii ? :P hahaha
odpowiedź