SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

NG2 oczekuje ponad 120 mln zł zysku netto w 2010 r., wypłaci dywidende za 2009 r.

Spółka NG2, producent i dystrybutor obuwia, spodziewa się wypracowania ponad 120 mln zł zysku netto w 2010 r. co ma oznaczać wzrost o ok. 50% r/r, poinformował agencję ISB dyrektor finansowy spółki, Piotr Nowjalis. W jego ocenie wyraźnej poprawy wyników należy spodziewać się także w latach 2011/2012, ale z powodu rosnącej bazy będą one procentowo niższe. Spółka wypłaci też dywidendę za 2009 r. w wysokości 1 zł za akcję.

"Oczekujemy poprawy ubiegłorocznego zysku o kilkadziesiąt procent, między innymi dzięki ustabilizowaniu rentowności netto w przedziale 11-13%. Realna jest poprawa o 50% czyli wzrost zysku w 2010 r. do ponad 120 mln zł" - powiedział agencji ISB Nowjalis.

Jego zdaniem utrzymanie ponad 10-proc. rentowności w kolejnych dwóch latach powinno, wraz z dalszym rozwojem sieci sprzedaży, zaowocować stałą poprawą wskaźników finansowych spółki.

"W latach 2011-2012 spodziewamy się dalszej wyraźnej poprawy przychodów i rentowności spółki. Jednak z powodu coraz wyższej bazy odniesienia ich dynamika nie będzie już tak wysoka jak w tym roku" - podkreślił Nowjalis.

W rozmowie z ISB wiceprezes i dyrektor finansowy spółki zapewnił również, że spółka w najbliższych latach skupi się na rozwoju organicznym i budowie sieci sklepów w Polsce. W planach NG2 nie ma na dziś dalszej - poza Czechami - ekspansji zagranicznej, nie powstaną nowe marki czy nowe linie produktowe np. obuwie sportowe.

"Nie przewidujemy również na razie żadnych przejęć. Po prostu żadna z obecnych sieci sprzedaży czy producentów nie wniesie żadnej wartości dodanej do naszej struktury i wizji biznesu" - podsumował rozmowę z ISB Piotr Nowjalis.

Natomiast podczas konferencji prasowej prezes spółki Dariusz Miłek poinformował dziennikarzy, że mimo spowolnienia gospodarczego strategia spółki na najbliższe lata nie ulega zmianie. Nadal celem nadrzędnym jest rozbudowa sieci sprzedaży w Polsce i w Czechach, a docelowo spółka chce posiadać 1070 sklepów w Polsce i Czechach wobec 699 placówek na koniec marca br.

"W ciągu 3 lat chcemy zwiększyć nasz udział w polskim rynku z 12-13% obecnie do 20%" - powiedział Miłek.

Drogą do tego celu są m. in. otwarcia nowych placówek oraz rewitalizacja części istniejących. Oznacza to zamykanie części mniej rentownych sklepów, ale także rozbudowa obecnie funkcjonujących punktów sprzedaży.

"W latach 2010-1011 chcemy zainwestować w nowe sklepy, system IT oraz budowę centrum logistycznego ok. 150 mln zł. Sklepy oraz system IT będą finansowane ze środków własnych, a centrum logistyczne to 40% środków z UE oraz po 30% własnych oraz z kredytu" - wyliczył dyrektor finansowy.

Natomiast prezes i główny udziałowiec NG2 Dariusz Miłek zapewnił, że spółka chce - wzorem ubiegłego roku - wypłacić dywidendę z zysku za 2009 r. w wysokości 1 zł za akcję.

"Spółkę stać nawet na wyższą dywidendę i nie jest wykluczone, że w perspektywie długoterminowej będzie ona większa. Analitycy oceniają, że bez szkody dla nas mogło by to być nawet 2 zł za akcję" - dodał Piotr Nowjalis.

NG2 miała 5,09 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2010 roku wobec 4,60 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 195,71 mln zł wobec 162,56 mln zł rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: NG2 oczekuje ponad 120 mln zł zysku netto w 2010 r., wypłaci dywidende za 2009 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl